یکی از بهترین اقدامات برندها در زمینه تولید محتوا، انتشار خبرنامه است. این موضوع نه تنها باعث خواهد شد تا جامعه هدف از اخبار حوزه کاری شما مطلع شوند، بلکه خود باعث می شود تا امکان انتشار مطالب موردنظر شما امکان پذیر باشد. برای مثال این امر که افراد به صورت مداوم از موفقیت ها و اتفاقات برند شما باخبر باشند، بدون شک در میزان اعتماد آنها به شما تاثیرگذار خواهد بود. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیش از حد به خود محدود نبوده و در تلاش برای پوشش اخبار حوزه کاری خود باشید. این امر باعث خواهد شد تا جذابیت لازم برای مخاطبان را داشته باشید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که باعث میشود تا اقدام شما، ظاهری حرفه ای تر را پیدا کند.
1-بهترین تیترها را انتخاب کنید
تیترها را باید نخستین مواردی دانست که در روزنامه شما با آن مواجه خواهند شد. تحت این شرایط ضروری است تا آنها جذابیت بسیار بالایی را داشته باشند. در این رابطه شما حتی می توانید از کمی اغراق نیز استفاده نمایید. با این حال توجه داشته باشید که این امر نباید باعث شود تا شما ادعایی دروغین را داشته باشید. در این راستا بررسی اقدامات انجام شده از سوی بهترین ها، کمک خواهد کرد تا به درک بهتری از کار خود دست پیدا کنید. اهمیت دیگر این موضوع به این خاطر است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با تحلیل نقاط قوت و ضعف موجود در اقدامات سایرین، به ایده های جدیدتری دست پیدا کنید. در نهایت توجه داشته باشید که بهترین تیترها، کوتاه ترین آنها است.
مطلب مرتبط: چگونه یک خبرنامه حرفه ای ارسال کنیم؟
2-سریعا به سراغ موضوع بروید
به این نکته توجه داشته باشید که شما یک خبرنامه بوده و ابدا نباید سیاستی نظیر آنچه در تولید مقالات داشته اید را تکرار نمایید. در خبر بسیار مهم است که سریعا به سراغ موضوع اصلی رفته و تا حد امکان مختصر باشید. در این راستا فراموش نکنید که برخی از اطلاعات ضروری هستند. برای مثال شما نمیتوانید از یک اتفاق بدون درج دقیق آدرس آن، گذر نمایید. در نهایت فراموش نکنید که شما باید لحن خود را براساس مخاطب هدف، انتخاب نمایید. برای مثال اگر قصد شما جلب نظر مشتریان است، به توضیح دقیق اصطلاحات نیاز خواهید داشت.
3-موضوعات را رها نکنید
یکی از اشتباهات افراد این است که تصور میکنند با اتمام یک موضوع، لازم است تا آن را به صورت کامل فراموش نمایند. این امر در حالی است که خبرنامه های حرفه ای، از دل یک موضوع، موارد فرعی بسیار را خارج می کند. برای مثال ممکن است شما خبر آتش گرفتن انبار یک شرکت را پوشش داده باشید. تحت این شرایط می توانید در مکان هایی نظیر سایت رسمی، مقاله ای نسبت به روش های در امان ماندن از آتس سوزی را منتشر نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا خبرنامه، معرف سایر فعالیت های شما نیز باشد و اقدامات شما نیز جامع تر محسوب شود. در نهایت فراموش نکنید که امروزه فرمت های متنوعی برای خبرنامه ها وجود دارد. برای مثال شما می توانید نمونه الکترونیکی، پادکست و یا حتی ویدئو تولید نمایید. درواقع شاید بتوان گفت که نمونه های چاپی آنها، دیگر جذابیت سابق را ندارند، با این حال اگر تمایل به تکمیل اقدامات خود دارید، توصیه می شود که تمام انواع آن را منتشر نمایید.
4-تنوع بالایی را داشته باشید
این نکته را هرگز فراموش نکنید که مخاطب شما، از افراد مختلفی تشکیل شده است. تحت این شرایط اگر اقدام شما تنوع بالایی را نداشته باشد، بدون شک نتیجه بسیار بدی را به دست می آورید. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از همکاری با سایر خبرنامه ها غافل نشوید. این موضوع کمک خواهد کرد تا نیاز شما به محتوا کاهش پیدا کرده و شانس رشد بالاتری را نیز داشته باشید.
مطلب مرتبط: ویژگی های یک خبرنامه خوب
5-نظرسنجی مداوم داشته باشید
در نهایت برای این امر که اطمینان داشته باشید اقدامات شما با نتایج مورد انتظار همراه است. توصیه می شود که به صورت مداوم نظرسنجی داشته باشید. این موضوع کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن، نسبت به کمبودهای کار خود آگاهی پیدا کرده و شانس بهترشدن را داشته باشید. درواقع این موضوع را هرگز فراموش نکنید که همواره این احتمال وجود دارد که تصورات شما با نظر مخاطبان، تفاوت هایی را داشته باشد.