پرسش: مدیر یک شرکت غذایی هستم و با توجه به تعدد رسانه های مختلف در دنیای کنونی واقعاً برای انتخاب رسانه مختلف گیج شده ام. لطفا بفرمایید چگونه می توانم بهترین رسانه ها را برای تبلیغات محصولات و برند خودم انتخاب کنم؟
پاسخ کارشناس: متأسفانه در ایران بسیاری از شرکت های مشاور و شرکت های تبلیغاتی خود دارای رسانه هستند و بعضاً مشاهده شده است که برخی از این شرکت ها به جای اینکه مشاوره حرفه ای به مشتری بدهند و او را به سمت رسانه های مناسب هدایت کنند، سعی دارند ابتدا رسانه خود را پر کنند.
لذا پیشنهاد اول این است که تلاش کنید ابتدا برای مشاوره و تدوین کمپین تبلیغاتی از شرکت هایی استفاده کنید که رسانه ندارند و براساس پیشنهاد نهایی آنها از رسانه ها استفاده کنید. مطالعه و بازخورد تبلیغاتی سایر شرکت های غذایی نیز می تواند برای شما راه گشا باشد.
تلاش کنید همزمان با تدوین کمپین توسط شرکت مشاور خود، تبلیغات سایر شرکت های مشابه خودتان را نیز بررسی و نقد کمپین ها و بازخوردهای تبلیغات آنها را مطالعه کنید. بررسی کمپین برندهای موفق و پیشرو در بازار را نیز مدنظر قرار دهید و در نهایت با آگاهی کامل وارد چالش با شرکت مشاور خود شوید تا به یک طرح پخته دست یابید.