همه گیری کرونا تمام بخش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از تاثیرات مهم کرونا در این میان بر روی کسب و کارهای کوچک قابل مشاهده است. چنین کسب و کارهایی در طول یک سال و نیم اخیر رشدهای فاجعه باری را تجربه کرده اند. این امر وضعیت آنها در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار کرده است.
بدون تردید مهم ترین تاثیر همه گیری کرونا بر میزان فروش کسب و کارهای کوچک رخ داده است. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک در طول یک سال و نیم اخیر به طور کامل عرصه کارآفرینی را کنار گذاشته اند. چنین امری به خوبی میزان فاجعه فروش کسب و کارهای کوچک را نشان می دهد. هدف اصلی در این مقاله بررسی نحوه افزایش میزان فروش در کسب و کارهای کوچک، در شرایط کرونایی است. شاید این امر بسیار غیرممکن به نظر برسد، اما راهکارهای عملی دارد. در ادامه برخی از توصیه های مهم در این باره را مورد بررسی قرار می دهیم.
حضور در عرصه آنلاین
وقتی شما دیگر به طور حضوری امکان فروش محصولات تان را ندارید، بهترین راهکار شروع به فعالیت در حوزه آنلاین است. این امر هزینه های شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. همچنین برند شما در فضای آنلاین امکان پیدا کردن مشتریان بیشتر و تعامل مستقیم با آنها را خواهد داشت. شاید در ابتدا حضور در فضای آنلاین برای شما سخت باشد، اما خیلی زود به آن عادت خواهید کرد.
مطلب مرتبط: فروش بیشتر با توصیه های حرفه ای
آشنایی با فناوری های جدید
شما همیشه باید از فناوری های تازه استقبال کنید. این امر در شرایط کرونایی بیش از هر نکته دیگری مربوط به شیوه های تحویل سفارشات بدون تماس مستقیم با مشتریان است. این امر به دلیل مشکلات ناشی از کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین شما با تضمین نحوه درست تحویل سفارشات به مشتریان امکان جلب نظرشان برای خرید از برندتان را خواهید داشت. این امر در مدت زمانی کوتاه میزان فروش تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
بازنگری در سرمایه گذاری های کسب و کار
سرمایه گذاری درست بر روی حوزه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندهای کوچک برای کسب سودهای مناسب در بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری در حوزه های مطمئن می کنند. این امر شاید پیش از دوران کرونا به سادگی قابل پیگیری بود، اما اکنون بدل به امری حساس شده است. سرمایه گذاری درست برای هر کسب و کاری مهم است. به ویژه اگر در این میان پای تعامل با دیگر برندها نیز در میان باشد.
شما با بازنگری در نحوه سرمایه گذاری برندتان و همچنین شیوه های تعامل با سرمایه گذارها امکان اطمینان از وضعیت مالی مناسب تان در شرایط کرونایی را خواهید داشت. بنابراین دیگر خبری از مشکلاتی نظیر کمبود مالی و همچنین مواجهه با ورشکستگی در پی آن نخواهد بود.
برنامه ریزی دقیق برای جلو زدن از رقبا
شما برای فروش محصولات تان باید برنامه دقیقی داشته باشید، در غیر این صورت حتی توان رقابت با برندهای کلیشه ای را هم نخواهید داشت. اولین نکته در زمینه برنامه ریزی تلاش برای پیش بینی دقیق میزان فروش و در صورت امکان الگوبرداری از برندهای بزرگ است. این امر شما را در مدت زمانی کوتاه و بدون دردسرهای اضافی بدل به برندی محبوب در میان مشتریان خواهد کرد. وقتی شما برنامه ای دقیق برای فروش محصولات تان داشته باشید، حتی رقبای بزرگ تان در بازار نیز نمی توانند جلوی تان را بگیرند.
مطلب مرتبط : فروش بیشتر با اعتمادسازی در میان مشتریان
همکاری با دیگر برندها
وقتی شما در شرایط کرونایی توانایی رقابت با دیگر برندها و ثبت نرخ های فروش بالا را ندارید، باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای همکاری با دیگر برندها باشید. بدون تردید شمار بسیار زیادی از برندهای دیگر نیز شرایطی مانند شما را دارند. با این حساب هرچه توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی دیگر برندها به منظور شکل دهی به یک همکاری بلندمدت بیشتر باشد، شانس بالاتری برای نجات از شرایط بحرانی کرونا را خواهید داشت. این امر دست کم میزانی از فروش شما در بازار را تضمین خواهد کرد. همچنین نحوه تاثیرگذاری تان بر روی بازار را نیز متحول می کند.