سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب یک دامنه مناسب

7 سال پیش ( 1395/10/9 )
 

چند سالی است که مشاغل اینترنتی رونق فراوانی پیدا کرده و افراد زیادی به آن روی آورده اند. همانطور که می دانید یکی از پایه ای ترین پیش نیاز ها برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی دارا بودن یک سایت است که شما خدمات و محصولات خود را در آن ارائه کنید. برای ایجاد سایت به دو آیتم اصلی نیاز دارید. اول یک سرویس دهنده«هاست» و دوم یک دامنه مناسب و کارآمد.

دامنه سایت در واقع معرف و شخصیت تجاری شما را تشکیل می دهد. زیرا شما هر زمان که بخواهید می توانید در سرویس دهنده هاست، برنامه نویسی و ظاهر سایت و هرچیز دیگری تغییر ایجاد کنید، اما دامنه شما دیگر قابل تغییر نخواهد بود.

فرض کنید یک دامنه با نام book. com ثبت کرده اید. واضح است که زمینه فعالیت این دامنه مرتبط با کتاب، کتاب خوانی، نشریات و چیزهایی از این دست است. حال اگر پس از مدتی به این نتیجه برسیدکه به این زمینه علاقه ای ندارید یا نمی توانید محتوای کافی را برای آن تولید کنید راه حل چیست؟ در این حالت شما دو را پیش رو دارید:

یک دامنه جدید ثبت و مخاطبان سابق خود را از دست داده و از صفر شروع کنید ویا روی همین دامنه فعلی مطالب دلخواه خود ار نشر دهید. که این کار نه تنها باعث ناراضی شدن مخاطبان و از دست دادن آنها می شود بلکه در آینده شما را با مشکلات متنوع دیگری نیز مواجه خواهد کرد.

بنابراین پیش از خرید دامنه به دقت آن را مورد بررسی قراردهید و نام دامنه را با دقت و توجه خاصی برگزینید.

دامنه های عمومی و اختصاصی

به طور کلی دامنه ها به دو دسته تقسیم می شوند و شما با توجه به نوع محتوا و کاربردی که از سایت خود انتظار دارید می توانید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید.

دامنه عمومی: این دسته از دامنه ها به گونه ای تعریف می شوند که محتوایی خاص را تداعی نمی کنند و مناسب افرادی است که قصد دارند با انتشار مطالب گسترده و متنوع اقدام به جذب مخاطب کنند. به عنوان مثال gizmodo. com، یک دامنه عمومی است که شنیدن نام آن هیچ چیز خاصی را برای شما تداعی نمی کند و در صورتی که به این وب سایت مراجعه کنید با انواع مختلفی از مطالب مواجه خواهید شد که شامل اخبار فناوری و مطالب مرتبط یا غیر مرتبط دیگر است. این وب سایت مخاطبان بیشماری را در سراسر جهان داراست.

دامنه اختصاصی: همانطور که مشخص است این دسته از دامنه ها درست در نقطه مقابل دامنه های عمومی هستند و نام آنها یک مطلب و موضوع خاص را برای کاربر تداعی می کند و مخاطب با شنیدن نام آن به سادگی به محتوای آن پی خواهد بود. به عنوان مثال download. com یک دامنه اختصاصی است که با شنیدن نام آن محتوای به سادگی قابل فهم است.

بنابراین نخستین نکته در انتخاب دامنه این است که درصورتی که قصد دارید تنها در یک زمینه خاص به فعالیت خود ادامه دهید نامی را برگزینید که معرف کار و فعالیت شما باشد. به عنوان مثال وقتی یک کاربر قصد دانلود یک فایل خاص را دارد با جست وجو در گوگل نتایجی را باز می کند که در دامنه آنها کلمه دانلود موجود باشد.

اما افرادی که به عنوان مثال به دنبال  «عکس های خنده دار» هستند در صفحه نتایج گوگل هر لینکی را باز می کنند و کمتر توجهی به آدرس آن ندارند. پس اگر یک کسب و کار نوپا هستید و برنامه بلند مدت شما تبدیل شدن به یک برند شناخته شده است پیشنهاد می کنیم هنگام انتخاب دامنه تمرکزتان روی دامنه های عمومی باشد.

با com . شروع کنید

این روزها پسوند های بسیار زیادی با مفاهیم خاص برای ثبت دامنه وجود دارند. اما در این میان پسوند com .  اعتبار و ارزش خاصی را داراست. پسوند com . یکی از معتبرترین و قدیمی ترین پسوند های دامنه است. ارزش و اعتبار این پسوند آنقدر بالاست که اغلب برندهای خاص در کنار دامنه خود با هر پسوندی یک نمونه از آن دامنه را با پسوندcom . نیز خریداری می کنند.

در زمان خرید دامنه همواره به این موضوع توجه کنید دامنه ای که قصد خرید آن را دارید پسوند com .  آن خالی باشد و پیش از این توسط شخص دیگری اشغال شده باشد. دلیل این موضوع آن است که اغلب افراد در زمان شنیدن نام یک برند آن را با پسوندcom . وارد می کنند و آنجاست که در صورتی که دامنه شما با نامcom .  توسط برند دیگری اشغال شده باشد، ناخودآگاه شما مخاطبان یا مشتریان خود را به سمت برند رقیب هدایت کرده اید. پس در صورتی که برند شما با پسوند com . پیش از این اشغال شده، به فکر یک نام دیگر برای دامنه خود باشید.

خریداری دامنه های برتر

برخی مواقع شما برای برند خود نیازمند یک دامنه با یک نام منحصر به فرد هستید. اما در زمان ثبت دامنه متوجه می شوید که پیش از شما شخص دیگری اقدام به ثبت این دامنه کرده است. از آن جا که شما تمام برنامه ریزی های خود را برای این نام کرده اید و نمی توانید دامنه دیگری را جایگزین آن کنید بهترین راه مذاکره با مالک فعلی دامنه است. هرچند فرد مذکور قطعا قیمتی بسیار بیشتر از ارزش واقعی دامنه را از شما دریافت خواهد کرد. اما توجه داشته باشید که این هزینه اضافی ارزش اش را دارد و به زودی به شما بازگشت داده خواهد شد.

اگر بازار هدف مخاطبان شما فقط کشور ایران است و نیازی به مخاطبان خارج از کشور ندارید می توانید از پسوند ir. هم استفاده کنید. چون این دامنه اشاره به کشور ایران می کند برای جست و جوی های داخل کشور روی کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بهتری خواهد داشت.

منبع : www.gooyait.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/08O9JeTu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه