پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پرسش: مدیر یک شرکت بزرگ با 500 پرنسل هستم. اخیرا مدیر روابط عمومی پیشنهاد انتشار یک نشریه داخلی را به من داد. به نظر شما آیا لازم است برای شرکت، بولتن یا همان نشریه داخلی داشته باشم؟

پاسخ کارشناس: درخصوص تهیه و تولید و انتشار بولتن یا مجله داخلی ذکر چند نکته ضروری است: هرسازمان و شرکت بزرگی نیاز به یک بولتن داخلی دارد، اما قبل از آن باید از نظر سازمانی، اهداف تولید و انتشار مشخص شود.  اینکه با انتشار مجله داخلی به دنبال تحقق چه اهدافی هستید. وقتی اهداف سازمانی شما مشخص شد می توانید در انتخاب نوع رسانه تصمیم گیری کنید. برخی از نشریات داخلی سازمان ها صرفا برای اطلاع رسانی برای همکاران تولید می شوند.

برخی دیگر از نشریات با موضوع آموزشی منتشر می شوند و نیازهای کلاس های آموزشی آنها را برطرف می کنند. البته گاهی نشریات داخلی یا بولتن به منظور تفریح و سرگرمی تهیه و منتشر می شوند. برخی از مجلات هم جنبه تبلیغاتی دارند و سازمان برای معرفی محصولات خود به همکاران و مدیران در شهر های مختلف اقدام می کند. البته شما می توانید برای شرکت خود یک نشریه داخلی عمومی تهیه کنید و تقریبا همه این موارد در آن دیده شود.

بنابراین تعیین اهداف برای تهیه و تولید مجله داخلی برای شما ضرورت دارد. وقتی هدف شما که با سیاست های سازمان شما منطبق است روشن شود تقریبا شما با آسودگی خیال می توانید نشریه ای تولید و اهداف خود را درآن محقق کنید. ضمنا اینکه نشریه شما خبری یا تحلیلی یا توصیفی باشد به اهداف شما بر می گردد.

شما با توجه به بزرگ بودن شرکت و تعداد پرنسل نیاز دارید اخبار و رویدادها را به اطلاع همکاران برسانید و طبعا یکی از شیوه های انتقال اخبار می تواند نشریه داخلی باشد، اما با توجه به حضور شبکه های اجتماعی توصیه می شود از نشریه داخلی برای تحلیل و تعریف و توصیف و تبیین سیاست های سازمان، برنامه ها، راهکارها، چشم اندازها و معرفی محصولات استفاده کنید و پیام خود را به گوش مدیران و کارکنان برسانید.

شما برای شرکت خود یک نشریه خوب داخلی با موضوعات نشاط بخش و شورانگیز فراهم کنید و از برنامه ها و اهداف خود بگویید و کارکنان را در جریان تغییرات و تحولات احتمالی قرار دهید.

امروزه در کشورهای پیشرفته شرکت های بزرگ از نشریات داخلی ضمن انتقال پیام های کوتاه خبری برای تبیین و تحلیل سیاست های سازمانی استفاده  و دیدگاه های مدیران بخش های مختلف را تحلیل می کنند. اما در کشورهایی که آمار مطالعه پایین تری دارند مردم به بهانه شبکه های اجتماعی خود را از داشتن یک نشریه محروم می کنند در صورتی که در ژاپن و کشورهای پیشرفته هنوز روزنامه و مجله در تیراژ میلیونی منتشر می شود. 

بنابراین انتشار یک نشریه داخلی برای شرکت شما یک ضرورت است، اما قبل از آن به اهداف آن توجه کنید تا دقیقا بتوانید به آن دست یابید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aXlQcLJd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه