پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

5‌کارآفرین برتر زیر 30 سال، سال 2015

8 سال پیش ( 1394/10/7 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

سال 2015 رو به پایان است. چند روز آخر امسال هم مثل هر سال اختصاص به معروف‌ترین‌ها دارد. در گزارش پیش‌رو پنج کارآفرین جوان و زیر 30 سال را به شما معرفی می‌کنیم که کسب‌و‌کارشان در سال 2015 مثل بمب صدا کرد و توانستند کسب‌و‌کارشان را رونق بسیار دهند. نکته مهم عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم هجوم تکنولوژی به زندگی حرفه‌ای و خصوصی ما است. پاسخ به این پرسش که کارآفرینان عصر حاضر چگونه در عصر دیجیتال کارآفرینی کنند و از این قابلیت در کسب‌و‌کارهای‌شان استفاده کنند، باعث ایجاد یک فضای شگفت‌انگیز رقابتی شده است.

1- میشل فان (Ipsy)

میشل فان در سال 2015 دستاوردی را کسب کرد که از نظر بسیاری از ستارگان درخشان دنیای کسب‌و‌کار، کاری غیرممکن بود. او توانست دنبال‌کنندگان وبلاگ خود را به مشتریانی تبدیل کند که در ازای مراجعه به وبلاگش پول می‌پرداختند. خانم میشل فان شبکه ویدئو بلاگ خودش را از پایه راه انداخت و ظرف چند ماه بیش از 7/1 میلیون مشترک در این شبکه ویدئوبلاگ عضو شدند. او در ویدئوهایش این پرسش را با خانم‌ها مطرح می‌کرد که چه نوع لوازم آرایشی برای شما مناسب است.

کسب‌و‌کار خانم فان یعنی Ipsy، برندی رو به رشد است که پیشرفتش با سرعت زیادی صورت گرفت و در زمان کمی به شهرت رسید. این کسب‌و‌کار حالا یک میلیون مشتری در نقاط مختلف آمریکا و کانادا دارد که هر کدام هر ماه یک بسته لوازم آرایشی مناسب خودشان به ازای تنها 10 دلار حق عضویت می‌گیرند. طبعا کسی که بتواند از ویدئوهای صرفا سرگرم‌کننده کسب‌و‌کاری پرسود بسازد یک کارآفرین موفق و سزاوار تحسین است.

2- آدام لیپکز (Codie)

جوان‌ها و نوجوان‌های نسل قبل از بازی کردن با لگو شاید هنوز هم لذت ببرند، همان‌طور که در قدیم بسیار حال‌شان با لگوهای‌شان خوب بود. اما هرچه نسل‌ها جلوتر می‌روند چون حوصله بچه‌ها کمتر می‌شود، شکل و شمایل لگوهای‌شان هم متفاوت می‌شود. از سوی دیگر بچه‌های نسل فناوری نیاز به اسباب‌بازی‌هایی دارند که مناسب زمانه‌شان باشد.

این کار را آدام لیپکز با خلق کسب‌و‌کار خود به نام Codie انجام داده است: یک روبات اسباب‌بازی که به بچه‌ها کمک می‌کند اصول کدینگ یا رمزگذاری را بیاموزند. کسب‌و‌کار لیپکز نه تنها در آموزش ذهن‌های خلاق جوان و دادن قدرت و امکانات به آنها برای یادگیری رمزگذاری نقش مهمی ایفا می‌کند، بلکه نیروی ماهری برای محیط کار آینده تربیت می‌کند.

3- الا وودوارد (Deliciously Ella)

توانایی تبدیل یک وبلاگ ساده به کسب‌و‌کاری سودده باید هدف بسیاری از کارآفرینان جوان عصر مدرن باشد. هدفی که البته تنها معدود نفراتی چون الاوودوارد در سال 2015 با موفقیت به آن دست یافتند. او پس از دست و پنجه نرم کردن با یک بیماری نادر در دوره جوانی، برند Deliciously Ella را در نتیجه نیاز خود به مصرف مواد خوراکی سالم ایجاد کرد.

امروزه وب‌سایت خانم الا بیش از 150 هزار بازدید در روز دارد و بیش از 30 هزار مشترک برای ویدئوبلاگ و خبرنامه‌اش دارد. او حالا کلاس‌های آموزشی آشپزی را اداره ‌می‌کند، کلاس‌هایی که در آن برنامه‌های آشپزی سالم ارائه شده و در آیتونز رتبه اول درخواست را دارد. او همچنین یک کتاب آشپزی و یک فروشگاه آنلاین نیز دارد. همه اینها به خوبی نشان می‌دهد که سر او چقدر شلوغ است.

4- ویلیام ژو (Chalk.com)

آقای ژو که خودش دوره نوجوانی‌اش را به سختی گذرانده، حالا صاحب مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها است که در 20 هزار مدرسه و مجتمع آموزشی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حساب جای تعجب نیست که ژو و اپلیکیشن‌هایش امید زیادی به دنیای کسب‌و‌کار تزریق کرده باشند. اساسا معلمان در تمام دنیا با دو مشخصه شناخته می‌شوند: اول کوهی از کاغذها که با آنها سر و کار دارند و دوم دانش‌آموزانی که آینده‌ساز هر جامعه‌ای هستند.

نرم‌افزار طراحی شده از سوی آقای ژو به معلمان در سراسر دنیا این امکان را می‌دهد که وظایف گوناگون خود را در یک پلتفرم مشخص و به سادگی در دسترس انجام دهند. این کار دلهره معلمان برای نگهداری از آن کوه پر از کاغذ را طبعا از بین برده و کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

5- بن تاورز (Towers Design)

وقتی 13 ساله بودید، چکار می‌کردید؟ بن تاورز فقط 13 سال داشت که آژانش طراحی وب خود را راه انداخت. او حالا 16 ساله است و سکان هدایت یک آژانس دیجیتال را برعهده دارد که به نام خودش تاسیس کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2015 گردش مالی کسب‌و‌کار تاورز 16 ساله به 500 هزار دلار خواهد رسید.

نکته جالب ماجرا اینجاست که بن هنوز به سن قانونی نرسیده و بنابراین نمی‌تواند نیرو استخدام کند. اما در عوض از نیروهای مستقل برای پیشبرد کار خود استفاده می‌کند. دنیا قطعا پر است از امثال تاورز که ذهن خلاقی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های اینچنینی، حتی پیش از رسیدن به سن قانونی دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1JDGFbgm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه