یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش سازمانی

1 ماه پیش ( 1403/2/29 )
 

فروش سازمانی یا B2B به معنای ارائه محصولات یا خدمات از یک سازمان به سازمان دیگر است. در این نوع بازاریابی، تاثیرگذاری عواملی مانند جنس، کیفیت، قیمت و برند کمتر است و بیشتر تمرکز روی قیمت و سود طرف مقابل قرار می گیرد. برخلاف بازاریابی B2C، این نوع فروش بیشتر به صورت منطقی و بدون درگیر کردن احساسات طرف مقابل انجام می شود.

مشتریان تجاری در فروش سازمانی

مشتریان تجاری در بازارهای B2B به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

  1. تولیدکنندگان: شرکت ها و خریدارانی که کالاها و خدمات را می خرند و آن ها را به محصولاتی متفاوت تبدیل می کنند، برای مثال رستوران های غذایی.
  2. فروشندگان/نمایندگان فروش B2B: شرکت هایی که کالاها و خدمات تولید شده توسط دیگران را خریداری می کنند و بدون تغییر، معمولا به صورت عمده فروشی، دلالی یا خرده فروشی به بازار عرضه می نمایند.
  3. دولت: دولت ها به عنوان بزرگ ترین خریداران کالا و خدمات در جهان شناخته می شوند. آن ها انواع محصولات و خدمات را از لوازم اداری تا تجهیزات نظامی خریداری می کنند.
  4. موسسات: نهادها و سازمان هایی مانند بیمارستان های خصوصی، موسسات خیریه و دانشگاه های خصوصی که در فروش سازمانی B2B فعالیت دارند. این سازمان ها به دلیل حفظ هزینه ها به دنبال محصولات با قیمت مناسب هستند.

اصول و تکنیک های فروش B2B موفق

فروش سازمانی موفق نیاز به استفاده از اصول و تکنیک های خاصی دارد:

بررسی هدف گذاری مخاطب

در فروش B2B، باید هدف گذاری مخاطبان را به صورت دقیق بررسی کنید. اغلب، بازاریابان در مدل B2B در تعیین هدف گذاری مخاطبان خود دچار اشتباه می شوند که این امر ممکن است منجر به هدر رفتن سرمایه های فروش شود. با انجام هدف گذاری دقیق تر، می توانید جمعیت مخاطبان موردنظر خود را بهبود ببخشید و از ابتدا تا انتهای فرآیند فروش از سرمایه گذاری های خود بهینه ترین بهره را ببرید.

گرفتن بازخورد

توجه به بازخوردها از اصول اساسی فروش B2B است؛ تحقیق نکردن یا نظرسنجی نکردن از مخاطبان مانند پرواز با چشمان بسته می ماند. گرفتن بازخورد از جمعیت موردنظر یک ضرورت حیاتی است، نه یک انتخاب.

گسترش قیف فروش

آنچه استراتژی فروش B2B را از استراتژی فروش B2C متمایز می کند، زمان و مراحل طی شده تا وقتی است که یک کاربر به مشتری ثابت تبدیل شود. این فرایند در فروش سازمانی طولانی تر است. روش های اثبات شده ای وجود دارد که به گسترش یک قیف فروش کمک می کنند:

  1. تولید محتوا که به آموزش مشتریان بالقوه درباره محصولات یا خدمات کمک کند.
  2. برگزاری وبینار که نسبت به تبلیغات فروش، اثربخش تر است.
  3. بهره گرفتن از رسانه های اجتماعی برای برندسازی و ارتباط با مخاطب هدف، نه به منظور فروش مستقیم.

تهیه ویدئو درباره محصولات

ویدیوهای توضیحی درباره محصولات خود تهیه کنید، زیرا مطالعات نشان می دهند که خریداران فروش سازمانی، ویدیو را یکی از 3 نوع محتوای مفید می دانند. این روش محبوب و موفقی در استراتژی فروش B2B، به شمار می رود.

فروش سازمانی

تعیین اهداف و نقاط عطف در فروش

نقاط عطف اهمیت بیشتری دارند تا اهداف، زیرا به عنوان گام های مهم در مسیر رسیدن به هدف نهایی عمل می کنند. با ارزیابی اهداف فروش و استفاده از مهندسی معکوس، بهترین راه برای دستیابی به اهداف مشخص می شود. نقاط عطف ساده تر و قابل فهم تری تعیین کنید تا تیم شما بتواند به راحتی فرآیند فروش را درک کند و بدون شک و سوالی به اهداف مطلوب برسد. این یکی از اصلی ترین روش های فروش سازمانی است.

مزایای فروش سازمانی برای فروشنده و خریدار

فروش B2B برای فروشنده و خریدار مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مزایای فروش B2B برای فروشنده

  1. حجم بالای فروش: در فروش سازمانی، حجم و مقدار سفارشات معمولا بالاتر است که به فروشندگان این امکان را می دهد تا درآمد بیشتری کسب کنند و میزان سود خود را افزایش دهند.
  2. پایداری و پیش بینی: قراردادها و تعاملات مدت زمان طولانی تری بین سازمان ها برقرار می شود که باعث پایداری بیشتر در فعالیت تجاری فروشندگان می شود.
  3. ارتباط بلندمدت با مشتریان: ارتباطات بلندمدت با مشتریان در فروش سازمانی اهمیت دارد و فروشندگان می توانند روابط موثری با مشتریان برقرار کنند.
  4. افزایش شهرت و اعتبار: همکاری با سازمان های بزرگ شهرت و اعتبار فروشندگان در بازار را افزایش می‎دهند.

مزایای فروش B2B برای خریدار

  1. تامین و پایداری: فروش سازمانی به سازمان ها این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را به صورت پایدار و در زمان موردنیاز تامین کنند.
  2. قیمت و شرایط بهتر: در فروش B2B، سازمان ها معمولا قدرت مذاکره و تاثیر بیشتری را در تعیین قیمت دارند که نهایتا به نفع خریدار خواهد بود.

فروش سازمانی اوتانا

فروش سازمانی اوتانا آمادگی همکاری خود با سازمان ها، ادارات دولتی، شرکت ها، مراکز آموزشی و پرورشی و موسسات آموزش عالی و دیگر نهادها، همراه با ارائه فاکتور رسمی را اعلام می دارد.

خدمات اوتانا

فروش سازمانی نیازمند دانش تخصصی، اعتبار، سابقه بالا در بازار کامپیوتر و از همه مهم‎تر تجربه است که اوتانا در کنار همه این خصیصه ها، با احترام و سرعت خدمات زیر را به شما ارائه خواهد کرد:

  • مشاوره حضوری در مجموعه اوتانا
  • مشاوره و بازدید حضوری در سازمان مشتری
  • مشاوره تخصصی رایگان از طریق تماس تلفنی
  • مشاوره تخصصی رایگان از طریق واتساپ
  • ارائه سریع پیش فاکتور بر حسب لیست ارائه شده مدیران خرید سازمان ها
  • ثبت سفارش
  • ارائه بهترین و مقرون به صرفه ترین پیشنهادات به مشتریان محترم
  • ارائه فاکتور رسمی
  • سرعت در آماده سازی سفارشات
  • تحویل به موقع خدمات پس از فروش

جمع بندی

فروش B2B یک چالش استراتژیک است که به تیم فروشندگان ماهر با توانمندی های ارتباطی عالی نیاز دارد. این تیم باید تصمیمات خود را بر اساس داده ها بگیرد و تحقیقات جامعی درباره نیازها و ایده آل های خریداران انجام دهد. چرخه های فروش در این مدل پیچیده تر از فروش B2C هستند، اما در نهایت منجر به تراکنش های بزرگتر و درآمد ورودی بیشتر می شوند. فروش سازمانی اوتانا با تیم متخصص و ماهر خود آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم است.

فروشگاه اینترنتی اوتانا با ارائه خدمات فروش سازمانی به مشتریان خود، توانسته است نیاز سازمان های محترم را نیز برآورده نماید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5l6gW5xE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه