اگرچه تلفن همراه به یکی از وسایل جدانشدنی افراد در طول شبانه روز تبدیل شده است، با این حال نمی توان اطمینان داشت که همه این افراد به اینترنت متصل باشند. همچنین با توجه به تنوع روش های تبلیغات اینترنتی، این احتمال وجود دارد که اقدام شما با مخاطب حداکثری همراه نباشد. این امر در حالی است که پیامک را می-توان برای هر فردی ارسال کرد و از مشاهده آن اطمینان بالایی را داشت. علت این امر به این خاطر است که افراد سریعا پیامک های خود را مشاهده می کنند. این امر در حالی است که این میزان برای مواردی دیگر نظیر ایمیل، نرخی بسیار پایین را دارد و ممکن است حتی تا یک ماه، افراد ایمیل های خود را نبینند، با این حال روش انجام این اقدام نیز بسیار مهم بوده و مرز میان شکست و موفقیت را رقم خواهد زد. در همین راستا به بررسی هشت اقدام ضروری خواهیم پرداخت.
1-ارزشمند باشید
یک پیامک تبلیغاتی صرف به عنوان عاملی مزاحم برای مخاطب خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا از خدشهدار کردن وجهه برند خود، فاصله بگیرید. در این رابطه ارائه یک پیشنهاد سودمند، گزینه ای فوقالعاده محسوب خواهد شد. در این رابطه کدهای تخفیف ویژه، نمونه رایج و کاملا کاربردی محسوب می شود، با این حال شما می-توانید در راستای ایجاد تفاوت، اقداماتی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید.
مطلب مرتبط: چگونه تبلیغات پیامکی مناسبی را داشته باشیم
2-به متن توجه کنید
رعایت اصل سادگی در کنار واضح بودن، دو اصلی خواهد بود که باعث می شود تا مخاطب احساس راحتی لازم را داشته باشد. در این رابطه ضروری است تا صرفا بر روی متن تمرکز کرده و از مواردی نظیر ایموجی، اکیدا خودداری کنید. در نهایت لحن صمیمی به ایجاد حسی دوستانه کمک شایانی خواهد کرد.
3-CTA را مورد استفاده قرار دهید
فراخوان عمل(CTA) در یک پیامک به سادگی قابل اجرا خواهد بود. برای مثال این امر که از افراد بخواهید تا بر روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شوند و یا عددی را برای شما راسال کنند، از جمله این موارد محسوب می شود. فراموش نکنید که برای این امر که مخاطب را تشویق به این کار کنید، ضروری است تا محدودیت زمانی قائل شوید. برای مثال این امر که اگر نیم ساعت بعد از ارسال پیام وارد لینک شوید، از تخفیف ویژه ای برخوردار خواهید شد، به خوبی کنجکاوی لازم را در افراد به وجود خواهد آورد.
4-پلتفرمی برای خود داشته باشید
بدون شک ارسال هزاران پیامک به صورت همزمان و پیگیری واکنش ها، نیاز به یک سیستم کارآمد دارد. به همین خاطر ضروری است تا با شرکت های ارائهکننده چنین سرویس هایی همکاری کنید، با این حال قبل از نهایی کردن انتخاب خود، تحقیقات لازم را انجام دهید تا نتیجه کار، بهترین موجود باشد.
5-به اهمیت زمان توجه کنید
شما نمی توانید پیام خود را در هر زمانی ارسال کنید. درواقع این اقدام باید با توجه به ویژگی جامعه هدف شما باشد. برای مثال اگر جامعه هدف شما را کارمندان تشکیل می دهند، بدون شک ساعت اداری بدترین زمان برای ارسال پیام خواهد بود، با این حال به صورت کلی برخی از زمان ها کاندیداهای خوبی محسوب می شوند. برای مثال هشت صبح و 9 شب به صورت معمول برای هر فردی مناسب است.
6-شخصیسازی را جدی بگیرید
هیچ چیز بدتر از پیامی نخواهد بود که ظاهری روباتگونه دارد. این موضوع باعث می شود تا افراد احساس کنند که این پیام ارسالی ابدا به آنها تعلق نداشته و اقدامی است که برای بسیاری از افراد دیگر انجام شده است، با این حال اگر شما نام فرد را ذکر کنید، از نظر روانشناسی تاثیر اقدام شما چند برابر خواهد شد. خوشبختانه امروزه چنین اطلاعاتی به سادگی قابل دسترسی است. به همین خاطر هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد.
7-در راستای یک هدف جلو بروید
از جمله اشتباهات بسیار رایج این است که هدفی برای پیام ها وجود نداشته و یا در صورت برنامهریزی، موارد ارتباط لازم را با یکدیگر ندارند. همچنین توجه داشته باشید که هر پیام باید تنها یک هدف مشخص را داشته باشد در غیر این صورت مخاطب ارتباط لازم را نمی تواند با آن برقرار کند. در این رابطه ضروری است تا ارتباط لازم میان تمامی اقدامات خود را ایجاد کنید.
مطلب مرتبط: 7 دلیل برای استفاده از تبلیغات پیامکی؟
8-آمارها را تحلیل کنید
شما باید آمارهای ماهانه خود را به صورت یک آمار کلی درآورده و با یکدیگر مقایسه کنید. این امر باعث خواهد شد تا نسبت به موفقیتآمیز بودن اقدامات خود به اطمینان لازم دست پیدا کنید. همچنین شما باید از یک تیم پشتیبانی مناسب برخوردار باشید تا افراد در هر لحظه بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
در نهایت این امر که به صورت مداوم مقالات مرتبط با این موضوع و اقدامات سایر برندها را مورد بررسی قرار دهید، راهنمای عمل بسیار خوبی بوده و رشد مداوم شما را تضمین خواهد کرد.