یکی از نکتههای مهمی که باید برای افزایش اعتبار آنلاین مورد توجه قرار داد، این است که كاری كنید تا مشتریان بتوانند به سهولت بازخورد خود را به دوستان و كسانی كه به صورت آنلاین با آنها در ارتباط هستند و نیز سایتهای مرورگر انتقال دهند.
در ادامه به چند مثال عینی از این موضوع میپردازیم:
• در لابی یا اتاق انتظار محل كسبوكار خود یك لپتاپ یا آیپد كه متصل به اینترنت است، در دسترس عموم قرار دهید و این پیغام را روی نمایشگر بنویسید: «دسترسی رایگان به اینترنت»؛ همین اقدام کوچک باعث می شود که سیل عظیمی از طرفداران اینترنت با کسب و کار شما آشنا شوند و از این توفیق اجباری بهره ببرند.
• برای مشتریانی كه گوشیهای هوشمند دارند، پیغامی ارسال كنید و هنگام انتظارشان از آنها درخواست كنید تا در وبلاگ یا وبسایت شما یا در مرورگرهای Twitter، Facebook و غیره comment بگذارند.
زمینهسازی ایجاد این انگیزه كوچک در مشتری و شركت او در این موضوع، موج گستردهای از فعالیتهای اینچنینی را به راه میاندازد.
• در هر مکاتبه یا ایمیلی كه برای مشتریان ارسال میكنید آنها را تشویق كنید تا موفقیتهای كسب شده یا خدمات ارائه شده توسط شما را به دوستان آنلاین خود انتقال دهند. اگر دستورالعمل مناسب و دقیقی در مورد چگونگی انجام این كار را به آنها ارائه دهید، پاسخ مطلوبی از مشتریان وفادار خود دریافت میكنید.
• امروزه بیشتر گوشیهای تلفنهمراه دوربینهای خوبی دارند. در نتیجه، تصاویر نیز به راحتی انتقال كلمات، انتقال پیدا میكنند. همگی میدانیم یك تصویر خوب، بهتر از هزاران كلمه است. این طور نیست؟ مشتریان خود را به استفاده از تلفنهمراه ترغیب كنید تا در مواجهه با كسبوكار، كارمندان و محصولات شما تصویر بگیرند و آن را برای شما ارسال كنند. همچنین آن را تشویق كنید تا این تصاویر را در شبكههای اجتماعی یا سایتهای مرورگر (نام این سایتها را مشخص كنید)
قرار دهند.
• میان مشتریان رقابت برگزار كنید و آنها را ترغیب كنید تا در سایت YouTube. com یك ویدئو ساده طراحی كنند. ویدئویی كه حاوی اطلاعاتی در مورد شما و حرفهتان باشد. برای هر كلیك یا ورود به این ویدئو یك هدیه در نظر بگیرید. این کار میتواند تحول عظیمی در مقوله تبلیغات نوین در سایتهای اجتماعی پدید آورد.
• تیشرت یا اقلامی باكیفیت بالا تهیه کرده و پیام تبلیغاتی خود را روی آن چاپ کرده و آنها را به مشتریان درجه یك خود و نیز سایر مردم اهدا كنید. از مشتریان خود بخواهید درحالی كه این تیشرت را پوشیدهاند یا از آن اقلام استفاده میكنند، تصویری تهیه كنند و در اینترنت قرار دهند. این تصاویر برای هر وبسایتی جالب است. اگر مشتریان شما بومی نیستند، از سرویسی نظیر Cafepress.com استفاده كنید تا چاپ و ارسال تیشرتها را برای شما انجام دهد.
• سعی کنید در مسابقات اینترنتی مبنای انتخاب برندگان را بر اساس تعداد لایک ها قرار دهید تا به این ترتیب شرکت کنندگان مسابقه ناچار شوند برای برنده شدن دوستان و آشنایان خود را به صفحه شما بکشانند.
از این طریق می توانید بدون اینکه هزینه خاصی برای این موضوع در نظر بگیرید، از فعالیت بازاریابان مجانی به نفع کسب و کار خود
بهره ببرید.
در شماره بعدی بخوانید:
جمع آوری و اشاعه رضایت نامه ها