بدون تردید تغییر مکان کسب و کار برای هر برندی دشوار خواهد بود. این امر برای کسب و کارهای در تعامل مستقیم با مشتریان پیچیده تر نیز هست. بسیاری از کسب و کارها تمایلی برای تغییر محل فعالیت شان ندارند، اما در عرصه کسب و کار همه چیز مطابق با سلیقه برندها پیش نمی رود. یافتن مکانی تازه برای فعالیت کسب و کار، به هر دلیلی، چندان هم فاجعه نیست. البته به شرط اینکه به درستی مکان تازه را انتخاب نماییم. در غیر این صورت باید به طور مداوم نگران موقعیت مکانی کسب و کارمان باشیم. بسیاری از کسب و کارها نیاز به تغییر موقعیت مکانی را تجربه می کنند. استفاده از توصیه های حرفه ای در این میان کمک شایانی به آنها برای تجربه فرآیند تغییر مکان شرکت به صورت موفقیت آمیز خواهد کرد.
ما در این مقاله به بررسی پنج نکته مهم و تاثیرگذار برای تغییر محل کسب و کار به صورت موفقیت آمیز پرداخته ایم. این امر به کارآفرینان برای مواجهه با یکی از مهمترین چالش های کسب و کارشان کمک خواهد کرد.
اعلام آدرس جدید پیش از موعد
وقتی یک کسب و کار در تلاش برای یافتن مکانی تازه به منظور پیگیری فعالیتش است، باید از مدت ها قبل آدرس تازه را در اختیار مشتریانش قرار دهد. این امر از طریق ارسال ایمیل، پیام کوتاه و همچنین اعلام رسمی به مشتریان در محل فعلی کسب و کار صورت می گیرد. بدون تردید هر کارآفرینی زمان متفاوتی برای اعلام رسمی آدرس تازه مدنظر دارد، اما اگر از سه ماه پیش از نقل مکان اقدام به اطلاع رسانی نماییم، دیگر مشکلی از نظر یافتن آدرس تازه برندمان از سوی مشتریان پیش نخواهد آمد.
مطلب مرتبط: نکاتی که قبل از بازگشایی مجدد دفتر کار شرکت باید مورد توجه قرار دهیم
حضور در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها امری عادی است. امروزه هر برندی در شبکه های اجتماعی حضور دارند بنابراین باید از این حضور و تعامل با کاربران نهایت استفاده را برد. یکی از استفاده های مهم در این میان اعلام تغییر مکان فروشگاه یا دفتر مرکزی برند است. این امر تاثیرگذاری مناسبی بر روی کاربران خواهد داشت. دست کم دیگر نیازی برای صرف هزینه گزاف به منظور اعلام این امر از رسانه های مختلف نخواهد بود. مزیت شبکه های اجتماعی امکان اطلاع رسانی سریع به کاربران است. این امر در کنار امکان بازنشر محتوای از سوی کاربران برای برندها جذابیت بسیار زیادی به همراه دارد.
اگر کسب و کار شما دارای خبرنامه رسمی است، باید از آن نیز در راستای اطلاع رسانی درست به مشتریان استفاده نمایید. اگر مشتریان وفادار یک برند نسبت به آدرس تازه کسب و کار بی اطلاع بمانند، به احتمال فراوان دیگر تمایلی برای خرید از شما نشان نخواهند داد. این امر نوعی فاجعه از نقطه نظر مدیریت مشتریان خواهد بود. با این حساب پیش از بروز چنین مشکلاتی باید نسبت به اطلاع رسانی به مشتریان وفادار از طریق ایمیل اقدام نماییم.
همکاری با موسسه حمل و نقل معتبر
رایانه های شرکت یکی از مهمترین دارایی های شما محسوب می شود. هرگونه ریسکی در جا به جایی نادرست آنها هزینه بسیار زیادی برای برند به همراه خواهد داشت. همکاری با شرکت های حمل و نقل مناسب به منظور اطمینان از انتقال درست و بی خطر رایانه ها امری ضروری خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها برای انتقال رایانه ها و دیگر تجهیزات شرکت کمتر به نکات ایمنی توجه دارند. گاهی اوقات هم از خود کارمندان برای انتقال این تجهیزات درخواست صورت می گیرد. بدون تردید کارمندان دارای مهارت لازم برای انتقال وسایل با کمترین خطر ممکن نیستند. همین امر ریسک انتقال دارایی های شرکت مانند رایانه ها را افزایش می دهد.
همکاری با شرکت های حمل و نقل معتبر کار دشواری نیست. مهمترین مسئله در این میان جست وجوی دقیق برای یافتن بهترین شرکت خواهد بود. این امر نیز به لطف فناوری اینترنت در مدت زمانی اندک قابل پیگیری است.
توجه به هزینه های جا به جایی محل کسب و کار
هر چقدر هم که برنامه جا به جایی محل کسب و کار شما دقیق باشد، بازهم باید به جزییات توجه نمایید. بدون شک تغییر مکان کسب و کار همراه با هزینه خواهد بود. این امر برای تمام برندها انکارناپذیر است. برخی از کسب و کارها در فرآیند جا به جایی کسب و کار تمایل بالایی برای خرید تجهیزات تازه نشان می دهند. این امر همیشه با فروش زیر قیمت تجهیزات فعلی برند همراه است بنابراین برندها باید به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهند. در غیر این صورت هزینه های جا به جایی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. اغلب اوقات ایده مناسب برای جا به جایی مناسب کسب و کار شامل توجه به هزینه های جا به جایی پیش از اجرای طرح است. پس از اندکی مطالعه در مورد هزینه های احتمالی باید برآورد نسبی نسبت به این امر داشته باشیم. سپس با توجه به این نکات اقدام به اجرای فرآیند تغییر موقعیت کسب و کار نماییم.
برخی از کسب و کارها به طور مداوم نیاز به تغییر موقعیت مکانی شان پیدا می کنند. این امر اغلب اوقات به دلیل عقد قراردادهای کوتاه مدت برای اجاره یا رهن دفتر است. اگر کسب و کار شما دفتر مناسبی را پیدا کرده است، باید نسبت به انعقاد قراردادهای طولانی مدت برای سهولت کارتان اقدام نمایید. در غیر این صورت مشکلات مربوط به تغییر موقعیت مکانی برندتان به طور مداوم ادامه پیدا خواهد کرد. این امر به معنای هزینه های اضافی مداوم برای برندتان خواهد بود.
ترسیم یک محدوده بودجه برای جا به جایی کسب و کار امری ضروری محسوب می شود. برندهای بزرگ همیشه محدوده مشخصی از هزینه برای جا به جایی شعبه های شان در نظر می گیرند. این امر نظم مشخصی به فرآیند پیش روی کسب و کارها می دهد بنابراین دیگر نیازی برای نگرانی پیرامون هزینه بیش از اندازه در فرآیند جا به جایی نخواهد بود.
مطلب مرتبط: طراحی دفتر کاری با تکنیک های طلایی
حسابرسی پیش از تغییر موقعیت مکانی کسب و کار نکته مهمی است. بسیاری از برندها نسبت به بودجه در دسترس شان برای جا به جایی کسب و کار اطلاع دقیقی ندارند. همین امر در بلندمدت مشکلات زیادی را ایجاد می کند. آگاهی دقیق از وضعیت برند همیشه کاربردی است. این امر با یک حسابرسی ساده امکان پذیر خواهد بود. اگر کسب و کار شما دارای حسابدار مشخصی نیست، استفاده از نرم افزارهای حسابداری ایده جذابی خواهد بود. این امر اطلاع نسبی از وضعیت برند در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.
راه اندازی دوباره خدمات مشتریان
اتصال به اینترنت برای تمام کاربران ضروری است. این امر در حوزه کسب و کار نیز اهمیت بالایی دارد. بسیاری از کسب و کارها بدون اینترنت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا پیگیری ساده ترین کارها را ندارند. درست به همین خاطر پیش از جا به جایی باید نسبت به هماهنگی با اپراتور تهیه اینترنت برند و همچنین انتقال خطوط تلفن سابق شرکت اقدام کرد. بدون شک تغییر ناگهانی شماره های تماس شرکت برای تمام مشتریان غیرمنتظره و سخت خواهد بود. بسیاری از برندها در پی چنین عملکردی در عمل مشتریان شان را برای مدت زمانی هرچند کوتاه از دست می دهند.
امروزه در دنیای کسب و کار میان برندها رقابت بسیار زیادی در جریان است. بنابراین قطع ارتباط برند با مشتریان حتی برای مدت زمانی اندک نیز دردسرساز خواهد بود. توجه به این نکات پیش از جا به جایی و تغییر مکان شرکت ضروری است. بسیاری از شرکت ها برای رسیدگی به این نکات طرح های ویژه ای دارند. این امر شامل انتقال خطوط پیش از موعد و همچنین ارائه برخی از شماره های جانبی برای مدت زمان اندک انتقال خطوط است. اگر در این میان خدمات ایمیلی برندتان را با قدرت بیشتری پیگیری نمایید، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. اگر مشتریان در طول جا به جایی کسب و کار احساس کاهش کیفیت خدمات برند را تجربه نمایند، به احتمال زیاد شماری از آنها را از دست خواهید داد. بی شک هیچ برندی در فرآیند دشوار جا به جایی تمایلی برای مواجهه با ریزش مشتریان نخواهد داشت. این امر آخرین دردسری است که یک برند در فرآیند جا به جایی مایل به تجربه اش خواهد بود.
برگزاری مراسم رسمی برای تغییر مکان شرکت
همانطور که پیش از این نیز بیان شد، اطلاع رسانی به مشتریان درباره تغییر موقعیت مکانی شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد. بی تردید سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی، سرویس های ایمیل و تبلیغات رسانه ای ایده جذابی است، اما هیچ کدام به اندازه برگزاری یک مراسم رسمی برای جا به جایی نیست. این امر توجه بسیاری از مشتریان و رسانه ها را جلب خواهد کرد بنابراین کسب و کار شما با اطمینان خاطر بالا نسبت به آگاهی دامنه هرچه وسیعتری از کاربران امکان جا به جایی خواهد داشت.
برگزاری مراسم های بزرگ برای جا به جایی موقعیت مکانی شرکت باید با توجه به بودجه در دسترس برند صورت گیرد. متاسفانه بسیاری از برندها در این راستا نکات اساسی را مدنظر قرار نمی دهند بنابراین به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با مشکلاتی مواجه می شوند. همچنین در برخی از موارد حتی با صرف هزینه های گزاف نیز امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان را پیدا نمی کنند. الگوبرداری از تجربه دیگر برندها در این میان نکته ضروری خواهد بود. این امر برای کسب و کارها فرصت مناسبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان فراهم خواهد کرد. بدون تردید برندهای بزرگ و موفق دارای برنامه های بسیار متنوع تری در مقایسه با کسب و کار شما برای جا به جایی شعبه های شان هستند بنابراین الگوبرداری از آنها موجب پرهیز از تکرار مشکلات رایج در زمینه جا به جایی خواهد شد.
مطلب مرتبط: تاثیر فضای دفتر کار بر خلاقیت کارکنان شرکت
امروزه جا به جایی کسب و کار امر ساده ای به نظر می رسد. بسیاری از شرکت ها برای اجرای این امر حتی به نکات جانبی اش فکر هم نمی کنند. این امر در عمل موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. مشتریان یک برند مهم دارایی اش هستند بنابراین باید به آنها بیش از هر نکته دیگری توجه کرد. اطلاع رسانی درست به مخاطب هدف در این میان اهمیت زیادی دارد. بدون تردید استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله برای بهبود کیفیت انتقال موقعیت مکانی کسب و کار کاربردی خواهد بود بنابراین با رعایت توصیه های مورد بحث در بخش های فوق تا حدود زیادی نگرانی تان از جا به جایی کسب و کارتان کاهش خواهد یافت.