اپل و گوگل بار دیگر ردههای اول و دوم باارزشترین برندهای جهان را از آن خود کردند. در ردهبندی بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۵ همچنان غولهای فناوری بیشترین سهم را در ردههای بالا داشتند. امسال نیز برند اپل با افزایش ۴۳درصدی به ارزش ۱۷۰میلیارد دلار رسیده است و همچنان لقب باارزشترین برند جهان را با خود به یدک میکشد. برند گوگل نیز با افزایش ۱۲درصدی به ارزش ۱۲۰میلیارد دلار رسیده و جایگاه دوم را برای سومین سال پیاپی تصاحب کرده است. تخمین ارزش یک شرکت براساس عملکرد مالی، قدرت نفوذ برند در خرید مشتریها و توانایی آن در قیمتگذاری بالا انجام میشود.
مایکروسافت توانسته است جایگاه آیبیام در رده چهارم را از آن خود کند. همچنین سامسونگ همانند سال گذشته در رده هفتم قرار گرفته و آمازون نیز با صعود پنج پلهای در رده دهم قرار گرفته است. سایر برندهای موجود در ۱۰ جایگاه اول این لیست عبارتند از: کوکاکولا، تویوتا، جنرال الکتریک و مکدونالد.
لنوو یکی از شرکتهای تازهوارد به این لیست است و با قرارگیری در جایگاه صدم در انتهای این ردهبندی قرار دارد. پِیپَل نیز برای نخستینبار با تصاحب رده ۹۷ در بین شرکتهای حاضر در این ردهبندی قرار گرفته است. برندهای نینتندو و نوکیا نیز با افت زیاد ارزش روبهرو شدهاند و دیگر جایی در این لیست ندارند.