دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طى چند سال اخیر، ارزش شركت هاى خصوصى به بیش از یك میلیارد دلار رسید. اما از دل همین شركت ها استارتاپ هاى زیادى بیرون آمدند كه ارزش شان به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است.

در زیر نگاهى به این استارتاپ ها می اندازیم.

دراپ باكس

ارزش: 10 میلیارد دلار

مدیر عامل: درو هیوستون

ارزش دراپ باكس بعد از یك سرمایه گذارى 617میلیون دلارى در سال 2014 به 10میلیارد دلار رسید. از آن زمان تا كنون این شركت تمركز خود را روی مشتریان تجارى بیشتر کرده و سال گذشته موسسه اقتصادى دراپ باكس را راه اندازى كرده است.

البته این شركت وادار شد كه در سال 2016 بخشى از هزینه هاى زیادى را كه صرف تسهیلات كارمندانش مى كرد، پایین آورد. این تسهیلات سالى 25هزار دلار در ازاى هر كارمند خود براى دراپ باكس هزینه دربرداشت. با وجود اینكه این استارتاپ هنوز گزارش رسمى از میزان درآمد خود در سال گذشته منتشر نكرده اما گفته می شود بیش از 500میلیون دلار درآمد داشته است.

پین ترست

ارزش: 10/47 میلیارد دلار

مدیرعامل: بن سیلبرمن

در ماه مه سال 2015، این شركت مستقر در نیویورك با یك سرمایه 533 میلیون دلارى به ارزشى بالغ بر 10/47 میلیارد دلار رسید. این شبكه اجتماعى ماهانه بیش از 100 میلیون كاربر فعال دارد كه بیش از نیمى از آنها غیرآمریكایى هستند.

این شركت در ماه هاى اخیر تمركزش را بر بازارهاى دیگرى چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل بالا برده و میزان تبلیغات را هم در شبكه اش دوبرابر كرده است. سال گذشته میلادی شایعات زیادى دال بر عمومى شدن پین ترست وجود داشت و در ماه اكتبر، این شركت نخستین مامور مالى خود را معرفى كرد كه خود نشانه اى است از نزدیك تر شدن عرضه سهام اولیه این شركت.

اسنپ

ارزش: 18/19 میلیارد دلار

مدیر عامل: ایوان اشپیگل

در ماه نوامبر شركت اسنپ كه در گذشته اسنپ چت نام داشت، در خفا نخستین سهام خود را فروخت و این طور كه می گویند به ارزشى بالغ بر 25 میلیارد دلار رسید (بعضى منابع حتى مى گویند 40 میلیارد دلار).گزارش هاى اخیر حاكى از آن است كه این شركت قصد دارد تا ماه مارس كه قرار است به طور رسمى به شركتى عمومى تبدیل شود، درآمدى بالغ بر 4 میلیار دلار كسب كند. این شركت در سال 2016 با وارد كردن عینك هاى مجهز به دوربین خود به بازار سود زیادى به دست آورد.

این اقدام، اسنپ را از صرف یك برنامه موبایلى بودن به دنیاى سخت افزار وارد كرد. اسنپ حالا دیگر خود را یك شركت تولید دوربین می داند اما هنوز اپلیكیشن اسنپ چت این شركت یكى از محبوب ترین خدمات اینترنتى براى مصرف كننده است و به واسطه كاربران و دلارهایى كه از تبلیغات به دست می آورد، فیس بوك، توییتر و گوگل را به چالش كشیده است. این استارتاپ اعلام كرده كه قصد دارد در سال جارى از تبلیغات درآمدى بین 250 تا 350 میلیون دلار كسب كند.

ایر بى ان بى

ارزش: 30 میلیارد دلار

مدیر عامل: برایان چسكى

این استارتاپ مخصوص اجاره خانه، سال پرچالشى را پشت سر گذاشت اما هنوز دومین استارتاپ ارزشمند ایالات متحده به شمار می آید. در ماه آگوست، این شركت با سرمایه گذارى هایى بالغ بر 850 میلیون به ارزشى بالغ بر 30 میلیارد دلار رسید و با وجود مشكلات حقوقى كه در سانفرانسیسكو و نیویورك داشت، باز هم توانست موقعیتش را حفظ كند.

اوبر

ارزش: 68 میلیارد دلار

مدیرعامل: ترویس كالانیك

اوبر ارزشمندترین استارتاپ ایالات متحده و سرتاسر دنیاست و با فاصله اى بیش از 20 میلیارد دلار از نزدیك ترین رقیب بین المللى خود، شیائومى، از تمام استارتاپ هاى دنیا جلو زده است. این استارتاپ مسافربرى هم در سال 2016 با سرمایه هاى زیادى كه به خود جذب كرد، از جمله سرمایه گذارى 3/5 میلیارد دلارى عربستان سعودى و یك بودجه 2 میلیارد دلارى دیگر در قالب وام، درآمد زیادى عایدش شد. اوبر در حال حاضر تمركز خود را بر تولید خودروهاى خودكار و همچنین پشت سر گذاشتن رقبایش در آسیاى جنوب شرقى گذاشته است.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vdQMfbX8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه