تکنولوژی دیجیتال تمام بخش های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. امروزه ما همه کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهیم. کارهایی نظیر خرید پوشاک یا حتی یک تکه پیتزای گرم دیگر نیازمند حضور فیزیکی در فروشگاه ها نیست. بدون تردید صحبت از پیتزا خنده بر روی لب های هر فردی خواهد آورد. به هر حال پس از یک روز کاری انتحاب پیتزا به عنوان یک غذای لذیذ لذت بخش خواهد بود.
آیا برای شما ترک محل کار و رانندگی طولانی تا یک فست فود برای سفارش پیتزا قابل تصور است؟ برای بسیاری از افراد مثل من پس از پایان ساعت کاری بازگشت سریع به خانه اهمیت بالایی دارد. خوشبختانه امروزه دیگر نیازی به توقف در مسیر مشخص برای سفارش پیتزا نیست. این کار نیز درست مانند بسیاری از کارهای دیگر به صورت آنلاین روی می دهد. بی تردید چنین سفارش آنلاین پیتزا یا هر غذای دیگری بسیار جذاب به نظر می رسد.
در این مقاله هدف اصلی من بررسی چهار دلیل عمده برای سودمندی فعالیت در زمینه تحویل غذاست. اجازه دهید به بررسی هر کدام از آنها بپردازیم.
1. تقاضای زیاد برای تحویل غذا
با افزایش شمار کاربران اینترنت میزان علاقه آنها به سفارش آنلاین نیز افزایش پیدا کرده است. این امر مستلزم تحویل غذا نیز هست. به این ترتیب بسیاری از فروشگاه های آنلاین غذا یا رستوران ها مجبور به استفاده از سرویس تحویل سفارش ها شده اند. مزیت این شیوه برای مشتریان امکان پیش سفارش غذا از چند روز قبل برای تحویل در روز و ساعت خاصی است. به این ترتیب دیگر نظم تحویل غذا به هنگام برگزاری مهمانی ها برهم نمی خورد. وقتی در هر کسب و کاری با افزایش نیاز مشتریان مواجه هستیم، افزایش علاقه برندها به عرضه خدمات نیز پدید می آید. پیشگام عرضه آنلاین غذا و تحویل آن، اپ های سفارش آنلاین غذا هستند. اگر شما نیز به دنبال توسعه فعالیت رستوران تان هستید، فراهم سازی امکان سفارش آنلاین و تحویل آن به صورت خودکار ایده مناسبی خواهد بود. البته برخی از برندها فقط در زمینه تحویل غذا فعالیت دارند. به این ترتیب آنها خود هیچ نقشی در تهیه سفارش مشتریان شان ندارند.
مطلب مرتبط: کسب و کارهای آنلاین و سودآور
2. راحتی زیاد به عنوان بهترین دلیل
راحتی بالا یکی از دلایل اصلی علاقه مردم به سفارش آنلاین غذا و تحویل آن است. در هر صورت همه ما علاقه مند به انتخاب پیتزای مورد علاقه مان پشت کامپیوتر هستیم. در این شیوه ما تمام جزییات مورد نظرمان را انتخاب و سپس در زمان مقرر غذای مان را دریافت می کنیم. این امر دیگر مستلزم تعامل رو در رو با پرسنل رستوران یا بدتر از آن مراجعه حضوری نیست. همچنین برای بسیاری از افراد تنبل مانند من دیگر نگرانی بسته شدن رستوران از بین می رود.
یکی از تجربیات مشترک همه ما انتظار در صف خرید غذاست. بدون شک همه ما از چنین انتظاری متنفر هستیم. مزیت سفارش آنلاین غذا حذف چنین انتظاری است. به این ترتیب پس از سفارش ما بدون دغدغه به کارهای دیگرمان خواهیم پرداخت.
3. صرفه جویی در زمان
اگر شما پس از کارتان در خانه مشغول تهیه غذا شوید، مدت زمان مشخصی زمان مورد نیاز خواهد بود. به طور معمول چنین کاری زمان کنار هم بودن خانواده ها را کاهش می دهد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها وعده شام را از رستوران های ارزان قیمت تهیه می کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی پیرامون تهیه وعده غذایی نیست. اکنون برای ما فرصت ثبت سفارش غذا در محل کار و تحویل آن درب منزل به هنگام بازگشت به خانه وجود دارد. برخی از اپ های سفارش غذای آنلاین امکان خرید مداوم در روزها یا ساعت خاصی را پدید آورده اند. به این ترتیب دیگر حتی نیازی به ثبت سفارش مداوم هم نیست. به این ترتیب صرفه جویی در زمان به اوج خود می رسد. این امر برای خانواده ها به معنای فرصت بیشتر برای تعامل و در کنار هم بودن، است.
4. صرفه اقتصادی
آیا شما به دنبال صرفه جویی در مخارج تان هستید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، توجه به مزیت های سفارش آنلاین غذا ضروری به نظر می رسد. از آنجایی که صنعت تحویل غذا دارای رقابت بسیار سنگینی از سوی برندهای مختلف است، اغلب رستوران ها پیشنهادها و تخفیف های ویژه ای برای مشتریان خود در نظر گرفته اند. به طور معمول این پیشنهادهای ویژه شامل تحویل رایگان غذاست. با این حال در برخی از موارد تخفیف های اندکی بر روی خود غذا نیز لحاظ می شود. اگرچه تحویل رایگان غذا برای رستوران ها بیشتر یک استراتژی بازاریابی لحاظ می شود، اما برای مشتریان گزینه ای مقرون به صرفه و اقتصادی به حساب می آید. این امر وقتی هزینه های مراجعه به رستوران ها را لحاظ کنیم، بیشتر به چشم می آید. به این ترتیب علاوه بر رفع نیاز مراجعه حضوری به رستوران ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای تحویل غذا نیز نخواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه ایده ارزشمندتان را به یک کسبوکار سودآور تبدیل کنید؟
جمع بندی
تحویل غذا همیشه یک فرصت استثنایی برای برندها به منظور توسعه کسب وکارشان است. درست به همین دلیل برخی از برندها با حوزه فعالیت غیرمرتبط با صنعت غذا نیز به آن ورود پیدا کرده اند. استفاده از این فرصت در گرو هوشمندی و بررسی دقیق شما از نحوه فعالیت تان در آن بازار است.