یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه هایی برای ایمیل مارکتینگ بهتر

بازاریابی ایمیلی با طراحی نوار عنوان های جذاب

3 سال پیش ( 1400/7/15 )

بازاریابی ایمیلی برای بسیاری از برندها یگ گزینه غیرقابل انکار و بسیار جذاب است. شاید به عقیده بسیاری از افراد دیگر دوره و زمانه ارسال ایمیل بازاریابی تمام شده باشد، اما هنوز هم بسیاری از مردم در سراسر دنیا نسبت به ایمیل های بازاریابی واکنش مساعد نشان می دهند. شاید مهمترین چالش پیش روی بازاریاب ها در این شرایط پیدا کردن راهکاری برای جلب نظر اولیه مخاطب هدف به ایمیل شان است. امروزه به طور میانگین میلیون ها ایمیل در طور روز ارسال می شود. با این حساب اگر شما ایده ای کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید، به خوبی امکان جلب نظر آنها را پیدا خواهید کرد.
 
یکی از نکات مهم درباره تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به انتخاب نوار عنوان حرفه ای است. اگر شما بهترین ایمیل های دنیا را هم طراحی کنید، تا وقتی که نوار عنوان تان به طور حرفه ای و استاندارد طراحی نشود، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. درست به همین خاطر برخی از برندها به طور مداوم در زمینه بازاریابی ایمیلی با شکست مواجه می شوند. 

بازاریابی ایمیلی

آیا شما هم مثل بسیاری از بازاریاب ها مایل به مشاهده افزایش نرخ بازشدگی ایمیل های تان در کنار تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف هستید؟ اگر این نکته به اندازه کافی برای شما جذاب به نظر می رسد، این مقاله مخصوص شماست. ما در ادامه به بررسی برخی از راهکارها و تکنیک های کاربردی برای بهینه سازی نوار عنوان هر ایمیل خواهیم پرداخت. به این ترتیب کاربران با یک نگاه اجمالی نظرشان به ایمیل تان جلب شده و آن را تا انتها مطالعه خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

یادگیری از برندهای موفق دنیا

بازاریابی ایمیلی

شما برای ورود به هر عرصه ای باید اول از همه سراغ برندهای بزرگ و حرفه ای آن حوزه بروید. اینطوری به ساده ترین شکل ممکن امکان استفاده از نظرات دیگران را خواهید داشت. برخی از بازاریاب ها در طول زمان با آزمون و خطاهای پشت سر هم موفق به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان می شوند. اگر شما هم قصد تکرار تجربه چنین بازاریاب هایی را داشته باشید، هیچ وقت به موفقیت نخواهید رسید. با این حساب بهترین ایده در این میان تلاش برای الگوبرداری از برندهای بزرگ است. 

شما با نگاهی کوتاه به دور و اطراف تان به سادگی امکان پیدا کردن نمونه های موفق در زمینه ایمیل مارکتینگ را خواهید داشت. این امر به شما برای الگوبرداری و شناخت ویژگی های مثبت یک ایمیل استاندارد کمک خواهد کرد. همچنین در صورت تمایل امکان مطالعه کتاب ما در موسسه هاب اسپات تحت عنوان «100 نوار عنوان حرفه ای برای بازاریابی و فروش ایمیلی» را نیز دارید. 

توجه به کوتاهی نوار عنوان

اگر یک کتاب عنوانی بسیار طولانی داشته باشد، به احتمال زیاد کمتر کسی حتی بدان نگاه خواهد کرد. درست به همین خاطر عنوان اغلب کتاب ها در نهایت اختصار نوشته می شود. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. همچنین پیام اصلی شما نیز به خوبی به دیگران منتقل می شود. 

اگر شما در زمینه بازاریابی ایمیلی به طور مداوم با بی توجهی کاربران مواجه هستید، یکی از دلایل اصلی این امر انتخاب نادرست نوار عنوان تان است. ایده شما هرچه باشد، باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا کاربران در یک نگاه به خوبی متوجه اش شوند، در غیر این صورت مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

بهترین شیوه برای کوتاه کردن عنوان ایمیل ارزیابی دوباره اش پس از طراحی است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. پس با این حساب در مرحله اول شما امکان انتخاب هر عبارتی برای عنوان ایمیل تان را دارید. سپس در مرحله بعدی باید همان عنوان را تا جای ممکن کوتاه نمایید. 

استفاده از نام های آشنا برای ارسال ایمیل

وقتی شما یک ایمیل تازه دریافت می کنید، دقت کردن به نام فرستنده ایمیل اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر نام موردنظر به اندازه کافی آشنا به نظر برسد، شما امکان اطمینان کردن به مخاطب تان را خواهید داشت. بسیاری از برندها به دلیل ارسال ایمیل برای مخاطب شان براساس نام های نامناسب یا ناآشنا در عمل فرصت تعامل با آنها را از دست می دهند. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از نام برند در بخش نام فرستنده است. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. 

برخی از بازاریاب ها براساس عادت در بخش نام فرستنده مشخصات خودشان را درج می کنند. این امر نه تنها از نقطه نظر حرفه ای مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، بلکه در بلندمدت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با 10 استراتژی برتر

پرهیز از عنوان «نیازی به پاسخ نیست» در بخش نام فرستنده

امروزه هر کاربری در دنیای آنلاین به خوبی از سیستم های اتوماسیون و اینکه دلیلی برای پاسخگویی به ایمیل های شرکتی نیست، خبر دارد. با این حساب شما باید به خوبی در تلاش برای استفاده از چنین آگاهی در میان کاربران برای ساده سازی فرآیند فعالیت تان باشید، در غیر این صورت شاید براساس تکنیک های قدیمی حتی توانایی جلب نظر یک نفر را هم پیدا نکنید. 

اکنون که اغلب کاربران نسبت به عدم ضرورت برای پاسخگویی به ایمیل های ارسالی از سوی اتوماسیون اطلاع دقیق دارند، شما دیگر نباید در بخش نام فرستنده عبارت «نیازی به پاسخ نیست» را درج کنید. این امر کسب و کار شما را قدیمی و بی اطلاع از تغییرات به‎روز عرصه کسب و کار جلوه می دهد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از تکنیک های تازه هستند. همچنین باید به طور مداوم به روز بودن کسب و کار را نیز برای مخاطب هدف تکرار کرد. با این حساب پرهیز از درج عنوان «نیازی به پاسخ نیست» نقش مهمی در تغییر برداشت کاربران نسبت به برند شما خواهد داشت. 

استفاده از اموجی های شخصی سازی شده

بازاریابی ایمیلی

شخصی سازی ایمیل ها فقط مربوط به افزودن اسم هر کاربر به ابتدای ایمیل نیست. شما گاهی اوقات حتی امکان شخصی سازی اموجی ها را نیز دارید. بر این اساس امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد. برخی از برندها برای شخصی سازی اموجی ها در نوار عنوان دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. نکته مهم در این رابطه ضرورت توجه شما به تغییرات سریع بازار و ضرورت ساماندهی وضعیت ایمیل های بازاریابی در کوتاه ترین زمان ممکن است. بنابراین شما هیچ فرصتی برای تعامل با کاربران براساس فرآیند موردنظر نخواهید داشت. 

ساده ترین راهکار برای شخصی سازی اموجی ها براساس بازخوردهای قبلی کاربران است. بسیاری از برندها بازخورد مشتریان یا مخاطب هدف شان را به طور مداوم ارزیابی می کنند. بنابراین شما در صورت ذخیره سازی نتیجه ارزیابی ها به ساده ترین شکل ممکن امکان استفاده از آن برای شخصی سازی اموجی های مختلف در نوار عنوان ایمیل تان را خواهید داشت. 

دسته بندی لیست ایمیل ها

بازاریاب ها نباید برای تمام کاربران ایمیل های یکسان ارسال نمایند. این امر نه تنها تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه ندارد، بلکه در بسیای از مواقع به برندها فرصت لازم برای جلب نظر کاربران را نیز نمی دهد. امروزه هر برندی برای بازاریابی بهینه در بازار اقدام به دسته بندی مشتریانش می کند. این امر امکان ارسال ایمیل های شخصی سازی شده و از همه مهمتر پیشنهاد کردن محصولات متفاوت به مشتریان را فراهم می سازد. 

وقتی شما برای تمام مشتریان تان یک ایمیل را ارسال می کنید، در واقع انتظاری یکسان از همه آنها به منظور خرید محصولات تان دارید. چنین امری اغلب اوقات به دلیل بی توجهی کاربران به ایمیل های شخصی سازی نشده، ناکام باقی می ماند. 

تعهدات عجیب و غریب را فراموش کنید

بخش نوار عنوان جای مناسبی برای صحبت کردن با مشتریان درباره تعهدات برندتان نیست. برخی از کسب و کارها برای طراحی یک نوار عنوان جذاب اقدام به استفاده از تعهدات عجیب و غریب می کنند. این امر نه تنها تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با مشکلات اساسی رو به رو می سازد، بلکه سطح جذابیت ایمیل تان را هم به شدت کاهش خواهد داد. بهترین راهکار در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با یک عنوان کلی درباره صحبت مفصلی است که در ادامه قصد طرحش را دارید. اینطوری کاربران به مشاهده تمام ایمیل تان جذب خواهند شد، در غیر این صورت شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و مسئله اطمینان از تحویل ایمیل ها

پیش نمایشی از ایمیل تان ارائه کنید

افراد وقتی قصد مشاهده یک فیلم را دارند، اغلب به پیش نمایش آن توجه نشان می دهند. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. با این حساب شما هم باید برای ایمیل تان نوعی پیش نمایش تهیه کنید این امر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

بدون تردید وقتی شما نسبت به ماهیت کلی یک ایمیل اطلاع داشته باشید، بسیار بهتر امکان داوری درباره آن را خواهید داشت. این امر دقیقا از سوی بازاریاب های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال می شود. با این حساب شما امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف در شرایط مورد نظر را پیدا می کنید. تنها کاری که در این میان باید انجام دهید، اشاره ضمنی به موضوع ایمیل در بخش عنوانش است؛ چنین امری شما را نسبت به رقبای تان حسابی جلو خواهد انداخت. 

زمان بندی درست

ایمیل هایی که در زمان های نادرست برای کاربران ارسال شود، نه تنها اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه به احتمال زیاد مستقیم حذف می شوند. این امر به معنای بی نتیجه ماندن تلاش های شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

کارشناس های مختلف درباره زمان مناسب برای ارسال ایمیل های بازاریابی نظرات مختلفی دارند. توصیه ما در این بخش شخصی سازی زمان موردنظر بر اساس سلیقه مخاطب هدف تان است. به طور کلی، شما باید زمان هایی برای کاربران ایمیل ارسال کنید که اول از همه آنلاین باشند و در ضمن فرصت کافی برای مطالعه آن در دسترس شان باشد، در غیر این صورت ایمیل تان هرگز مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد. 

وقتی از زمان مناسب برای ارسال ایمیل صحبت می کنیم، یکی از بهترین راهکارها توجه به ساعت های ابتدایی صبح، ظهر و همچنین ساعت های پایانی شب است. اغلب مردم در این ساعت ها هیچ کار خاصی ندارند. همچنین برای تفریح هم که شده بسیاری از افراد وقت شان را در شبکه های اجتماعی یا فضای اینترنت صرف می کنند. با این حساب وقتی شما در زمان های موردنظر برای کاربران ایمیل ارسال کنید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظرشان را خواهید داشت. 

استفاده از زبان روشن

شما به عنوان یک بازاریاب در ایمیل تان باید کاملا روشن و واضح صحبت کنید، در غیر این صورت به احتمال زیاد کمتر کسی حتی متوجه یک کلمه از حرفه ای تان خواهد شد. درست به همین خاطر برخی از برندها به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان با مشکل رو به رو می شوند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی پیشرفته با استراتژی های نوین

برخی از بازاریاب ها به طور مداوم در ایمیل های شان از عبارت های پیچیده و تخصصی استفاده می کنند. این امر با توجه به اینکه شما برای مدت زمانی طولانی کاری تکراری داشته اید، طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم در این میان تلاش برای بازبینی ایمیل طراحی شده و تلاش برای حذف عبارت های تخصصی و استفاده از مفاهیم ساده به جای آنهاست. اگر شما در نوار عنوان ایمیل تان از چنین عبارت های سختی استفاده کنید، به احتمال زیاد حتی یک نفر هم ایمیل تان را باز نخواهد کرد. بنابراین همیشه باید پیش از ارسال ایمیل ها با دقت نوار عنوان آن را مورد ارزیابی قرار دهید. 

شروع نوار عنوان با فعل های امری

نوار عنوان بسیار کوتاه است و شما فرصتی برای تعارف کردن ندارید. به همین خاطر باید به طور دقیق منظورتان را بیان نمایید، در غیر این صورت کاربران خیلی زود قید شما را زده و سراغ دیگر برندها برای تعامل و خرید می روند. توصیه ما در این بخش استفاده از فعل های امری برای دعوت از کاربران به سوی امری خاص است. به عنوان مثال، عبارت «هرگز این فرصت خرید را از دست ندهید» یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان دارد و همچنین یک دعوت مناسب از کاربران برای پذیرش اقدامی خاص دارد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر کاربران را پیدا خواهید کرد. 

نکه مهم درباره دعوت از کاربران به سوی عملی خاص با فعل های امری مربوط به ساده و امکان پذیر بودن دعوت موردنظر است، در غیر این صورت شما هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. بسیاری از برندها در این میان نه تنها فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور کامل از دست می دهند، بلکه با دعوت به عملی غیرمنطقی حتی اعتبار خود را نیز به خطر می اندازند. 

احساس ویژه ای به کاربران منتقل کنید

اگر درباره دلیل خرید برخی از محصولات برندهای مشهور از مشتریان سوال کنید، یکی از پاسخ های پرتکرار مربوط به احساس ویژه ای است که چنین برندهایی در مشتریان ایجاد می کنند. این اثر روانشناختی باعث ایجاد علاقه و وابستگی مشتریان به یک برند می شود. اگر شما هم توانایی ایجاد چنین احساس و تعاملی در میان مشتریان را داشته باشید، برندتان برای مدت زمانی طولانی در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان باقی خواهد ماند. 

بدون تردید انتقال یک نوع احساس ویژه در میان مشتریان امر بسیار سختی محسوب می شود. اگر شما برای چنین کاری، آن هم در فضای محدود نوار عنوان حسابی مشکل دارید، به نمونه های ذیل توجه نمایید:

•    پیشنهادی ویژه فقط برای مشتریان عزیزمان

•    پیشنهادی ویژه فقط برای شما

•    هدیه برند ما به شما

•    شما هم دعوتید

•    یک دعوتنامه خصوصی

همانطور که مشاهده می کنید، چنین نوار عنوان هایی به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. با این حساب شما باید با استفاده از چنین نمونه هایی در تلاش برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باشید، در غیر این صورت مشتریان ویژگی جذابی در ایمیل های تان پیدا نخواهند کرد. 

استفاده از اعداد

مشتریان نسبت به ادعاهای مبهم و کلی برندها حساسیت بسیار زیادی دارند. درست به همین خاطر شما باید در نوار عنوان تان از اعداد و ارقام برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید. این امر به شما امکان جلب نظر کاربران بدون دردسر اضافی را خواهد داد. البته یادتان باشد صحبت کردن درباره اعداد مورد اشاره در نوار عنوان امری ضروری است، در غیر این صورت کاربران احساس سوءاستفاده شما از اعداد برای جلب نظرشان را خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با تکنیک های طلایی

بدون تردید بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از گزینه های جذاب برای برندها محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از تکنیک هایی برای جذاب تر ساختن نوار عنوان و افزایش نرخ بازشدگی ایمیل هاست. نکات مورد بحث در این مقاله مقدمه ای کاربردی برای ورود شما به این بحث خواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3QoBhsjL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه