کسبوکارهای زنجیرهای جهان برای خود سازوکارهای مدیریتی متفاوتی دارند که نیاز است مدیران بازاریابی و فروش شرکتها و بنگاههای تجاری آنها را بشناسند. کتاب «5 اصل طلایی تبدیل چیزهای معمولی به خارقالعاده»، نگاهی هوشمندانه به قدرت دگرگونساز استارباکس دارد.
اینکه استارباکس چطور یک فنجان قهوه را تبدیل به پدیدهای تجاری در سراسر دنیا کرد؟ جوزف میچلی با دسترسی منحصربهفرد به منابع و پرسنل شرکت استارباکس، پنج اصل طلایی رهبری را شناسایی و تفکیک کرده است که یک ایده معمولی را تبدیل به تجربهای خارقالعاده کردند.
این کتاب بیان میکند چگونه بزرگترین قهوه فروشی دنیا شکل گرفت و داستانها و ماجراهایی از روابط انسانی در استارباکس را بیان میکند، همچنین در خصوص اینکه چگونه کسبوکار و نام تجاری خود را حفظ کنید توضیح میدهد. این کتاب به ما میگوید چگونه زنجیره تولید تا مصرف را کنترل کنیم.
کتاب شامل پنج فصل است که میتوان از فصول آن به «هر چیزی مهم است، غافلگیری و شعف و استقبال از مقاومت» اشاره کرد.
این کتاب به دست جوزف ا.میچلی نوشته شده است، او از روانشناسان سازمانی است که حرفه خود را وقف مطالعه کسبوکارهای موفق کوچک و بزرگ کرده است. ترجمه این کتاب را مجید نوریان انجام داده و در 193 صفحه منتشر شده است.