مدیریت سئو در طول سال های اخیر یکی از موضوعات اساسی برای برندها شده است. بسیاری از کارآفرینان و برندها در این میان تمایل به استفاده از معیارهای درست برای ارزیابی شرایط سئوی شان دارند، با این حال فقدان توصیه های کاربردی در این میان کار برندها را به شدت سخت می کند. در ادامه برخی از مهمترین معیارها در این میان را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
ترافیک ارگانیک
اجازه دهید با یکی از نکات واضح شروع کنیم. اگر تمایل به بررسی وضعیت سئو برندتان دارید، توجه به ترافیک ارگانیگ برند امر مهمی خواهد بود. منظور از ترافیک ارگانیک میزان مراجعه کاربران به طور طبیعی به سایت مان است. هرچه این آماز بیشتر باشد، امکان تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهیم داشت. متاسفانه برخی از برندها به این نکته مهم توجه لازم را ندارند. درست به همین خاطر به طور مداوم با مشکلاتی برای ارزیابی وضعیت سئوی شان مواجه هستند.
سرعت بارگذاری صفحات سایت
سرعت بارگذاری صفحات سایت ارتباط بسیار زیادی برای وضعیت سئو برند دارد. هرچه سرعت بارگذاری صفحات سایت بالاتر باشد، امکان دریافت بازخورد بهتر از سوی کاربران افزایش خواهد یافت. بسیاری از کاربران در صورت مشاهده سرعت بارگذاری پایین صفحات سایت قید حضور در آن را می زنند. این امر به معنای ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از نقطه نظر بازاریابی و کاهش بازدیدهای سایت از نقطه نظر مدیریت سئو خواهد بود بنابراین ارزیابی سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهمترین معیارها برای ارزیابی وضعیت کلی برند است.
مطلب مرتبط: دو راهی استخدام کارشناس های سئو
آمار بازدید از هر صفحه
بازدید از صفحات مختلف برند برای بهبود وضعیت بازاریابی و سئو مهم است. بسیاری از برندها به طور مداوم با مشکلانی در زمینه افزایش بازدید صفحات مختلف شان مواجه هستند. استفاده از الگوهای رایج بازاریابی در این میان کاربرد زیادی دارد. برندها به هر حال باید بازدید صفحات سایت شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش دهند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت.
میزان تعامل با مخاطب هدف
تعامل با مخاطب هدف در قالب سایت رسمی برند یا اکانت هایش در شبکه های اجتماعی باید به طور مداوم ارزیابی شود. اگر میزان تعامل با مخاطب هدف اندک باشد، رتبه سئو برند نیز به شدت کاهش خواهد یافت. امروز بسیاری از برندها برنامه های بازاریابی شان را با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تنظیم می کنند. این امر یکی از مهمترین نکات بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را شامل می شود. اگر این امر مدنظر برندها قرار نداشته باشد، شانس کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.