برای برنده شدن اسموتی در سوئد، بینندگان حین پخش آگهیهای بازرگانی یك بازی تعاملی را نیز انجام میدهند. در سوئد، مك دونالد با ایدهای مبتكرانه برای دستیابی به موفقیتی بزرگ در زمینه بازاریابی سعی میكند بینندگان تلویزیونی را در وقفه پخش آگهیهای تبلیغاتی جلوی تلویزیون نگه دارد. این برند با یك بازی تعاملی براساس ماشین میوه قدیمی در صدد نیل به این هدف برآمده است. به منظور ترویج اسموتیهای یخی مك دونالد در تابستان، آژانس تبلیغاتی DDB استكهلم یكسری آگهیهای تبلیغاتی را ساخته كه براساس برنامهریزیهای موجود اوایل و پایان وقفههای آگهیهای بازرگانی پخش میشود. نخستین آگهی تبلیغاتی به بینندگان میگوید كه یك نرمافزار مك دونالد را باز و حین پخش دیگر آگهیها یك میوه را انتخاب كنند.
در پایان وقفه آگهیهای بازرگانی میوه برنده انتخاب شده و در صورتی كه بینندگان درست حدس زده باشند، یك اسموتی رایگان را برنده خواهند شد. این نرمافزار دقیقا با برنامه بعدی تلویزیون منطبق شده و این تصور را در ذهن فرد به وجود میآورد كه انگار گوشی همان موقع با تلویزیون در ارتباط است. جدول زمانی برنامههای تلویزیون نیز از طریق این نرمافزار قابل دسترس بوده و نشان میدهد چه زمانی و روی چه كانالهایی بینندگان میتوانند بازی «fruit match» را انجام دهند. با توجه به یافتههای آژانس تبلیغاتی DDB، فروش اسموتیها 18درصد بالاتر از برآوردها بوده است.
نمایش دوستی محال دو حیوان
در آگهی رستوران
برای تبلیغ رستوران گیاهی HILTL در سوئیس، آژانس تبلیغاتی Ruf Lanz چندین آگهی تبلیغاتی دوست داشتنی ساخته كه دوستی محال حیوانات را به تصویر میكشد. با شعار «هرگز برای تبدیل شدن به یك گیاهخوار دیر نیست»، هر یك از این آگهیهای تبلیغاتی تغییر احساسات یك حیوان گوشتخوار و در آغوش گرفتن یك طعمه توسط او به جای خوردن آن را نشان خواهد داد.
آژانس تبلیغاتی: Ruf Lanz زوریخ، سوئیس
مدیران خلاقیت: ماركوس راف، دانیل لنز
مدیر هنری: مارسل اشلافل
نویسنده: فلوریان بیركنر
سلفی خود را روی
کفشهای آدیداس بیندازید
یك نرمافزار در هفته مد برلین به شما اجازه میدهد تا سلفی خود را روی كفشهای مدل ZX FLUX بیندازید.
به گزارش ام. بی. ای نیوز، اقدام اخیر آدیداس این برند را سوار بر موج سلفی انداختن نشان میدهد. نرمافزار جدید این برند در هفته مد برلین فرصت چاپ عكسهای افراد روی كفشها را برایشان فراهم خواهد كرد. كاربران از طریق این نرمافزار، عكس گرفته یا عكس موجود روی گوشی خود را آپلود میكنند. پس از انجام یك سری اصلاحات در سایز عكسها، چرخاندن و تعیین موقعیت آنها، نرمافزار فوق یك preview سه بعدی از كفشهای ورزشی سفارشی ZX FLUX را تهیه می کند و امكان تماشای آنها از همه زوایا را به وجود میآورد. امكان ذخیرهسازی و به اشتراكگذاری هر كفش با دوستان در شبكههای اجتماعی وجود دارد. آژانس تبلیغاتی Stopp در سوئد مسئول این كار بوده و وظیفه طراحی و توسعه چنین نرمافزاری را بر عهده داشته است. این نرمافزار برای سیتم عاملهای ioS یا اندروید در دسترس است.