مطمئناً هر کسب و کاری به نوعی حضور اینترنتی دارد- شرکت های بزرگ و یا کوچک، شرکت هایی که کالا می فروشند یا خدماتی را ارائه می دهند، شرکت های خاص و یا عام- همه اینها یک چیز را می خواهند: دستیابی به تعداد بالایی از افراد در حالی که از کمترین و کوچک ترین منابع استفاده می کنند و بالاترین میزان منافع را به دست می آورند.
خب، یک روش بسیار تأثیرگذار برای دستیابی به این امر وجود دارد در حالی که می توانید هم کسب وکار و خدمات تان را به تمامی مشتریان بالقوه بشناسانید و هم آنها را به طور همزمان به خدمات یا کالاهای تان علاقه مند سازید: این چیزی نیست جز تبلیغات اینترنتی.
برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی به راحتی برای هر کسب وکار و تجارتی در دسترس است و شما را قادر می سازد تا سریع، به صورت کارآمدتر و به صرفه تر به مخاطبین موردنظر خود دسترسی داشته باشید. بنابراین، در حالی که داشتن یک وبلاگ از اهمیت بالایی برخوردار است، حضورداشتن در شبکه های اجتماعی نیز ضروری است و استراتژی بازاریابی آنلاین لازم دارد. واقعیت این است که تبلیغات اینترنتی هم ضروری است و هم به یک عملکرد روتین و ضروری نیز تبدیل شده است.
موضوع تنها این نیست، اما شما باید بدانید که چرا تبلیغات اینترنتی تا این حد مهم است، انواع تبلیغات اینترنتی کدام ها هستند، و چه نکاتی را باید برای به دست آوردن بهترین نتایج رعایت کنیم و این چیزی است که ما می خواهیم در اینجا برای شما نشان دهیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.
بزرگ ترین مزیت تبلیغات اینترنتی چیست؟
تصور کنید که در یکی از بهترین خیابان های جهان، یک فروشگاه جذاب دارید که 24 ساعته و در 365 روز سال باز است. این تقریباً چیزی است که در سرمایه گذاری برای تبلیغات اینترنتی اتفاق می افتد: شما به طور خودکار برای هزاران نفر از افرادی که در تمام زندگی شان به دنبال تان بودند و حتی نمی دانستند که وجود دارید، قابل مشاهده هستید!
علاوه بر این، سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی می تواند هم برای کسب و کارهای کوچک و هم بزرگ مهم باشد، چون تنها با چند دلار قادر خواهید بود تا بهتر دیده شوید که این منجر به تعداد بازدید بالا از وب سایت شما شده و فروش اینترنتی تان افزایش می یابد.
مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز
به طور خلاصه، یک شرکت تبلیغاتی ای که به خوبی طراحی شده است و در اجرا عملکرد خوبی دارد، می تواند موفقیت شما را چند برابر کند، اما این چیزی است که اکثر مردم در مورد آن آگاه تر شده اند؛ شاید به همین علت است که تبلیغات اینترنتی سالانه چندین میلیارد دلار در سرتاسر دنیا جابه جا می کند. در واقع، در کنار بازاریابی محتوایی و ویدئویی، تبلیغات اینترنتی یکی از بزرگ ترین زمینه های در حال رشد در اینترنت است.
تنها دو سال قبل تبلیغات اینترنتی به 137 میلیون دلار رسید و برای سال آینده انتظار می رود تا از هزینه های تبلیغات تلویزیونی هم فراتر رود. این تا حدودی به این واقعیت بستگی دارد که تبلیغات اینترنتی بسیار جذاب هستند و به علاوه بخش بندی بهتری از تبلیغات شما را فراهم می کند تا به هر نوع از مخاطبینی که می خواهید دسترسی داشته باشید.
همه اینها می تواند از روشی مؤثر، ساده، انعطاف پذیر، قابل سنجش و با هزینه پایین به دست آید. به علاوه، می توانید عملکرد تبلیغات تان را در زمان واقعی ببینید و بدانید که آیا کار می کند یا خیر.
اگر هنوز هم به دنبال دلایل بیشتری برای انتخاب تبلیغات اینترنتی نیاز دارید، در اینجا به 9 دلیل اشاره می کنیم که چرا تبلیغات اینترنتی برای پیشرفت و بهبود کسب وکار شما لازم است، بنابراین اکنون که می دانید چرا باید هزینه کمتری برای تبلیغات پولی هزینه کنید، ما به شما خواهیم گفت که بهترین اشکال تبلیغات اینترنتی کدام ها هستند و کدام یک برای برای دستیابی به اهداف تان مناسب تر خواهد بود؛ چه بخواهید که بازدید از وب سایت تان را افزایش دهید، چه بخواهید بیشتر دیده شوید و یا وارد بازارهای جدید شوید، تصویر برند خود را در اذهان عمومی بهبود بخشید، مشتریانی به دست آورید و یا فروش تان را افزایش دهید و یا هر هدف دیگری که در نظر دارید، بیایید این موارد را با هم بررسی کنیم.
6 روش برتر برای تبلیغات اینترنتی
تبلیغات در موتورهای جست وجو
یکی از روش های تبلیغات اینترنتی که بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد بازاریابی از طریق موتورهای جست وجو است و البته گوگل از بقیه موتورهای جست وجو بالاتر است. در واقع، غول عظیم فناوری روشی دارد که می توانید با آن تبلیغات پشتیبانی شده انجام دهید: تبلیغات گوگل (Google AdWords).
اصلی ترین مزیت این نوع از تبلیغات این است که جایگاه وب سایت شما از طریق تبلیغات پولی را بهبود می بخشند. از این طریق، برای مثال از طریق تکنیک SEM، می توانید محصولات، خدمات و یا محتوای خود را از طریق خدمات تبلیغات گوگل و یا سایر موتورهای جست وجو تبلیغ کنید. کاربران شما را به آسانی پیدا می کنند، چون تبلیغات تان در نتایج جست وجوی مربوط به کاربر نمایش داده خواهد شد.
این نوع از تبلیغات معمولاً از طریق پرداخت برای هر کلیک کار می کند: (PPC) به این معناست که تنها برای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما شده است هزینه پرداخت می کنید و اگرچه روش های دیگری هم وجود دارد، این روش بیشترین استفاده را دارد. این به صورت قابل توجهی شخصی سازی شده است و مقدار ماکسیمم کلیک هایی را که می خواهید برای آن هزینه پرداخت کنید را مشخص می کنید.
در مورد فرمت، تنها چهار سطر متن قابل نمایش است و به روش های زیر توزیع می شود: 25 حرف در عنوان، 70 حرف در متن و 35 حرف برای آدرس اینترنتی (URL).
برای مثال، تصور کنید که می خواهید یک هتل در سواحل فیجی برای ماه آینده رزرو کنید و در گوگل به دنبال آن می گردید: «بهترین هتل ها در سواحل فیجی». در نتایج جست وجو، تبلیغاتی وجود دارد و نتایج جست وجوی پایینی نتایج ارگانیک هستند که از طریق تکنیک SEO جای گذاری شده اند. نتایج بعدی نشان می دهد که کسب وکار شما از طریق جای گذاری آن در رتبه های بالاتر قابل مشاهده است.
تبلیغات موتورهای جست وجو بیشتر توسط تبلیغ کنندگانی استفاده می شود که هدف اصلی آنها «ترافیک بیشتر» و «نرخ تبدیل بیشتر» است، چون با این نوع تبلیغات به کاربرانی دسترسی خواهید داشت که محصول شما را جست وجو می کنند. به علاوه، این یکی از ساده ترین و پربازده ترین روش های تبلیغات است.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
ساده لوحانه است که قدرت شبکه های اجتماعی را در کمک به دستیابی به یک کسب و کار موفق نادیده بگیریم. این روش تبلیغات نه تنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر و کاراست، بلکه فالوورهای زیادی هم به علت همین تأثیرگذاری به دست می آورید. در واقع، اکثریت شبکه های اجتماعی امکان ایجاد تبلیغات درست در پلتفرم شان ارائه می کنند، که این امر یا به صورت پیام های تبلیغاتی است و یا ایجاد تبلیغات خاص؛ فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب تنها تعدادی از آنها هستند.
به علاوه، به شما این امکان را می دهد که جمعیت مورد نظرتان را بخش بندی کنید و از این طریق می توانید انتخاب کنید که به کدام گروه از افراد می خواهید دسترسی داشته باشید. نه تنها از این طریق، بلکه از راه هایی مانند پیام های تبلیغاتی می توانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید، در جایگاه بالاتری قرار بگیرید و شانس بیشتری برای به دست آوردن نتایج موفقیت آمیز داشته باشید.
اگر بخواهید حضورتان در شبکه های اجتماعی را به حداکثر برسانید شناخته شدن و کشاندن بازدیدکنندگان به سمت حساب های اجتماعی و وب سایت تان گزینه ای مناسب برای شماست.
مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات
بنرهای تبلیغاتی
بنرها احتمالاً بهترین و شناخته شده ترین شکل از تبلیغات آنلاین هستند، چون این نوع از اولین نوع تبلیغاتی هستند که در اینترنت ظاهر می شوند.
اینها شامل قرار دادن تبلیغات براساس فرمت های مختلف، اندازه و طرح در صفحات وب هستند. کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند به سایتی می روند که شما انتخاب کرده اید، اما مشکل اینجاست که امروزه ما چنان با تبلیغات مختلف اشباع شده ایم که به ندرت به آنها توجه می کنیم، بنابراین اگر بخواهید به صورت اینترنتی تبلیغات کنید ابتدا باید گزینه های دیگر مانند تبلیغات در گوگل و یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید.
تبلیغات pop-up
از شوخی گذشته، بدون شک تا به حال هزاران تبلیغی که به صورت پنجره های بازشونده هستند را در هنگام استفاده از اینترنت بسته ایم و این به یک عادت تبدیل شده و بسیار آزاردهنده است.
اینها پنجره هایی هستند که باز می شوند و شما را به وب سایتی متفاوت از آنچه که به دنبال آن بودید می برد و اگرچه برای سال ها این روش مؤثر بود اما امروزه کسی خواستار این نوع تبلیغات نیست.
اکنون، قرار دادن پنجره های بازشونده تبلیغاتی در وب سایت از شما می خواهد که ثبت نام کنید، عضو شوید و ایمیل خود را وارد کنید تا اطلاعاتی را به صورت رایگان دریافت کنید.
تبلیغات روی گوشی های تلفن همراه
بی شک این روش یکی از روش های تبلیغات اینترنتی است که محبوبیت زیادی در سال های اخیر داشته اند و از وقتی که تمام دنیا از گوشی های هوشمند استفاده می کنند این موضوع بسیار فراگیر شده است.
این امر باعث می شود که شرکت های زیادی تبلیغات خود را با رسانه ای که به سرعت رشد می کند وفق دهند و برخلاف آنچه که در سال های دور اتفاق افتاد، تبلیغات در گوشی ها تنها اقتباس هایی از تبلیغات کامپیوتری بودند، اکنون تبلیغات با هدف دیده شدن روی تلفن همراه بدون آنکه خسته کننده باشد انجام می گیرد؛ این تبلیغات عمدتاً از طریق متن، ویدئو و یا تصویر است.
بازاریابی از طریق ایمیل
طی سالیان متعدد، تبلیغات ایمیلی انبوه بر اینترنت تسلط داشت و آزاردهنده، مزاحم و غیرموثر نبود. در واقع هر روزه تعداد بسیار زیادی ایمیل دریافت می کنیم که به نوعی در برابر تبلیغات ایمن شده ایم و بیشتر از دو ثانیه نمی کشد که این ایمیل ها به پوشه ی اسپم می روند. این یکی از قابل تحمل ترین و دوستانه ترین نوع از تبلیغات است و شما باید از آن استفاده کنید اما آن را تنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در نظر بگیرید نه به عنوان تبلیغات!
9 نکته برای دستیابی به بهترین نتایج در تبلیغات اینترنتی
1. یک وب سایت خوب داشته باشید
• مهم نیست که چه نوع تبلیغی را منتشر می کنید: مطمئناً تمام این تبلیغات یک هدف دارند و آن وادار کردن افراد برای کلیک کردن روی آنهاست و افراد را مستقیماً به صفحه ای می برد که انتخاب کرده اید. به همین دلیل است که باید مطمئن باشید وب سایت خوبی دارید و طرح خوبی دارد. زمان لازم را برای تعریف کردن اینکه وقتی کاربران به سایت شما می رسند چه اطلاعاتی را می خواهید ببینند و مطمئن شوید که مفید و جذاب هستند و می توانند کاربران را به سمت وب سایت شما هدایت کنند.
2. در مورد بازار خود تحقیق کنید
• می توانید بهترین تبلیغات را در دنیا داشته باشید، اما اگر افراد را سردرگم کنید، نتیجه خوبی دریافت نخواهید کرد. بنابراین، بازار خود را بررسی کنید، افراد موردنظر خود را تعیین کنید، آنها را بخش بندی کنید و مشخص کنید که برای تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات تان چه کسانی را مدنظر دارید.
• نوع تبلیغاتی که می خواهید استفاده کنید را تعریف کنید. درباره اینکه مشتریان احتمالی شما کجا می توانند باشند فکر کنید و وقتی این را یافتید، نوع تبلیغی که برای آنها مناسب است را انتخاب کنید.
3. در مورد اهداف تبلیغات اینترنتی بیندیشید
• تعریف کردن آنچه که می خواهید از طریق تبلیغات اینترنتی به دست آورید بسیار مهم است، این کار باعث می شود تا تبلیغات مؤثری ایجاد کنید. بنابراین، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ترافیک بیشتری داشته باشید یا فروش بیشتر و یا تصویر برند خود را بهبود بخشید و سپس تبلیغات خود را روی این اهداف متمرکز کنید.
4. واضح و مختصر باشید
• برخلاف آنچه که در تبلیغات محتوایی اتفاق می افتد، با تبلیغات اینترنتی شما فضای کافی برای تلاش برای قانع کردن مخاطبین برای اینکه بهترین گزینه هستید ندارید. بنابراین، وقتی می توانید حرفی را در سه کلمه بگویید از 10 کلمه استفاده نکنید. تبلیغات اینترنتی حالت فوریتی دارند و این شامل توانایی شما برای مختصر و مفید بودن و پررنگ کردن آنچه که مهم است می باشد، از یک مسیر خوب برای عمل به این نکات استفاده کنید.
5. به عوامل بصری توجه داشته باشید
• ما انسان ها موجوداتی بصری هستیم و این به معنای آن است که برداشت اول برای مان مهم ترین مسئله است. در مورد تبلیغات آنلاین هم این موضوع یکی از مهم ترین عوامل است، اگر تبلیغات شما طراحی بدی داشته باشد، خطاهای گرامری یا املایی داشته باشد و یا تصاویری بی کیفیت یا عوامل بی ربط داشته باشد، فرصت بزرگی را برای کسب مشتری از دست می دهید.
6. تصویر نام تجاری خود را فراموش نکنید
• تصویر برند شما بسیار مهم است بنابراین اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما در تبلیغات تان گنجانده شده است، آنها با رنگ های نام تجاری شما هماهنگ هستند و روی آنچه که می خواهید منتقل کنید هماهنگ هستند.
7. همه چیز را بسنجید
• عملکرد تبلیغات خود را در زمان واقعی بسنجید و آن را به صورت جزئی مورد تحلیل قرار دهید تا آنچه را که تأثیر زیادی دارد افزایش دهید و آنچه را که لازم است اصلاح شود، تغییر دهید. چون مسیر کسب و کار شما با همین عوامل می تواند تغییر کند.
مطلب مرتبط: روش های تبلیغات رایج در دنیای امروز
8. زمان لازم را برای طراحی تبلیغات تان تعیین کنید
به خاطر داشته باشید که فضای کمی برای استفاده از آنچه که می خواهید انتقال دهید و چگونه می خواهید آن را انجام دهید، دارید، بنابراین در مورد کلماتی که استفاده خواهید کرد و اینکه بر چه عوامل بصری می خواهید تاکید کنید بسیار زیاد فکر کنید. مقدار زمانی که برای طراحی تبلیغات صرف می کنید می تواند نتایج را دو برابر یا حتی سه برابر کند. به این گزینه توجه زیادی داشته باشید.
9. روشن و مختصر باشید
• ابتدا در مورد اینکه مشتریان بالقوه شما کجا می توانند باشد فکر کنید و وقتی فهمیدید نوع تبلیغی که می تواند برای آنها مناسب باشد را انتخاب کنید. اگر مشتریان شما در فیس بوک باشند، پس از تبلیغات در فیس بوک استفاده کنید. اگر مشتریان احتمالی شما ویدئو تماشا می کنند تبلیغات خود در یوتیوب را افزایش دهید.
تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز