دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: اِما براون

اکنون مدتی از بهار می گذرد و طبق رسمی رایج در بسیاری از فرهنگ ها زمان ساماندهی مجدد امور فرا رسیده است. اگرچه پیروی از برخی رسوم دیگر طرفدار ندارد، با این حال در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی در این فضا همین سنت های کلیشه ای نیز نقطه عطف به حساب می آید. در این مقاله اِما براون به بررسی پنج راهکار ساده، تأثیرگذار و دقیق به منظور مرتب سازی امور در اکانت های شرکت مان در شبکه های اجتماعی خواهد پرداخت.

در ادامه هرکدام از این موارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.


1- آستین ها را بالا بزنید و بخش های اصلی را تمیز کنید

وقتی از مرتب سازی و نظافت در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، نخستین گزینه لوگوها و تصاویر پروفایل قدیمی خواهد بود. در خصوص تصاویر پروفایل در اغلب اوقات شاهد برش (Crop) نامناسب آنها هستیم. بر این اساس اکنون باید یک بار برای همیشه تکلیف چنین تصاویر بی کیفیتی را روشن کنید. همچنین بارگذاری آخرین نمونه از لوگوی شرکت، در صورت تغییر آن، بیانگر به روز بودن اکانت برندتان خواهد بود. شاید در وهله نخست چنین تغییرات کوچکی چندان به چشم نیاید، با این حال در بحث بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی حتی کوچک ترین نکات نیز اهمیت بالایی دارند.

در مورد تغییر تصویر پروفایل و لوگوی شرکت توجه به تمام اکانت های مان در شبکه های اجتماعی مختلف ضروری است. در واقع فعالیت اکانت های مختلف ما با تصویر و لوگوی متفاوت ضربه جبران ناپذیری به وجهه حرفه ای کسب و کارمان خواهد زد.

مطلب مرتبط:10 قانون در بازاریابی شبکه های اجتماعی

توجه به وجوه بصری اکانت ها به هیچ وجه کار بیهوده ای نیست، اما کافی هم نخواهد بود. براین اساس بررسی بیوگرافی و توضیحات پروفایل اکانت های شرکت باید در دستور کار قرار گیرد. در این زمینه می توانید چنین پرسش هایی را مطرح کنید: آیا توضیحات و بیوگرافی اکانت ها به روز است؟ آیا آدرس URL درست بارگذاری شده است؟ توضیحات ارائه شده در حال بیان چه موضوع و خبری است؟

در مورد پرسش اخیر باید توجه داشت که توضیحات ارائه شده مربوط به اتفاقات اخیر باشد، نه حوادث سال 2012.

2- گردوخاک گیری از اهداف

فعالیت در شبکه های اجتماع حال وهوای خاص خود را دارد. براین اساس فراموشی اهداف یکی از رایج ترین معضل های برندها در این عرصه است. توصیه من در این بخش زدودن گردوخاک های انباشته روی اهداف تان است. در حقیقت مشکل اصلی فراموشی اهداف به دلیل حجم بالای کارهای شرکت نیست. چنین امری کاملا طبیعی تلقی می شود. تمرکز بحث روی عدم تمایل به بازیابی اهداف و انجام شان قرار دارد.

بازیابی اهداف قدیمی در وهله نخست فاصله تان با ایده آل های ترسیم شده و سپس تداوم کارآمدی شان را نشان می دهد. براین اساس شاید اهداف قدیمی دیگر مناسب وضعیت فعلی برندتان نباشد. در این صورت دیگر نیازی به پیگیری شان وجود ندارد. از سوی دیگر اگر هنوز به اهداف تان نرسیده اید، اکنون زمان طرح پرسش هایی به منظور ریشه یابی چنین وضعی است. به راستی چرا هنوز به اهداف ترسیم شده شرکت نرسیده ایم؟ تأمل روی این نوع پرسش ها، حتی بدون عزم راسخ برای تحقق شان، نتایج مفیدی در اختیار مدیران شرکت قرار می دهد.

اگر با نیاز به تغییر اهداف قبلی مواجه شدید، نیازی به نگرانی بیش از حد نیست. در حقیقت دنیای تکنولوژی و کسب وکار به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. براین اساس هر شش ماه یک بار باید تغییراتی اساسی در اهداف باقی مانده صورت گیرد.

مراجعه به اهداف قدیمی علاوه بر فایده های عملی نوعی آینده پژوهی نیز محسوب می شود. به این ترتیب با مشاهده نیاز به اصلاح اهداف قدیمی در خصوص فرآیند هدف گذاری شرکت در آینده نیز تامل هایی صورت خواهد گرفت. بی تردید هدف از این تفکر بهینه سازی سیستم هدف گذاری برندمان خواهد بود.

3- بازنگری عمیق پیرامون استراتژی مان در شبکه های اجتماعی

فرآیند مرتب سازی امور نیازمند عجله بیش از حد نیست. به همین دلیل تأمل در خصوص نتایج حاصل از استراتژی های فعلی شرکت چندان هم بی فایده نخواهد بود. کدام راهکارها تا اینجای کار مؤثر واقع شده اند؟ کدام استراتژی شرکت نیازمند اصلاح و بهبود است؟

در این مرحله نیازی به تغییر استراتژی جاری شرکت نیست. در حقیقت هدف اصلی بخش فعلی وادارسازی شما به تفکر عمیق تر پیرامون وضعیت استراتژی برندتان است. هنگام صحبت از بررسی عمیق کوچک ترین اطلاعات نیز اهمیت بالایی می یابند. براین اساس دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز خواهد بود.

4- در کدام پلتفرم بهترین عملکرد را دارید؟

گاهی اوقات تلاش های تیم فنی شرکت در وادی عمل لاغرتر از آنچه باید به نظر می رسد. در خصوص فعالیت در شبکه های اجتماعی این امر معطوف به تفاوت کیفیت عملکرد در پلتفرم های گوناگون است. اگر در یک شبکه اجتماعی خاص بهتر از سایرین فعالیت دارید، زمان طرح پرسش هایی چند فرا رسیده است. در اینجا با دو سؤال اصلی مواجه هستیم. نخست اینکه، آیا امکان تکرار عملکرد موفق مان در پلتفرم های دیر وجود دارد؟ در صورتی که پاسخ مثبت است باید هرچه زودتر نسبت به تغییر فرآیند فعالیت در سایر پلتفرم ها اقدام کنید. پرسش دوم، ضرورت تمرکز بر روی یک پلتفرم در صورت ناتوانی در تکرار موفقیت ها در دیگر شبکه هاست.

باتوجه به ماهیت کسب وکار شما همه شبکه های اجتماعی به کارتان نخواهد آمد. به عنوان مثال توییتر برای ارائه خدمات پشتیبانی مناسب است، اما برای فروش محصولات بیشتر اینستاگرام گزینه عاقلانه تری خواهد بود. همانطور که مشاهده می کنید، شواهد حاکی از لزوم پیشبرد استراتژی و برنامه های گوناگون در کنار هم و در شبکه های اجتماعی مختلف است.

5- نگاهی به نحوه فعالیت همسایگان (رقبا) خود کنید

پابلو پیکاسو جمله مشهوری دارد: «هنرمند خوب کپی می کند و بهترین هنرمند می دزدد». بی تردید توصیه من سرقت تمام فعالیت های رقبای تان نیست. با این حال امکان تقلید از موفقیت های آنها در عین پرهیز از شکست های شان برای هر شرکتی وجود دارد. در حقیقت باید چشم های مان را باز کنیم و از هر موفقیت رقبا درس بگیریم. بی شک این امر در خصوص شکست های آنها نیز صادق خواهد بود.

مطلب مرتبط:6 گام برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

توصیه من در سطر بالا الگوبرداری از رقبا بود. با این حال چگونه باید رقبای مان را مشخص کنیم؟ بی تردید همه برندهای فعال در عرصه کسب وکارمان رقیب مستقیم و جدی ما محسوب نمی شوند. توصیه من در این بخش انتخاب سه برند برتر به عنوان رقبای اصلی است. مشاهده دقیق شیوه فعالیت سه رقیب برتر در شبکه های اجتماعی هم نیازمند صرف زمان کمتری است و هم نتیجه بهتری به همراه دارد. توجه داشته باشید پس از مشاهده هر موفقیت از سوی یکی از رقبا باید یک پرسش مهم را پاسخ دهید: آیا چنین شیوه ای در شرکت ما نیز تأثیر مثبت خواهد داشت؟ هدف از طرح چنین پرسشی توجه به تفاوت های ساختاری و موقعیت برندها با یکدیگر است.

با انجام این پنج مرحله امیدوارم تا حد زیادی فعالیت تان در شبکه های اجتماعی بهینه شده باشد. در صورت تأثیرگذاری این توصیه ها بهتر است در هر فصل آنها را تکرار کنید. به این ترتیب همواره اکانتی پویا در دسترس مخاطب های تان قرار خواهید داد.

منبع : hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FVryPORE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه