یکی از راهکارهای موفقیت در صنعت گردشگری بازاریابی مناسب است. اگرچه بازاریابی گردشگری همیشه یک مفهوم روشن و دقیق نیست.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
هر کسب وکار موفقی نیاز به آگاهی از شیوه های فروش کالا و خدماتش دارد. در این زمینه اکانت های ما در شبکه های اجتماعی و کمپین های آنلاین مان تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش نرخ فروش دارند. بر این اساس به منظور اجرای هر طرحی (به عنوان مثال سینمای هوایی) باید ابتدا مفهوم آن را در شبکه های اجتماعی با مخاطب به اشتراک بگذاریم. این امر در زمینه موفقیت فرآیند تازه ما در دنیای کسب وکار تاثیر انکارناپذیری دارد.
امروزه بازاریاب ها به خوبی از اهمیت ابزارهای در دسترس شان آگاهی دارند. به همین دلیل همیشه بازاریاب های موفق از مجموعه ویژه ای از ابزارها استفاده می کنند. در بازاریابی محتوایی نیز استفاده از ابزار مناسب حرف اول را می زند.
ایجاد کانال بازاریابی در صنعت گردشگری
عبارت تونل بازاریابی یک سیستم ویژه برای شناخت میزان پیشرفت و توسعه ماست. بر این اساس هر مرحله از این مفهوم نیازمند اقدام ویژه ای از سوی اعضای تیم بازاریابی است. به این ترتیب ما به سهولت هر مرحله را پشت سر خواهیم گذاشت.
از همان ابتدای کار، تیم بازاریابی باید بر روی ایجاد اگاهی از برندمان کار کنند. در حقیقت مخاطب های هدف باید دسترسی ساده ای به ابزارهای اطلاع رسانی پیرامون برند ما داشته باشند. مفهوم بازاریابی محتوایی به جای ترغیب مخاطب برای خرید بیشتر بر روی تولید محتوا در راستای رفع نیاز مخاطب تمرکز دارد. به این ترتیب باید نسبت به شناخت دقیق مشکلات مخاطب هدف اطمینان حاصل کنیم. پس از کمک به مخاطب وظیفه ما پیشنهاد سرویس بهینه است. توجه داشته باشید که در اینجا نباید صرفا نام برندمان را به طرف مقابل توصیه کنیم، بلکه به مانند یک کارشناس بی طرف محصولات مختلف را در کنار محصول خودمان به مخاطب پیشنهاد دهیم. اطمینان از کیفیت سرویس های پیشنهادی ما در صنعت گردشگری اهمیت ویژه ای دارد. فقط در چنین حالتی ما توانایی جلب نظر مخاطب هدف به سرویس های برندمان را خواهیم داشت.
در صنعت گردشگری همه برندها خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می دهند. نکته جالب در اینجا محدودیت طیف خدمات است. به این ترتیب احتمال شباهت سرویس های برند ما با سایر رقبا بسیار بالا خواهد بود. تنها راهکار جلب مخاطب به سرویس های خودمان در اینجا استفاده از مفهوم جذاب سازی است. به این ترتیب باید خدمات مان را به گونه ای کاملا جذاب برای مخاطب به تصویر بکشیم.
خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید
خلق محتوای درست
در همه مراحل بازاریابی گردشگری تیم بازاریابی برندمان باید نسبت به اهمیت محتوا آگاهی داشته باشد. در زمینه شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین به گفته اغلب کارشناس ها محتوای برتر سلطه بی رقیب دارد. به عنوان مثال برای کسی که به دنبال سفر به استرالیاست، جست وجو در اینترنت یکی از راهکارهای ساده به منظور دستیابی به سرویس های مورد نیاز است. پس از جست وجوی عبارت «سرویس های گردشگری استرالیا» خیل عظیمی از وب سایت های گوناگون رو به روی ما قرار خواهد گرفت. شمار قابل توجهی از این وب سایت ها فعالیت تحسین برانگیزی در زمینه تولید محتوای باکیفیت دارند. به همین دلیل کار انتخاب برای مخاطب بسیار دشوار خواهد شد.
به منظور دستیابی به مخاطب در بازار رقابتی گردشگری باید محتوای مان را بسیار جذاب تر و باکیفیت تر از سایر رقبا طراحی کنیم. در این راستا تاکید بر روی نیاز مخاطب و پاسخگویی به تمامی پرسش ها ایده مناسبی محسوب می شود. بازبینی چندباره محتوا در این مرحله کمک شایانی به ما خواهد گرد. بر این اساس دیگر خبری از مطالب بی کیفیت در سایت رسمی شرکت نخواهد بود. هدف اصلی از تولید محتوای جذاب کمک به مخاطب در زمینه تصمیم گیری بهینه است. بی شک وقتی ما به مخاطب در زمینه رفع نیازش کمک کنیم، نام برندمان تا مدت ها در ذهنش باقی خواهد ماند. برگ برنده ما در فعالیت بازاریابی محتوایی نیز دقیقا همین نکته است.
محتوای جذاب میزان گفت وگو را افزایش خواهد داد
صنعت گردشگری نسبت به سایر کسب وکارها پیچیدگی بیشتری دارد. دلیل اصلی این امر احتمال بالای سرویس دهی به مشتریانی است که از ابتدا جزو فهرست مخاطب های هدف ما نبوده اند. به این ترتیب در نگاه اول تصادف حرف اول را در صنعت گردشگری می زند. راهکار غلبه بر این مشکل توسعه دامنه مخاطب هدف مان است. به این ترتیب در زمان مناسب تیم بازاریابی از مشاهده مشتریان خارج از دسته بندی مخاطب های هدف غافلگیر نخواهد شد.
به عنوان مثال، مخاطب های هدف شما علاقه مند به خرید خدمات تان در صورت ارائه پیشنهاد غافلگیرکننده از سوی شما هستند. در این حالت پیشنهاد تخفیف ویژه برای رزرو صندلی هواپیما یا ارائه صبحانه رایگان ذهن مخاطب را به شدت درگیر خواهد ساخت. در این شرایط بسیاری از مخاطب ها بدل به مشتریان ثابت شما خواهند شد. توجه داشته باشید که برای موفقیت از طریق تولید محتوای غافلگیرکننده باید نسبت به مشاهده آن از سوی مخاطب اطمینان حاصل کرد. نکته مهم در خصوص پیشنهادهای ویژه ما تمرکز بر روی کسب منفعت مشتریان است. در اینجا باید منافع خودمان را (حداقل برای زمانی کوتاه) فراموش کنیم.
به منظور اطمینان از تولید محتوای جذاب برای جلب نظر مخاطب ما نیاز به همکاری با یک کارشناس نگارش مطالب بازاریابی محتوایی خواهیم داشت. کمک اصلی این کارشناس تایید کیفیت لازم مطالب ما برای بارگذاری در پلتفرم های مختلف، تصحیح اشتباه ها و ارائه توصیه های کاربردی برای بهبود جذابیت متن مان است. همچنین مطالب قدیمی ما باید در فواصل زمانی مشخص به روز رسانی شوند. در غیر این صورت مخاطب مطالب ما را به دلیل قدیمی بودن نادیده خواهد گرفت. در زمینه به روز رسانی مطالب کارشناس حوزه بازاریابی اطلاعات جدید را به متن مقاله مان اضافه خواهد کرد.
هر فرآیند بازاریابی محتوایی موفق از جلوه های بصری مناسب نیز استفاده می کند. در هر صورت یک تصویر مناسب هزاران حرف را در دل خود دارد. مخاطب حوزه گردشگری نیز از مشاهده تصاویر زیبا و ویدئوهای خارق العاده از مناطق گردشگری زیبا لذت خواهد برد. به یاد داشته باشید که محتوای بصری، به ویژه ویدئو، راهکاری مطلوب برای بیان داستان برندمان به مخاطب است. همچنین اینفوگرافی های جذاب طیف گسترده ای از اطلاعات را در قالبی چشم نواز به مخاطب منتقل می کند.
نکته طلایی در زمینه ارائه محتوای بصری به مخاطب توجه به سلیقه آنهاست. بر این اساس اگر جذاب ترین جلوه های بصری را بدون توجه به سلیقه مخاطب ارائه کنیم، مواجهه با بی توجهی کاربران حادثه ای تعجب آور نخواهد بود. یکی از راهکارهای جالب برای دستیابی به سلیقه مخاطب نظرسنجی است. بر این اساس از مشتریان فعلی و سایر کاربران علاقه مند به صفحات گردشگری اینستاگرام پرسش هایی در زمینه محتوای مورد علاقه شان مطرح کنید. این کار به شما در طراحی مطالب جذاب کمک خواهد کرد.
نکته پایانی در مورد مطلب شما توجه به مقوله «ترغیب مخاطب به عمل» است. در هر صورت هدف نهایی ما از فعالیت در عرصه کسب وکار کسب سود محسوب می شود. مطالب ما نیز باید در زمینه ترغیب مخاطب به خرید سرویس های مختلف در حوزه گردشگری باشد. اگر مطلب مان در این حوزه لنگ بزند، تمام تلاش های قبلی به هدر خواهد رفت. خوشبختانه با تولید محتوای جذاب و ترغیب مخاطب به استفاده از خدمات گردشگری در خلال آن شانس ما برای افزایش فروش و همچنین کسب مشتریان وفادار به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.
اهمیت تقویت گفت وگوی مان
به منظور تقویت گفت وگوی میان برندمان و مخاطب، ما نیاز به مشاهده دقیق کوچکترین تغییرات در بازار و ارتباط شان با سطح نیاز مخاطب و نوع فعالیت مان داریم. یکی از راهکارهای کاربردی برای تقویت گفت وگوی متقابل آپدیت مطالب کمپین بازاریابی مان براساس اطلاعات جدید است. به این ترتیب مخاطب در صورت مواجهه با نیاز جدید اطلاعات مورد نیازش را در سایت ما خواهد یافت. به یاد داشته باشید، در کسب وکار اگر رو به جلو حرکت نکنید، در حال عقبگرد و تحمل شکست هستید.