معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از عرضه روزانه و فراوان در بازار توسط این شرکت خبرداد و افزود: در 10 روز گذشته حدود 65 هزارتن در بورس كالا عرضه شده و تنها 60 درصد آن به فروش رفته است. 40 درصد باقی مانده، متقاضی و خریدار ندارد.
به گزارش فرصت امروز از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن عباسی معروفان با اشاره به آمار میزان عرضه شده در بورس کالا و فروش مستقیم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: در ماهای اخیر، مقدار 120 هزار تن توسط این شرکت عرضه و توزیع شده است. افزون بر اینکه موجودی انبارهای کشور به لحاظ ذخایر استراتژیک در شرایط بسیار مطلوب قرار دارد.
وی با تاکید بر توزیع و برنج جهت تنظیم بازار در طول سال توسط این شرکت، اظهارکرد: پس از عرضه در ماه رمضان تحت عنوان "طرح ضیافت رمضان"، بلافاصله عرضه در بورس کالا توسط این شرکت و شرکت های زیر مجموعه نی جنوب ایران افزایش یافت.
وی تصریح کرد: در حال حاضرهیچ مشکلی در بازار وجودندارد و موجودی این شرکت جوابگوی تقاضای بازار به هر میزان است.
عباسی معروفان افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در ماه رمضان مقدار 31 هزار تن را در 31 استان کشور تحت عنوان طرح "ضیافت رمضان"، توسط فروشگاه های تعاونی و زنجیرهای برای تامین نیاز مردم توزیع کرده است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش مصرف در ماه های گرم، افزود: همزمان با پایان ماه رمضان و فرارسیدن فصل تابستان نیز توزیع از سوی این شرکت به منظور تنظیم بازار با قوت و در بیشترین مقدار در بورس کالا انجام گرفته و جوابگوی تمامی نیازهای مصرفی مردم و صنف و صنایع مربوط است.
عباسی معروفان، با اشاره به نبود خریدار برای های عرضه شده، شایعات مربوط به کمبود و گرانی در بازار را کذب محض خواند و تصریح کرد: عدهای سودجو و دلال با طرح اینگونه شایعات درصدد القای کمبود این کالا در جامعه هستند، تا از این طریق هم مجوز واردات دریافت کنند و هم با بالابردن قیمت در بازار، سودهای کلان به جیب بزنند.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، افزود: علاوه بر توزیع در بورس، این شرکت، برای مصارف کارخانجات بزرگ و صنایع کشور نیز عرضه خارج از بورس را در دستور کار دارد و پاسخگوی تمام نیازهای صنف و صنعت است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان تاکید کرد: مردم و اصناف مطمئن باشند که شرکت بازرگانی دولتی ایران با رصد بازار، وظیفه و ماموریت تنظیم بازار کالاهای اساسی و بخصوص را به نحو مطلوب انجام میدهد و دولت هیچ گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و عرضه مورد نیاز بازار کشور ندارد.