پرسش: مدیرعامل یک شرکت متوسط هستم و قصد دارم تبلیغات کنم. راه های مختلفی به من پیشنهاد می شود، اما نمی دانم کدام برای من مناسب تر است. اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید.
پاسخ کارشناس: نخست آنکه باید مشخص کنید چه هدفی از تبلیغات دارید. می خواهید برندینگ کنید تا مردم با برند شما آشنا شوند و در میان مدت روی فروش شما تأثیر بگذارد یا هدف تان افزایش فروش فوری است. بعد از مشخص شدن هدف باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. متناسب با هدف و نوع مخاطبان شما، می توان روش و رسانه های مناسب را انتخاب کرد.
پیشنهاد می کنیم با یک شرکت مشاور مشورت کنید و از آنها بخواهید با توجه به اهداف و مخاطبان و بودجه شما برایتان یک کمپین تبلیغاتی بنویسند. در جریان طراحی و تدوین این کمپین به خودی خود رسانه های مناسب و روش های تبلیغات شما مشخص می شود. به هیچ عنوان براساس بازاریابی رسانه ها تصمیم نگیرید. تحت تأثیر گفته های آنها قرار نگیرید. پرونده ای برای خودتان از این روش های تبلیغاتی جمع آوری و نظرات خود را به تیم مشاور منتقل کنید، اما در نهایت در قالب یک کمپین هدفمند حرکت کنید.