از جمله مهم ترین اقدامات هر شرکتی، استخدام نیروی کاری می باشد، توجه به این امر از این منظر ضروری است که آن ها نیروی اجرایی شرکت بوده و به همین خاطر لازم است تا دقت عمل کافی به کار گرفته شود. امروزه نقش رسانه ها در این رابطه از بعد آموزشی فراتر رفته و به محلی برای ایجاد فرصت تبدیل شده است.
برای مثال موفقیت برنامه تلویزیونی Shark tank در استعدادیابی و یافتن افراد خوش فکر، باعث شده است تا برنامه ای دیگر با نام the profit اخیرا به نمایش درآورده شود که محوریت آن در رابطه با مقوله استخدام می باشد. در این برنامه هربار به سراغ یکی از برندهای مطرح رفته و اقدامات آن ها در رابطه با استخدام افراد را مورد بررسی قرار می دهند.
در همین راستا و در ادامه به بررسی 4 نکته برتر معرفی شده در برنامه پروفیت، خواهیم پرداخت.
1-استخدام های سریع را با اخراج دیرهنگام کارمندان خود ادغام نمایید
بدون شک فرآیند استخدام افراد امری پرهزینه و زمان بر خواهد بود. توجه داشته باشید که این امر در صورتی که با سرعت عمل کافی همراه نباشد، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. در این رابطه توصیه می شود تا همواره به تیم استخدامی خود اعتماد داشته و دست آن ها را باز بگذارید. با این حال افراد را در ابتدا به صورت آزمایشی به خدمت گرفته تا اطمینان خاطر کافی را به دست آورید. این امر که به تیم خود اعتماد داشته باشید، باعث خواهد شد تا آن ها بتوانند تمامی مهارت های خود را به کار گیرند که بدون شک برای شرکت مزیت های فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت. نکته دیگری که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که در رابطه با اخراج کارمندان درست باید برعکس مورد نخست عمل نمایید.
بدون شک یک هر فردی برای آشنایی با شرایط کار و جا آفتادن در شرکت، زمانی را نیاز دارد که این امر بدون شک راندمان کار را با کاهش سرعت مواجه خواهد ساخت. به مین خاطر اولویت خود را بر حفظ کارمندان خود قرار داده و در تلاش برای رفع مشکلات به وجود آمده، باشید. درواقع اخراج همواره باید آخرین گزینه شما باشد. همواره در آگهی های خود اطلاعات و شرایط مشخصی را داشته باشید تا از مراجعه بیش از حد و بی دلیل خودداری شود. همچنین لازم است تا مراحل استخدام شما همواره در دو سطح صورت گیرد تا افرادی که واجد شرایط نیستند، به اطلاعاتی از شرکت و نحوه کار شما دست پیدا نکنند.
2-افراد را در مکان های درست قرار دهید
در بسیاری از موارد مشاهده شده است که افراد مناسب به استخدام شرکت در می آیند، با این حال به علت عدم جایگزایی مناسب، عملا استعدادهای آن ها بی استفاده می شود. به همین خاطر تنها نباید تمرکز خود را در استخدام افراد واجد شرایط، قرار دهید. در این رابطه توصیه می شود تا همواره بدانید که چه افرادی با چه سطح از توانایی باید در چه قسمت هایی مورد استفاده قرار گیرند. این امر که صرفا تعداد زیادی را به استخدام درآورده و سپس برنامه ریزی نمایید، بدون شک شما را با مشکلات جدی ای مواجه خواهد ساخت. در این برنامه تلویزیونی مشاهده می شود که افراد در طول کار خود تمایل به تغییر و پیشرفت داشته و این امر باعث می شود تا دیگر جایگاه فعلی آن ها کافی به نظر نرسد. به همین خاطر لازم است تا برای این دسته از کارمندان امکان رشد را فراهم آورده و خود مشوق آن برای تمامی کارمندان باشید.
3-برای آینده برنامه ریزی داشته باشید
هیچ گاه خود را به سطحی راضی نگه ندارید، این امر باعث خواهد شد تا امکان پیشرفت و رشد از شما سلب شود. برای مثال هیچ گاه نباید تنها به فکر حال حاضر باشید. درواقع برند شما برای بقا نیازمند برنامه ریزی دقیق برای آینده است. بدون شک استخدام افرد برتر هزینه هایی را برای شما به همراه خواهد داشت. این امر در حالی است که با یک برنامه ریزی درست برای شناخت استعدادها و ایاد امکان رشد آن ها، قادر به ستاره سازی به جای خرید آن ها خواهید بود. در این رابطه توجه داشته باشید که یک برنامه همگانی سیاستی هوشمندانه نخواهد بود و لازم است تا با شناخت درست قابلیت ها و ویژگی های هر فرد، اقدام به کمک و راهنمایی کنید.
4-یک مربی استخدام نمایید
تقریبا تمامی شرکت ها برنامه ریزی خوبی در رابطه با جذب افراد دارند، با این حال تنها جذب افراد نباید ملاک شما باشد. درواقع این امر که آن ها چگونه پیشرفت کرده و در کم ترین زمان ممکن با سیاست و جو کاری حاکم در شرکت نیز همسو گردند، از جمله نکات بسیار مهم خواهد بود. بدون شک شما به عنوان مدیر شرکت از آزادی عمل و زمان کافی برای رسیدگی شایسته به این امر برخوردار نخواهید بود. به همین خاطر توصیه می شود تا به دنبال مربی برای رسیدگی به این امور باشید. در نهایت وجود چنین فردی شما را در انتخاب درس تر افراد نیز یاری خواهد نمود.