برندهای ابرخودروی فولکس واگن به دلیل صرفه جویی شرکت مادر آنها در هزینه های حضور در نمایشگاه های خودرو به منظور تأمین هزینه های رسوایی آلایندگی دیزلی، هفته آینده در نمایشگاه خودروی پاریس حضور نخواهند یافت.
به گزارش ایسنا، یک سال پس از اینکه فولکس واگن اقرار کرد که از نرم افزار غیرقانونی برای تقلب در تست های آلایندگی دیزلی استفاده کرده است، این گروه خودروسازی به منظور تأمین مالی، تغییر استراتژیک در کسب وکار خود و پوشش میلیاردها یورو جریمه و خسارت مربوط به این رسوایی، هزینه هایش را در همه برندهای گروه کاهش می دهد.
در همین راستا بنتلی که یکی از برندهای لوکس فولکس واگن است، اعلام کرد در نمایشگاه خودروی پاریس که روزهای ۲۹ و ۳۰ سپتامبر برگزار می شود شرکت نمی کند و در عوض به رویدادهای کوچک تری متمرکز می شود که در آنها می تواند مستقیماً به جلب خریداران بپردازد.
لامبورگینی هم اعلام کرد استراتژی مربوط به حضور در نمایشگاه های خودرو از جمله انتخاب مکان هایی را که این برند ایتالیایی مایل است در آنها حضور داشته باشد بازبینی می کند.
هزینه های حضور در نمایشگاه های خودرو برای برندها به ویژه نام های لوکسی که تلاش می کنند درخشش بیشتری از رقیبان شان داشته باشند به میلیون ها یورو بالغ می شود.
براساس گزارش رویترز، سایر خودروسازانی که در نمایشگاه امسال پاریس حاضر نخواهند شد شامل فورد، ولوو و استون مارتین می شوند.
خودروسازان علاوه بر کاهش هزینه های حضور در غرفه های نمایشگاه، به طور فزاینده به جلب خریداران از طریق وبلاگ ها و رویدادهای اینترنتی می پردازند.
لامبورگینی اعلام کرده است دنیا مدام در حال تغییر است و این شرکت به عنوان یک برند ابر خودروی اسپورت لوکس در سطح بین المللی در یک بازار روبه رشد فعالیت می کند و چنین تغییراتی را هدف گرفته است.