با تغییر و بازنگری ضوابط مربوط به تبلیغات، حضور چهرههای هنری و ورزشی در تبلیغ صنایع و تولیدات داخلی، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار صنایع ملی کمک شود. به گزارش ایسنا، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: روح حاکم بر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است. این نگاه درونزا علاوه بر جنبههای ملی، خودباورانه و استحکام اقتصاد کشور به اشتغالزایی نیز کمک میکند.
وی افزود: هر بخشی از مدیریت کشور باید ببیند در جهت همافزایی با این سیاست کلی چه سیاستها یا اقداماتی باید انجام دهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را در حوزههای فرهنگسازی برای این رویکرد، مسئول میداند. مطابق بسته حمایتی که ابتدای امسال اعلام شد، رسانههایی که موضوع آنان و حجم اکثر خروجی آنان تقویتکننده هر یک از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی باشد یارانه سه برابری میگیرند. دورههای آموزشی فشرده برای سردبیران و دبیران اقتصادی رسانههای اصلی کشور هم با همین هدف صورت گرفت تا مفاهیم و پایههای این رویکرد، ابتدا برای خود رسانهها روشن شود تا بتوانند با اثربخشی بیشتری حرکت کنند.
معاون وزیر ارشاد با اشاره به بازنگری در قانون تبلیغات گفت: قبلا حضور چهرههای ورزشی و هنری در انواع تبلیغات، ممنوع بود. اخیرا این ضوابط مورد بازنگری قرار گرفت و حضور این چهرهها در تبلیغ «صنایع و تولیدات داخلی»، مجاز شد تا با استفاده از این ظرفیت به توسعه بازار این صنایع کمک کند. البته طبیعی است که سایر ضوابط از جمله معارض نبودن با فرهنگ اسلامی و ایرانی برای همه نوع تبلیغات و از جمله این نوع تبلیغات، جاری است و نظارت خواهد شد. به علاوه در ضوابط جدید و با توجه به ضرورت رعایت حقوق کودکان، از این نوع تبلیغات برای محصولاتی که مصرفکننده آن عمدتا کودکان هستند نمیتوان استفاده کرد.