چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

اشتباهات تاریخی برند ها

10 سال پیش ( 1393/5/28 )
 

هر چقدر یک برند بزرگ‌تر و شناخته‌ شده‌تر باشد، تبعات ناشی از اشتباهات آن جدی‌تر و زیان بار‌تر خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از اشتباهات برندهای بزرگ خواهیم پرداخت: 


1-‌ زیراکس (Xerox)
اغلب کمپانی‌ها از اینکه همه جهان یک محصول را با نام برند آنها بشناسند، خوشحال خواهند شد، اما کمپانی زیراکس این طور نبود.

در طی چندین دهه، آنها تلاش می‌کردند تا استفاده از کلمه «زیراکس» به جای کلمه استاندارد «فتوکپی» را ریشه‌کن کنند و به جای آن با به کارگیری روش‌های دیگری مانند اتوماسیون اداری یا دیگر شیوه‌های رقابتی، برند خود را به مشتریان بشناسانند.

این کار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کمپانی زیراکس بود. زمانی که خانواده‌ای از محصولات در اذهان عمومی با نام برند شما شناخته می‌شوند، شما نسبت به سایر رقبای خود یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر هستید.
2-‌ کلگیت (Colgate)
این شرکت در زمینه تولید و توزیع لوازم بهداشتی خانگی و شخصی نظیر صابون‌های جامد و مایع، مسواک، خمیر دندان، بوگیرها یا ضدعرق‌ها و خوش‌بوکننده‌ها فعالیت می‌کند.

شاید شناخته‌ شده‌ترین محصول این شرکت همان خمیر دندان‌های معروف باشد. در برهه‌ای از زمان این شرکت به سمت تولید محصولات غذایی بسته‌بندی شده روی آورد، تصمیمی که به عقیده بسیاری، نادرست بود. برند کلگیت، با خمیر دندان‌های محبوب این کمپانی در ذهن مشتریان نقش بسته بود. دیدن غذاهای بسته‌بندی شده با نشان تجاری کلگیت در کنار تصور خمیر دندان در ذهن، برای مشتریان چندان اشتها برانگیز نبود. این ناکامی حتی به پایین آمدن فروش خمیر دندان‌های کلگیت منجر شد؛ چرا که ارزش هر برند در گرو محصولاتی است که تولید می‌کند.
3-‌ اپل (Apple)
کمپانی اپل در سال 2012 با شعار «زیباترین و در عین حال قدرتمندترین نقشه‌ای که تاکنون دیده‌اید»، سرویس نقشه‌های جهت یاب خود را برای سیستم‌های IOS روانه بازار کرد، اما درنهایت استفاده از آن، منجر شد چند توریست در استرالیا، 70 کیلومتر از مقصد اصلی خود منحرف شده و به مکانی دور افتاده و کم‌آب انحراف پیدا کنند. این اشتباه کوچک، پیامدهای متعددی برای این شرکت بزرگ داشت.
4-‌ مک دونالد (McDonald’s)
مک دونالد در زمان برگزاری المپیک 1984 در لس آنجلس، با شعار «زمانی که ایالات متحده آمریکا برنده شود، شما برنده می‌شوید» وارد شد. به دنبال تحریم بازی‌ها توسط شوروی، ایالات متحده آمریکا توانست بیش از سه برابر آنچه مک دونالد پیش‌بینی کرده بود، مدال طلا به دست آورد و به این ترتیب مک دونالد متحمل میلیون‌ها دلار هزینه شد.
5-‌  مایکروسافت(Microsoft)
‌در پی وقوع تراژدی تسونامی در سال 2011 در آسیا، کمپانی مایکروسافت متعهد شد به ازای هر توئیتی که به ارتقای رتبه موتور جست‌وجوی بینگ منجر شود، مبلغ یک دلار را صرف کمک به مناطق آسیب‌دیده کند. با وجود آنکه این تعهد برای مایکروسافت هزینه‌ای در حدود 000/100 دلار پی داشت، اما منتقدان، این اقدام را فرصت طلبانه و عاری از حسن نیت دانستند. به این ترتیب، این اقدام نتیجه معکوس به دنبال داشت و به کاهش محبوبیت مایکروسافت منجر شد.
شاید بهترین حسن ختام، نتیجه‌گیری نویسنده کتاب «بزرگ ترین اشتباهاتی که برندها مرتکب شده‌اند» باشد که می‌گوید: «بسیاری از بزرگ‌ترین برندهای جهان مرتکب اشتباهاتی شده‌اند تنها برای اینکه قوی‌تر از پیش باشند. شرمندگی از شکست نیست، بلکه در عدم موفقیت در یادگیری از شکست‌های پیشین است.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RPUsEmAz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه