یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

رازهای فروش موفق از نگاه کارآفرین ها

5 سال پیش ( 1398/5/13 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش  

فروش موفق محصول، مهم ترین بخش هر کسب وکاری محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که شما برای بقا نیازمند سودآوری هستید که بیش از هر چیز به سطح فروش شما بستگی خواهد داشت. اگرچه کیفیت پایین محصولات می تواند یک دلیل عمده برای فروش کم باشد، با این حال واقعیت این است که این امر را در رابطه با برندهای باکیفیت نیز به وفور می توان دید.

به همین خاطر نیز بسیار ضروری است تا نسبت به روش ها و اصول این امر آگاهی کافی را داشته باشید. در این رابطه نظرات کارآفرین های موفق، می توانند راهنمای عمل بسیار خوبی محسوب شوند که در ادامه به بررسی عقاید و اصول 9 نمونه منتخب آنها در رابطه با فروش موفق، خواهیم پرداخت.

راز فروش موفق

1-نسبت به آن چیزی که قصد فروش آن را دارید، هیجان زده باشید

(کارا گلدین موسس برند Hint Water)

راز فروش کارآفرین

بدون شک بهترین فروشنده ها افرادی هستند که نسبت به آنچه که قصد فروش آن را دارند، از اشتیاق کافی برخوردار هستند. این امر تاثیر عاطفی شدید را بر روی مخاطب داشته و باعث می شود تا به مکالمه بیشتر با شما تشویق شوند. برای مثال هیچ فردی تمایل ندارد تا با فروشنده ای که کاملا بی علاقه به ساده ترین سوالات شما جواب داده و عملا سرد برخورد می کند، خریدی را داشته باشد. تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد که محصولات شما از چه سطح کیفیتی برخوردار هستند، بدون شک این اقدام نمایندگان فروش، باعث خواهد شد تا در ضمیر ناخودآگاه افراد یک تصویر منفی در رابطه با برند شما شکل گیرد. به همین خاطر نیز امروزه شرکت های برتر، دوره های آموزشی برای نمایندگان فروش خود برگزار کرده و عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند. در این رابطه فراموش نکنید که فرآیند فروش تنها شامل تبلیغات و یا ساخت محصولات باکیفیت نبوده و به همین خاطر نیز لازم است تا به این بخش بسیار مهم نیز توجه کافی را داشته باشید. در این رابطه استفاده از افرادی که نسبت به این حرفه ، تمایل کافی را دارند، بهترین سیاست استخدامی شما خواهد بود.

مطلب مرتبط: 10 راز اصلی موفق ترین کارآفرینان جهان

2-به گوش دادن بیشتر از حرف زدن توجه نشان دهید

(دن لوک موسس برند Junction)

راز فروش کارآفرین

اشتباه بسیاری از فروشندگان این است که بیش از اندازه صحبت می کنند. تصور آنها نیز این است که فعال بودن آنها باعث می شود تا اوضاع را تحت کنترل خود درآورده و جهت دهی مدنظر خود را داشته باشند، با این حال واقعیت این است که شما تنها در زمان های موردنیاز باید صحبت کرده و بیشتر وقت شما باید به گوش دادن به مشتری سپری شود. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید نوع شخصیت و نیاز اصلی مخاطب خود را شناسایی کرده و بهترین الگوی رفتاری با آنها را بیابید. همچنین صحبت بیش از حد، باعث خواهد شد تا افراد تحت فشار قرار گیرند. درواقع این امر باعث می شود تا افراد تصور کنند که شما در تلاش برای مجبور کردن به خرید هستید و این امر آزادی عمل مورد نیاز آنها و زمان برای فکر کردن را نابود خواهد ساخت. به همین خاطر نیز لازم است تا در برابر پیش پا افتاده ترین سوالات افراد، برخوردی شایسته را داشته و برای ارزش بخشی به گفته های خود، به دنبال افزایش اطلاعات خود باشید. در نهایت این امر که برخورد شما صمیمی باشد، باعث می شود تا مخاطب نیز به رفتاری مشابه تمایل پیدا کند. به عنوان نکته آخر، فراموش نکنید که ممکن است افراد بنا به هر دلیلی از شما خریدی را نداشته باشند، با این حال این امر نباید باعث شود تا در رفتار شما تغییری به وجود آید.

3-از تغییرات مدام در الگوی رفتاری خود اجتناب کنید

(کاترینا روت موسس برند Ruth)

راز فروش کارآفرین

در موارد بسیاری مشاهده شده است که فروشنده ها در رابطه با یک مسئله، عقیده ای را مطرح کرده و در مواجهه با مشتری دیگر، عملا جمله هایی را بیان می کنند که مخالف عقاید پیشین آنها است. این امر در حالی است که شما باید در تلاش برای اعتمادسازی باشید. بدون شک این رفتار متفاوت شما، مخاطب را ناراضی خواهد کرد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که شما را به عنوان فردی دروغگو تلقی کنند. این امر به برندی که برای آن کار می کنید نیز ضربه وارد خواهد کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا در ابتدا بازنگری خوبی نسبت به عقاید و تفکرات خود نسبت به موضوعات مختلف داشته باشید و تحت هیچ شرایطی آنها را تغییر ندهید، با این حال این امر به معنای بحث کردن با مشتری برای به کرسی نشاندن عقاید شما نیز نخواهد بود. درواقع شما باید تحت هر شرایطی مشتری را اولویت اول خود دانسته و برای عقاید آنها احترام خاصی را قائل شوید. در نهایت این امر که بازار هدف خود را به خوبی بشناسید، باعث خواهد شد تا بتوانید به الگوی رفتاری کارآمدتری دست پیدا کنید. برای مثال هنگامی که در یک محله ای فعالیت دارید که اکثریت افراد آن ثروتمند هستند، بدون شک شما به الگوی رفتاری شبیه به خودشان نیاز خواهید داشت و این الگوی شما که شامل رفتار و عقاید می شود، لازم است تا زمانی که در همان محل هستید، ثابت بماند.

4-به مخاطب حس خوب تزریق کنید

(اندرس پیرا موسس برند Blue horizon)

راز فروش کارآفرین

به هر میزانی که افراد در مواجهه با شما احساس بهتری را داشته باشند، به همان میزان نیز شانس فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا به نحوی رفتار کنید که افراد نسبت به خود حس بهتری را داشته باشند. این امر می-تواند شامل اقداماتی نظیر تصدیق عقاید و تعریف کردن باشد. در این رابطه فراموش نکنید که افراد عملا در هنگام خرید تمایلی را ندارد تا عقاید و یا عادت های اقتصادی خود را تغییر دهند. به همین خاطر تا زمانی که آنها از شما کمک نخواسته اند، تنها باید به تصدیق عقاید و تصمیمات شان بپردازید. در نهایت این امر که در ابتدا در تلاش برای بهبود اوضاع روحی مخاطب خود باشید، کمک خواهد کرد تا فرآیند فروش با سهولت بیشتری همراه باشد. برای مثال فروش یک محصول به مشتری که عصبانی است، بدون شک امری کاملا دشوار خواهد بود، با این حال با تعارف یک نوشیدنی و اجازه دادن برای چند دقیقه نشستن و گفت وگو در رابطه با موضوعات روزمره، خود همه چیز را دگرگون خواهد کرد.

مطلب مرتبط: درس های کارآفرینی از کارآفرینان برتر دنیا

5-سوالات درستی را مطرح کنید

(کری شول موسس برند shull)

راز کارآفرینان

اگرچه مشتری حق دارد که هر سوالی را که می خواهد مطرح کند، با این حال شما باید برای این اقدام فیلترهایی را داشته باشید. درواقع تنها سوالات درست و به موقع می تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال یک سوال شخصی ممکن است تمایل اولیه مخاطب را برای خرید به کلی نابود سازد. به همین خاطر نیز لازم است تا از مدت ها قبل سوالات احتمالی خود را مورد بررسی قرار داده و برای خود حریم هایی را مشخص کنید. در نهایت این امر که سوالات شما قابل فهم باشند نیز از دیگر موارد مهم محسوب می شود.

برای مثال در صورتی که مشتری شما از هیچ گونه اطلاعات فنی در زمینه کسب و کار شما برخوردار نیست، بدون شک سوالات مکرر شما آزاردهنده خواهد بود. در نهایت این امر که با چند سوال اولیه به شناخت مختصری از مخاطب خود دست پیدا کنید، باعث خواهد شد تا در سوالات بعدی، دقت عمل کافی را داشته باشید. در این رابطه بررسی اقدامات مشابه سایر فروشندگان موفق نیز به بهبود سطح شما کمک بسیاری را خواهد کرد. همچنین این امر که از مدیران خود در رابطه با مشکلات صحبت کنید، به خوبی نشان خواهد داد که شما با تمام وجود درگیر کار خود هستید. علت این امر به این خاطر است که برخورد سطحی با مسائل، باعث می شود تا افراد با هیچ گونه سوال و یا مشکلی مواجه نشود. به همین خاطر این اقدام نه تنها به رفع سریع مشکل شما منجر خواهد شد، بلکه تصویر خوبی را در ذهن مدیران نسبت به شما ایجاد می کند.

6-فروشنده ای باشید که خود تمایل به خرید از آن را دارید

(دوتیه هرمان موسس برند Real Estate)

راز کارآفرینان

یک راهکار ساده ولی موثر برای اطمینان از درستی عملکرد خود در زمینه فروش این است که به فروشنده ای تبدیل شوید که خود ترجیح می دهید تا از آن خرید کنید. این امر به خوبی باعث می شود تا نسبت به مهارت ها و اقداماتی که باید انجام گیرد، آگاهی پیدا کنید. درواقع این دسته از افراد دیگر تنها محصول را نفروخته و هنر خود را به فروش می گذارند. همواره نیز مشاهده می شود که برخی از افراد تنها تمایل دارند تا از یک نمایندگی خاص که حتی دورتر از محل زندگی آنها است، خرید کنند که ریشه در هنرمند بودن فروشندگان آن است. در این رابطه این امر که مقالات، سخنرانی ها و دوره های آموزشی مختلف را مورد توجه قرار دهید، به افزایش مهارت شما منجر خواهد شد. به همین خاطر نیز باید فروشندگی را یک هنر مهم دانست و برای آن وسواس خاصی را داشته باشید. در نهایت لازم است تا برای این امر که فروشنده موفقی باشید، لازم است تا با صداقت و کاملا دلسوزانه رفتار کنید و در تلاش برای پیش بینی نیازهای آنها باشید.

7- از فیلم های مختلف کمک بگیرید

(پچ بکر موسس برند Constellis)

راز فروش موفق

این امر بسیار عجیب است که تقریبا تمامی فروشندگان تا به امروز، از فیلم برای افزایش اعتماد در مخاطب خود استفاده مناسبی را ندارند. این امر در حالی است که دیدن یک چیز، تاثیر چندین ساعت صحبت را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا برای خود تولید محتوا کرده و یا اقدامات مشابه در این رابطه را بیابید. این امر باعث خواهد شد تا افراد زودتر به اعتماد موردنیاز برای خرید دست پیدا کنند. برای مثال به جای معرفی محصول که انرژی زیادی را نیز از شما خواهد گرفت، می توان یک ویدئو نقد و بررسی آن را ایجاد کرد و در اختیار مخاطبان قرار داد. این امر از جمله اقداماتی است که فروشگاه های آنلاین از آن به خوبی استفاده می کنند که شما نیز می توانید از آن بهره مناسب را داشته باشید. در نهایت فیلم گرفتن از مشتری و نظرسنجی از آنها نیز کمک بسیاری را خواهد کرد. درواقع دیدن لبخند رضایت و نظر مثبت مخاطبان، خود نصف مسیر فروش خواهد بود. در نهایت این امر که از امکان تماس تصویری و پل های ارتباطی متنوع برخوردار باشید، کمک خواهد کرد تا مخاطب برای دیدن یک محصول، مجبور به آمدن به نمایندگی شما را نداشته باشد. فراموش نکنید که بعد مسافت خود می تواند به عاملی برای پشیمان شدن آنها تبدیل شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا همواره به دنبال راهکارهایی برای راحتی بیشتر جامعه هدف خود باشید. برای بهبود اقدامات خود در این رابطه می توانید از شبکه های اجتماهی نظیر اینستاگرام برای نمایش فیلم ها و عکس های خود، استفاده کنید که خود اقدامی تبلیغاتی نیز محسوب می شود.

8-ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنید

(جرمی هاربور موسس برند M&A)

راز فروش موفق

این امر که در تلاش برای حفظ ارتباط خود باشید، منجر به ایجاد تمایل برای خرید مجدد و تبلیغات مستقیم مشتریان برای شما خواهد شد. درواقع نباید تصور کنید که اقدامات شما در زمینه فروش تنها شامل قبل از خرید افراد است. شما نیاز دارید تا پس از ایجاد یک رابطه، آن را حفظ کنید. در غیر این صورت اقدامات شما ماندگاری مناسبی را نخواهد داشت. در نهایت این امر که رفتار شما با مشتریان به نحوی باشد که آنها تفاوت خود را با سایرین حس کنند، خود در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال شما می توانید تخفیف های ویژه ای را برای آنها در نظر گرفته و با ارسال مکرر جدیدترین محصولات و یا مطالب آموزشی رایگان، به پررنگ کردن تصویر خود در ذهن مخاطب کمک کنید.

مطلب مرتبط: 10 راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق

9-همواره در تلاش برای پیشرفت باشید

(مارک بلوم موسس برند bloom)

فروش موفق

این امر که مخاطب همواره پیشرفت هایی را از جانب شما حس کند، باعث خواهد شد تا نسبت به حرفه ای بودن شما اطمینان کند. به همین خاطر نیز ضروری است تا برای خود یک برنامه جهت افزایش مهارت ها داشته باشید. در نهایت این امر که به دنبال چیدمانی حرفه ای تر همراه با یک معنای عمیق باشید، خود به تنوع و افزایش تاثیر محیط بر مخاطب نیز تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت این امر که مشتری را در معرض حداقل دو انتخاب قرار دهید، به رضایت بیشتر آنها منجر خواهد شد. به همین خاطر نیز تنوع را نباید صرفا در رابطه با محصولات تلقی کرد.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vLWASPRZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه