همواره به اهمیت میراث برندهای اتومبیل در تبلیغات برای جذب مخاطب تأکید شده است.
مزدا در حال سه برابر کردن سرمایه خود در بازار اسپانیایی است، اما خودرو سازی ژاپنی به همان اندازه نمونه اسپانیایی اش تلاش دارد جمعیت شناسی را هدف اصلی خود قرار دهد.
به گزارش ام بی ای نیوز، تبلیغات دیجیتالی که اخیراً شروع به پخش شدن کرده اند با زبان و تصاویر ژاپنی درست شده اند، به طور مثال در Univision.com، جایی که این هفته یک تبلیغ کوتاه از بخش ژاپنی این برند تولید شده است. در پیامی که با زبان اسپانیایی بیان شده این اشتباه به نظر نمی آید که مزدا می خواهد به ریشه های خود در آمریکا تأکید کند.
فرهنگ اسپانیایی بعد از این تحقیقات فاش کرد که مشتریان، مزدا را به عنوان یک برند آسیایی می شناختند، اما به طور خاص نمی دانستند آن ژاپنی است. همچنین آنها می گویند پیوند دادن برند به کشور اصلی اش حاوی یک پیام خوب برای اسپانیایی ها خواهد بود.
مدیر عملیاتی جنوب آمریکا Russell Wager می گوید: نخستین قدم آگاهی دادن مردم نسبت به ژاپنی بودن برند مزدا است. او در ادامه افزود: جامعه اسپانیایی اعتماد و وابستگی زیادی به برند های ژاپنی که مهارت و کیفیت کافی خود را در محصولات شان نشان داده اند، دارد.
این کمپین شامل یک ویدئو خاص از یک بازیکن بیسبال، یک آشپز سوشی، یک طراح و یک صدابردار ژاپنی است که صدابردار به انگلیسی می گوید: ما کسانی هستیم که به وسیله نسل قبل مان تعریف می شویم. ما اهل ژاپن هستیم، ما از هیروشیما می آییم و علاقه به شهرمان را در هر کاری که انجام می دهیم می گنجانیم.
کلمه علاقه(jonetsu )در صحنه های مختلفی از این ویدئو گنجانده شده است.
در هفته پیشرو مزدا می خواهد تبلیغ را به نمونه ای سنتی با زبان اسپانیایی تبدیل کند. ولی کاراکتر Kanji همچنان مثل قبل به نظر می رسد و تبلیغ شامل نکته هایی از میراث ژاپنی است.
این کمپین توسط WPP آژانس اختصاصی مزدا، تیم مزدا و با مشارکت فروشگاه چند فرهنگی Bravo درست شده است.