پرسش: مدیر یک کسب وکار در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی هستم. کسب وکارم آنلاین است و محصولاتم را از طریق وبسایت به فروش میرسانم. در این رابطه تمام تلاشم این بوده که وبسایتی برای کسب وکارم طراحی کنم که کاربران هنگام رجوع به آن به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند و اطلاعات لازم را بهدست بیاورند اما با این حال همچنان با مشکلاتی در این رابطه مواجهم و روز به روز تعداد مشتریانم کمتر میشود. به نظرتان آیا کاهش مشتریانم به خاطر وبسایت و طراحی آن است؟ در این رابطه راهنمایی بفرمایید.
پاسخ کارشناس: کسب وکارهای آنلاین باید درنظر بگیرند که مشتریان امروزی ساعتهای زیادی را در فضای مجازی به سر میبرند. پس در واقع وسیله مراجعه آنها به فضای مجازی و استفاده از وبسایتهای مختلف، گوشیهای همراه شدهاست. بیشتر مشتریان امروزی از طریق موبایل به جستوجو در فضای مجازی میپردازند و درصد آمارهای این مشتریان روزبه روز بیشتر میشود.
درنتیجه کسب وکارهای آنلاین باید ابزارها و لوازم لازم را برای بهینهسازی وبسایت خود بهکار برند تا مشتریان هنگام مراجعه به وبسایت آنها از طریق موبایل به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را بهدست بیاورند.چنین کسب وکارهایی باید وبسایتهای خود را برای جستوجوی موبایلی تغییر دهند و راهکارهای مختلفی را اجرا کنند که مشتریان به آسانی بتوانند از طریق موبایل از این کسب وکارها خرید کنند.
تولید محتوا و ایجاد ارتباط آسانتر از طریق جستوجوگرهای موبایلی به چنین کسب وکارها در جهت جذب مشتریان بیشتر کمک خواهد کرد. اگر مشتریان متوجه شوند که با موبایل خود به آسانی به وبسایت کسبوکار دسترسی خواهند یافت وفاداری و تعهد بیشتری پیدا میکنند. البته کسب وکارها میتوانند از این طریق مشتریان گروه هدف خود را هم بیابند و متوجه شوند که چه کسانی از کدام مکانها به آنها مراجعه کردهاند.
اگر کسب وکارها به چنین اطلاعاتی دست بیابند میتوانند خدمات ویژهتری را برای گروه مورد نظر ارائه دهند تا آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند. به هرحال کسب وکارهای آنلاین باید بهطور مرتب خود را با تکنولوژیها روز همراستا کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری بهدست بیاورند.