بعضیوقتها بازی با اسمها و مزهها باعث خلق محصولی خوشمزه و جذاب میشود. اگر به شعبه اسکان «شیرینیفروشی کوک» سری زده باشید متوجه این اتفاق خواهید شد.
موسس این مجموعه فعالیت خود را از رستوران شروع کرده و بعد از 10 سال به سراغ شیرینی رفته و برای تولید شیرینی مکتب شیرینی اروپای غربی را الگوی کار خود قرار داده است. در این مجموعه سعی شده تا بر تولید محصولات سالم، کم چرب وکم شیرین تمرکز شود.
اسمهای بامزه، با فلسفههای بامزهتر، از اقدامات خلاقانه این شیرینیفروشی است؛ محصولاتی با نامهای شورینی، پورینی، کوکینی، نونینی، کوکلوچه، پایکوک، کوک ناتس. نیازی نیست که حتما محصول را بخورید تا جذب آن شوید؛ این اسمها خودشان مخاطب را به خوردن وسوسه میکنند.
کوک محصول جدید خود شورینی را اینطور توصیف کرده است: نیاز مبرم و زندگی سریع امروزی کوک را برآن داشت تا به محصولی متفاوت بیندیشد و به تدریج شورینی متولد شد.
شورینی شبیه به دستپیچهای قدیمی خودمان است. در حقیقت محصولی است که شوری خود را از پنیرها میگیرد. این جریان همچنان ادامه پیدا کرد تا محصولی تازهتر به نام پورینی خلق شد. پورینی با شورینی مشابه است؛ ولی در ساختار آن به غیر از گندم از پوره طبیعی سیبزمینی نیز استفاده
شده است. بستهبندی محصولات این شیرینی فروشی نیز طراحی جالبی دارد. برای مثال محصول کوک ناتس این مجموعه، آجیلهای بستهبندیشده با بستهبندی متفاوت است.
همچنین کوک به مناسبتهای مختلف محصولات مختلفی را تهیه میکند؛ برای مثال در روز پدر یا به مناسبت سال نو، کیکها و طرحهای متناسبی با این حال و هوا طراحی و تولید می کند. خلق این همه محصول هنرمندانه شور و شیرین حاکی از آن است که کوک به خوبی میداند او نیز مانند هزاران فعال کسبوکار، برای بقا به مخاطبان وفادار خود نیاز دارد.