جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل دفتر نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت با تشریح برخی ایرادات خودروسازان در برخورد با مشتریان گفت: فروش اجباری آپشن، بنگاه‌داری نمایندگی‌ شرکت‌های خودروساز، عدم تامین قطعات یدکی خودرو و تحویل خودرویی دیگر به جای محصول پیش‌فروش شده از جمله این ایرادات است.

به گزارش فارس، شهرام میرآخورلو در جمع مدیران خودروساز و قطعه‌ساز با اشاره به ایرادات موجود در خدمات ارائه شده از سوی خودروسازان به مشتریان اظهار کرد: قراردادهای فروش اینترنتی خودرو شفاف نیستند و در عین حال نمایندگی‌های خودروساز، بنگاه‌دار شده‌اند و خودرویی برای فروش فوری ندارند ولی به‌صورت امانی و با قیمت آزاد، خودرو عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط، کارخانه یک خودرو را با تاخیر به مشتری تحویل می‌دهد ولی همزمان فروش فوری آن خودرو را نیز می‌گذارد که باعث دلخوری مشتریان می‌شود. میرآخورلو فروش اجباری آپشن برای خودروها را از دیگر ایرادات صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: در صورتی که مشتری آپشن اجباری را انتخاب نکند، خودرو را با تاخیر زیاد تحویل خواهد گرفت. وی با اشاره به عرضه برخی خودروها به جای خودرویی دیگر از سوی خودروسازان گفت: گاهی اوقات مشتری برای خرید تندر 90 ثبت‌نام می‌کند ولی کارخانه در زمان تحویل به وی اعلام می‌کند که به جای این خودرو، دو دستگاه پراید یا یک دستگاه پژو پارس تحویل بگیرد که این کار نارضایتی مشتریان را به همراه داشت.

وی کیفیت پایین قطعات مصرفی در خودروها را نیز از دیگر ایرادات صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: در تامین برخی قطعات، مشتریان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که صندوق عقب پارس تندر از جمله این قطعات است و برای خرید در صندوق عقب پارس تندر، نمایندگی‌ها پذیرشی انجام نمی‌دهند و این قطعه در تهران پیدا نمی‌شود در حالی که اگر قرار بود در صندوق پورشه را تامین کنیم در مدت یک هفته قابل خرید از دوبی بود.

مدیرکل دفتر نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت خطاب به خودروسازان عنوان کرد: آیا کیفیت ترمز ضد قفل خودروها را بررسی کرده‌اید؟ این قطعه گاهی به درستی عمل نمی‌کند.

وی عدم ارائه جریمه خواب خودرو در نمایندگی‌ شرکت‌های خودروساز را به‌عنوان یکی از ایرادات این صنعت عنوان کرد و گفت: در مورد برخی قطعات نیز کسری وجود دارد و به‌عنوان مثال خودروساز به جای ارائه رادیو پخش، مشتری را به بانک معرفی می‌کند تا بعد از گذشت چهار ماه 100‌هزار تومان بابت رادیو پخش دریافت کند که این مسئله نشان‌دهنده ارزش‌گذاری خودروساز برای مصرف‌کننده است.

میرآخورلو تصریح کرد: گاهی نیز به جای مگان، به مصرف‌کننده می‌گوییم که سه دستگاه پراید تحویل بگیر و در عین حال از وی رضایت می‌گیریم تا هیچ شکایتی نکند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x1PHG6vY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه