پنجشنبه, ۱۲ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Thu, 3 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای کارت های اعتباری گسترده است و معمولا دو شبکه پرداخت غالب به نام های ویزا کارت و مستر کارت استفاده می شوند. هر دو این شبکه ها مسئول اعطای مجوز و پردازش تراکنش های انجام شده روی شبکه اختصاصی خودشان هستند. پس می توانند تفاوت ها و شباهت هایی هم با همدیگر داشته باشند. این شبکه ها کارت بانکی شما را به شبکه مالی جهانی وصل کرده و تجربه پرداخت یکپارچه را برای تان تضمین خواهد کرد. ایرانی ها هم می توانند از مستر کارت و ویزا کارت برای تراکنش های مالی بین المللی خود استفاده کنند.

با این حال، شما نمی توانید مستقیما نسبت به دریافت ویزا کارت یا مستر کارت اقدام کنید. بانک های جهانی این شبکه های پرداخت را برای ارائه کارت های اعتباری مخصوص خودشان پشتیبانی می کنند؛ اما سوال اینجاست که انتخاب کدام شبکه می تواند گزینه بهتری باشد؟ در این راهنمای کامل قصد داریم که ویزا کارت و مستر کارت با همدیگر مقایسه کرده و توضیحاتی را درباره هر کدام ارائه کنیم. پس با ما همراه شوید.

آشنایی با ویزا کارت

ویزا کارت یک کارت اعتباری یا نقدی است که توسط شرکت ویزا (Visa Inc.) صادر می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا در سراسر جهان به راحتی خرید کنند یا از دستگاه های خودپرداز پول برداشت کنند. این کارت ها در انواع مختلفی مانند کارت های اعتباری، دبیت کارت ها، و کارت های پیش پرداخت ارائه می شوند. ویزا کارت با داشتن شبکه گسترده ای از پذیرندگان در میلیون ها فروشگاه و خدمات آنلاین، به عنوان یکی از رایج ترین و معتبرترین روش های پرداخت بین المللی شناخته می شود. این کارت ها همچنین از امنیت بالایی برخوردار هستند و در برابر سوءاستفاده های احتمالی محافظت می شوند.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت (MasterCard) هم یکی دیگر از بزرگترین شبکه های پرداخت جهانی است که خدمات مالی و پرداخت الکترونیکی را ارائه می دهد. این شرکت در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد و امروزه کارت های اعتباری، بدهی و پیش پرداختی را برای کاربران، شرکت ها و بانک ها در سراسر جهان صادر می کند. مستر کارت با فراهم کردن امکان انجام تراکنش های بین المللی به صورت امن و سریع، به مشتریان خود این امکان را می دهد که از طریق کارت های خود در نقاط مختلف دنیا خرید کرده و یا پول دریافت و پرداخت کنند. این شرکت همچنین به نوآوری هایی در زمینه پرداخت دیجیتال و فناوری های مالی مشغول است.

تفاوت ویزاکارت و مسترکارت در چیست؟

تفاوت در هزینه خدمات ارائه شده

هزینه خدمات ارائه شده توسط مستر کارت و ویزا کارت تفاوت های چندانی از نظر ساختار کلی ندارند، اما جزئیات می تواند بسته به بانک صادرکننده کارت و نوع کارتی که انتخاب می کنید، متفاوت باشد. هر دو شرکت مستر کارت و ویزا کارت به عنوان شبکه های پرداخت عمل می کنند و هزینه های خاصی را برای تراکنش ها و خدمات خود دریافت می کنند. ویزا کارت در سه سطح Traditional، Signature و Infinite بوده و مستر کارت هم سه سطح متفاوت استاندارد، جهانی و World Elite را ارئه می کند. هر کدام از این سطوح هم دارای مزایای مختلفی هستند و البته مستر کارت مستر کارت نوع استاندارد، مزایای کمتری نسبت به مستر کارت سطح بالا مانند ورلد الیت خواهد داشت.

مستر کارت و ویزا کارت هر دو برنامه های پاداشی و امتیازاتی مانند بازگشت وجه، امتیاز سفر و تخفیف در خرید ارائه می دهند. اما تفاوت در این بخش بستگی به شرایط و پیشنهادات ویژه ای است که توسط بانک ها ارائه می شود. هر دو شبکه برای تراکنش های بین المللی کارمزدی دریافت می کنند، اما بسته به کشور و نوع کارت، این کارمزدها ممکن است متفاوت باشد. معمولاً تفاوت چندانی بین نرخ های ارائه شده توسط ویزا کارت و مستر کارت وجود ندارد، اما در برخی موارد نرخ مستر کارت برای برخی ارزها کمتر است.

تفاوت در گردش مالی و پارتنرشیپ با شرکت های دیگر

معمولا هیچ مشکلی از بابت پذیرش ویزا کارت و مستر کارت وجود ندارد. چرا که هر دوی آن ها مقبولیت جهانی خوبی دارند. اما گردش و حجم معاملات در ویزا کارت و مستر کارت متفاوت است. ویزا کارت نسبتا گسترده تر بوده و همین سبب می شود که حجم معاملات بالاتری توسط صادر کنندگان کارت نسبت به مستر کارت وجود داشته باشد. همچنین، کارایی تراکنش ها به پارتنرشیپ های انحصاری ویزا کارت و مستر کارت، بیشتر به تاجرانی بستگی دارد که معمولا تصمیم می گیرند که کدام شبکه را برای پرداخت انتخاب کنند.

تفاوت در امکانات پرداخت الکترونیکی

می دانیم که هر دو شبکه ویزا کارت و مستر کارت پرداخت های بدون نیاز به سطح تماس (الکترونیکی) را تسهیل کرده اند. اما سیستم مورد استفاده برای این منظور در مستر کارت و ویزا کارت متفاوت هستند. ویزا کارت از سیستم payWave استفاده می کند و مستر کارت هم سرویس PayPass خود را دارد. این سیستم های پرداخت از فناوری NFC برای انتقال اطلاعات پرداخت بین کارت شما و پایانه پرداخت استفاده می :نند. بنابراین، دیگر نیاز نخواهید داشت که کارت خود را در کارت خوان کشیده یا رمز عبور خود را وارد کنید. بنابراین، برای خریدهای کوچک خود می توانید به سادگی کارت خود را در فضای نشان داده شده توسط پایانه قرار دهید. البته برای تراکنش های بزرگ همچنان به ارائه رمز عبور نیاز خواهید داشت. این سرویس بیشتر برای خارج از ایران کاربرد دارد.

تکنولوژی ارائه شده

در بخش قبل هم دیدیم که هر دو کارت اعتباری از تکنولوژی روز دنیا برای پرداخت بدون نیاز به تماس (NFC) استفاده می کنند. حال برای ارتقای تراکنش های آنلاین ایمن، ویزا کارت و مستر کارت بیشتر روی امنیت سیستم های خود کار کرده اند. ویزا کارت با فناوری Verified by Visa تراکنش های شما را به دقت بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که خریدهای شما کاملا مجاز هستند. اگر هم از دستگاه جدیدی استفده کنید یا پرداخت های زیاد از حد در شبکه داشته باشید، باید اطلاعات بیشتری همچون رمز عبور را هنگام خرید وارد کنید. به همین ترتیب، طرف مقابل هم سرویس SecureCode by MasterCard دارد که در خریدهای آنلاین ارائه کرده و یک کد خصوصی در اختیار شما می گذارد.

صرافی ریال؛ ارائه دهنده خدمات انتقال پول بین المللی

شما می توانید برای انتقال پول به خارج از کشور، از خدمات صرافی ریال به آدرس rialxe.com استفاده کنید. این صرافی امکان انتقال پول به آمریکا، ترکیه و چندین کشور اروپایی را فراهم می کند. این مجموعه به شیوه های مختلف امکان انتقال پول به بیش از ۳۴ کشور دنیا را فراهم کرده و بسته به شرایط خود، می توانید از این روش ها استفاده کنید. اگر قصد انتقال پول به آمریکا را دارید، می توانید با ثبت درخواست خود، از طریق حواله داخلی، سوییفت یا وسترن یونیون انتقال خود را تکمیل کنید. انتقال پول به ترکیه ساده تر بوده و حتی می توانید به صورت تحویل نقدی در شعبه هم این کار را با کمک صرافی ریال انجام دهید. همچنین قیمت ارزهای مختلف مانند قیمت یوان، قیمت لیر، قیمت دلار، یورو و .... را می توانید از این صرافی چک کنید. خرید و فروش ووچر پرفکت مانی نیز از دیگر خدمات این صرافی می باشد. از ویژگی های صرافی ریال ایکس ای می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تنوع بالا در خدمات ارزی با قیمت گذاری منطقی
  • امکان خرید و فروش تتر به شیوه های مختلف
  • امکان تایید هویت آنلاین و سریع
  • وجود ذهنیت مثبت برای کاربران و سابقه درخشان ریالکس

شما هم می توانید با مراجعه به وب سایت rialxe.com اطلاعات کاملی از خدمات صرافی ریال دریافت کنید. با تماس از طریق شماره تلفن 5545709090 +90 هم می توانید مشاوره لازم قبل از دریافت خدمات را دریافت کرده و سوالات و شبهات خود را با کارشناسان مجموعه مطرح کنید. این کارشناسان در خدمت شما هستند تا پیش از دریافت خدمات، پاسخگوی سوالات شما بوده و راهنمای تان باشند تا هر چه سریع تر بتوانید مشکلات خود را حل کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1tQWXnv6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه