امروزه اینترنت به مهم ترین بستر برای بازاریابی و فروش تبدیل شده است، با این حال بسیاری از برندها هنوز موفق نشده اند تا از این طریق فروش قابل توجهی را داشته باشند. به همین خاطر شیوه و روش کار نیز بسیار مهم خواهد بود. درواقع حتی بهترین مکان نیز با اقداماتی نادرست، بی تاثیر خواهد شد. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که علی رغم تصور عموم، فروش بالا تنها با اقدامات هزینه بر ممکن نبوده و شما می توانید با یکسری خریدهای کوچک نیز در این رابطه اقدام کنید.
1-نظم کاری داشته باشید
این امر که مخاطب محصولات شما را در کنار یکدیگر مشاهد کند، احتمال افزایش خرید آنها افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر سایت شما باید به نحوی باشد که افراد پس از مشاهده یک محصول، موارد مشابه نیز به نمایش درآورده شود. در این رابطه با نگاهی به تمامی برندهای جهانی، متوجه ضرورت این اصل خواهید شد.
مطلب مرتبط: روش های فروش اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک و خانگی
2-توصیه های متنوعی داشته باشید
آمازون اعلام کرده است که در سال گذشته نزدیک به 40درصد از میزان فروش خود را از طریق بخش پیشنهاد ویژه به دست آورده است. درواقع شما باید به نحوی رفتار کنید که حتی مخاطبی که قصد خرید ندارد، به خوبی به سمت آن سوق پیدا کند. به همین خاطر ضمن معرفی پیشنهادهای ویژه و ایجاد یک زمان مشخص برای تخفیف-های خود، لازم است تا محصولات را براساس معیارهایی نظیر پرفروش ترین ها، پربازدیدترین ها و... تقسیم بندی کنید.
3-در شبکه های اجتماعی حضوری موثر داشته باشید
در حال حاضر بیشتر افراد جهان حداقل یک ساعت را صرف حضور در شبکه های اجتماعی می کنند. به همین خاطر با حضور در شبکه های اجتماعی می توانید شانس بالاتری را برای جذب بیشتر افراد داشته باشید، با این حال اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند صفحه آنها در شبکه های اجتماعی به مانند بیلبورد تبلیغاتی بوده و آنها صرفا اقدامات تجاری را انجام می دهند. این امر در حالی است که شما به اقدامات بسیار متنوع و جذاب نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت ابدا دلیلی برای دنبال کردن شما وجود ندارد. همچنین توجه داشته باشید که شما باید بخش نظرات را برای هر محصول قرار دهید. درواقع بنا بر آمارها منتشرشده در حدود 83درصد از افراد قبل از نهایی کردن خرید خود، نظرات پیرامون محصول را می بینند. به همین خاطر نبود آن به معنای شکست خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید افراد را به نوشتن نظرات تشویق کنید. در غیر این صورت عملا دلیلی برای انجام این کار وجود نخواهد داشت. برای مثال می توانید به ازای هر نظر، یک امتیازی را در نظر بگیرید تا افراد به انجام آن تشویق شوند. در این رابطه تنها کافی است تا به سیاست گوگل در برنامه Map نگاهی بیندازید که افراد با ثبت نام کردن و انجام اقداماتی نظیر ارسال عکس، ارائه اطلاعات و پاسخگویی به سوالات ارتقای سطح پیدا می کنند. این امر اگرچه در نهایت جایزه ای را در پی ندارد، با این حال خود به تنهایی باعث تمایل بسیاری از افراد برای فعالیت شده است. بدون شک شما هم می توانید چنین سیستمی را برای خود پیاده سازی کنید.
4-از اینفلوئنسرها استفاده کنید
اینفلوئنسرها به علت شهرتی که دارند می توانند به افزایش مخاطبین و حرفه ای تر شدن اقدامات شما کمک کنند. به همین خاطر ضروری است تا در تلاش برای استفاده موثر از آنها باشید. برای مثال این امر که بخشی از تولید محتوای خود را به آنها محول سازید، بدون شک تنوع کاری و جذابیت لازم را به همراه داشته و منجر به رشد سریع شما می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که شما تنها به اینفلوئنسرها محدود نبوده و می توانید از پدیده ای جدیدتر به نام میکرواینفلوئنسر نیز استفاده کنید.
5-طرحی برای وفاداری مشتریان داشته باشید
این امر که مشتری را پس از انجام خرید خود رها کنید، بزرگ ترین اشتباهی است که در بازاریابی می توان انجام داد. فراموش نکنید که به علت ارتباط غیرمستقیم، تاثیر این اقدام در بازاریابی اینترنتی به مراتب بیشتر خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا برنامه ای برای وفادار ساختن مشتریان خود داشته باشید. بدون شک در جهانی که پر از انتخاب ها و برندهای گوناگون است، انجام این عمل ساده نبوده و لازم است تا دقت عمل بالایی را داشته باشید. با نگاهی به برندهای موفق در این زمینه، می توانید نسبت به اقدامات ضروری آگاهی پیدا کنید.
6-تولید محتوا کنید
به هر میزان که سطح اطلاعات افراد افزایش پیدا کند، احساس نیاز نیز در آنها تشدید پیدا خواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا تمامی محتواهای رایج را تولید کنید. همچنین ضروری است تا یک سرویس برای پوشش اخبار مرتبط حوزه کاری خود را داشته باشید و امکان دسته بندی و شخصی سازی آن را در اختیار مخاطبان قرار دهید.
مطلب مرتبط: ناکارآمدی فروش اینترنتی
7- همگام سازی سایت برای استفاده از طریق گوشی های هوشمند
امروزه گوشی های هوشمند افراد به یکی از ابزارهای ضروری تبدیل شده است که معمولا در نزدیکی افراد قرار دارد. درواقع اکثر افراد اغلب با این ابزار به اینترنت متصل می شوند. تحت این شرایط اگر سایت شما با تلفن های هوشمند هماهنگی لازم را نداشته باشد، یک تجربه ناخوشایند شکل خواهد گرفت. به همین خاطر ضروری است تا این اصل را نیز رعایت کنید.
در نهایت با رعایت این هفت اصل ساده، شما شاهد پیشرفتی چشمگیر خواهید بود. با این حال فراموش نکنید که همواره امکان بهترشدن وجود دارد.