دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

12 راز خوشحال نگه داشتن کارمندان بدون افزایش حقوق

6 سال پیش ( 1397/5/14 )
پدیدآورنده : مارسی مارتین   پدیدآورنده : مروارید فیض  

زمانی که بودجه شرکت محدود است، توجیه افزایش حقوق به منظور پاداش دهی به کارمندان دارای عملکرد بالا می تواند دشوار باشد، اما اگر کسی به کارش عشق بورزد، به انجام تمام و کمال آن افتخار و احساس ارزشمندی کند، راه های فراوان دیگری به جز یک چک حقوق با مبلغ بیشتر وجود دارد تا بتوان قدردانی خود را به خاطر انجام خوب وظایف نشان داد.

مطالعات نشان داده اند که کارمندان دارای رضایت شغلی بالا عموما بهره وری، تعهد و وفاداری بیشتری نسبت به شرکت های خود دارند. مدیران استخدامی، متخصصان منابع انسانی و رهبران کسب و کار، بهترین روش های راضی نگه داشتن کارمندان را برای زمانی بیان کردند که حقوق عامل انگیزشی محسوب نمی شود.

1- صادق باشید

بازخورد و توانایی درک نگرانی های کارمندان اهمیت دارد، اما کاری که بعدا انجام می دهید برای ابقای (retention) آنها ضروری است. شما همیشه باید با در میان گذاشتن چیزهایی که یاد گرفته اید و فرآیند بررسی مسئله، صداقت خود را نشان دهید. مثلا ما پس از نظرسنجی اخیر از تعامل تمام شرکت تصمیم گرفتیم نتایج را با همه کارمندان به اشتراک بگذاریم. ما نه تنها در مورد زمینه های برتر موفقیت مان، که همینطور در مورد زمینه های نیازمند بهبود و روش مورد نظرمان برای بررسی این زمینه ها در مسیر پیشرفت گفت وگو کردیم. گفت وگوی صادقانه و اعتراف ساده به اینکه حرف های کارمندان را شنیده ایم، می تواند تأثیر زیادی داشته باشد – لورا گریکو (LauraGrieco)، مدیر منابع انسانی و امور اداری شرکت پارک موبایل (Parkmobile)

مطلب مرتبط:5 راه ایجاد رضایت شغلی در کارمندان

2- مرخصی بیشتری بدهید

به کارمندان دارای بهترین عملکرد، با کمی مرخصی بیشتر پاداش دهید. این کارمندان ابرستارگان شما هستند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که علاوه بر لذت بردن از چند روز مرخصی اضافه در کنار دوستان و خانواده، کار خود را انجام خواهند داد – استیسیا پاچ (Stacia Pache) بنیانگذار و مدیرعامل ایت بندز (itBandz)

3. تعادل کار و زندگی را اولویت خود سازید

برای مشارکت نیروی کار و رقابتی ماندن، تمرکز صرف روی مزایا دیگر کفایت نمی کند. کارفرمایان برتر محیطی را خلق می کنند تا کارمندان احساس کنند به سازمان تعلق دارند و از تجربه کاری مثبتی بهره مند می شوند که بخشی از یک زندگی ارزشمند و رضایت بخش است – دیوید بالارد (David Ballard)، مدیر اجرایی همکار برای تعالی سازمان ها در انجمن روانشناسی آمریکا

4- گفت وگو درباره موضوعات معمولی را تشویق کنید

صاحبان کسب و کار باید اقداماتی صورت دهند تا فضاهایی را برای گفت وگوی راحت و تبادل ایده کارمندان ایجاد کنند. مکالمات گاه به گاه در اتاق استراحت می تواند تبدیل به مکالمات جمعی شود. این مکالمات را با مبلمان، میزها، میان وعده ها و آشامیدنی های خوب در صورت امکان، جاذب و مؤثر سازید – تام هیزرات (Tom Heisroth)، معاون ارشد شرکت استیپلز ادونتیج (Staples Advantage)

5- یک مسیر شغلی خلق کنید

ما در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که ارائه حمایت رشدی از طریق فرصت های آموزشی و منتورینگ (mentoring) شغلی به کارمندانی که باور ندارند فرصت های شغلی جالبی برای شان در شرکت وجود دارد، باعث شده است آنها شرکت را ترک کنند. داشتن بحث های منظم پیرامون برنامه ریزی شغلی با کارمندان، اهمیت زیادی برای کسب و کار دارد. برای قسمت آموزش و توسعه، مطمئن شوید که کارمندان به انواع مختلف مسیرها یا فرصت های شغلی در سرتاسر شرکت ملتفت هستند – ماریا کرایمر (Maria Kraimer)، استاد رشته بازرگانی دانشگاه آیووا

6- کارمندان را دلخواه تر سازید

اگر با افزایش حقوق کارمندان به دنبال حفظ آنها هستید، دیگر خیلی دیر شده است. افرادی را بیابید که از ابتدا دارای همان ارزش های عملیاتی سازمان تان هستند، قابلیت آنها را زودتر محک بزنید و این ارزش را در فرصت های رشد ابراز کنید. ما تعصب زیاد در مورد ابتکار عمل و تأثیر سازنده داریم. اعضای گروه ما همواره پس از ابتکار سازنده، پروژه های ارزشمندتری را پاداش می گیرند – زاکاری واتسون (Zachary Watson) مدیرعامل شرکت هانی کو (HoneyCo).

7- محیط کاری مثبتی را ترویج کنید

کارمندان شاد، شرکت شادتری ایجاد می کنند. ما در دفتر کار خود آشکارا از دستاوردها قدردانی می کنیم، ناهار گروهی ارائه می دهیم، پارکینگ درجه یک رزرو می کنیم و یا سمت ها را تغییر می دهیم. ما همینطور خواه با قبول مسئولیت های مطلوب جدید، گذراندن برنامه های آموزشی برای یادگیری مهارت های جدید، یا پیشبرد دانش شرکت با رفتن به سفرهای کاری، به رشد و توسعه کارمندان کمک می کنیم – جکی لیبرمان (Jakki Liberman) رئیس شرکت بومکینز (Bumkins)

8- الگو قرار گیرید

نمی توان اهمیت قدم گذاشتن به دفتر در جایگاه رئیس با لبخند و اطمینان از اینکه همین احساس مهم بودن را به همه می دهم، دست کم گرفت – جان سومروی (Jon Sumroy) مدیرعامل و مخترع میفولد (mifold)

9- از کارمندان قدردانی و به آنها پاداش دهید

پیشرفت و قدردانی، مشوقان خوبی برای کارمندان هستند. زمانی که کارمندان خطر می کنند، به آنها پاداش دهید. به آنها کوپن صرف شام در رستوران، یک روز مرخصی اضافه، بلیت نمایش و . . . بدهید. کارهای کوچک روی هم انباشته می شوند - چارلی پولاچی (Charlie Polachi)، شریک مدیر در شرکت پولاچی اکسس اکسکیوتیو سرچ (Polachi Acess Executive Search)

10- همیشه تشکر کنید

تجربه من این است که کارمندان به ندرت محض خاطر پول ناراحت می شوند یا شرکت را ترک می کنند. دلسردی کارمندان معمولا به این خاطر است که رئیس خود را دوست ندارند، تعلق خاطر ندارند یا احساس می کنند که چیزی برای آموختن ندارند. برخورداری از یک فرهنگ و محیط کاری مثبت کمک زیادی می کند، چرا که کار گروهی و گفت وگو را تشویق می کند که تعلق خاطر و فرصت آموختن افراد گروه از یکدیگر را افزایش می دهد. ما همینطور مکررا در شبکه های اجتماعی از همه افراد در تمام سطوح سازمان برای کار عالی یا تلاش برترشان، محترمانه قدردانی می کنیم. این تجلیل ها هزینه ای ندارند، اما برای قدردانی از انجام تمام و کمال وظایف اهمیت دارند و عملا با بخشیدن وجهه اجتماعی به افراد پاداش می دهند که ارزش زیادی دارد – گری بیسلی (Gary Beasley)، بنیانگذار همکار و مدیر عامل روف استاک (Roofstock)

مطلب مرتبط: چطور می توانید رئیس خوبی باشید

11- مزایای دیگری به جز اصول اولیه ارائه دهید

روش های زیادی به جای افزایش حقوق با کمک به کارمندان در حوزه های دیگر زندگی شان وجود دارد. شما می توانید سطح بالاتری از بیمه عمر یا بیمه از کار افتادگی به کارمندان ارائه دهید تا از درآمد خود محفاظت کنند. دیگر مزایای جانبی، همچون دندانپزشکی و چشم پزشکی و سلامتی، همگی برای کارمندان جذاب هستند و مزایای عضویت در باشگاه های ورزشی و بلیت حمل و نقل، پاداش عالی برای خوشحال و سالم نگه داشتن کارمندان است. ارائه مزایای بیشتر از این جهت اهمیت دارد که کارمندان تان می فهمند شما واقعا به آنها و خانواده شان توجه می کنید – بابی هوتالینگ (Bobby Hotaling)، رئیس و مدیر عامل گروه هوتالینگ (The Hotaling Group)

12- کارمندان را در تصویر بزرگ سهیم کنید

بهترین مزیتی که شما می توانید به کارمندان خود ارائه دهید، فرصت ایجاد تغییر از طریق کارشان و کمک به هدایت مسیر شرکت است. مزایایی همچون گفت وگوی روشن و مکرر پیرامون اتفاقات رخ داده در شرکت، مسیر فردی و سازمانی و مسیر شرکت برای رسیدن به تصویر بزرگ، تفاوت زیادی در شادی کارمندان ایجاد می کند – آنتونی اسمیت (Anthony Smith) مدیرعامل و بنیانگذار شرکت این سایتلی (Insightly) .

منبع : businessnewsdaily
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EVieaA8G
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه