فروش سازمانی یا B2B به معنای ارائه محصولات یا خدمات از یک سازمان به سازمان دیگر است. در این نوع بازاریابی، تاثیرگذاری عواملی مانند جنس، کیفیت، قیمت و برند کمتر است و بیشتر تمرکز روی قیمت و سود طرف مقابل قرار می گیرد. برخلاف بازاریابی B2C، این نوع فروش بیشتر به صورت منطقی و بدون درگیر کردن احساسات طرف مقابل انجام می شود.
مشتریان تجاری در بازارهای B2B به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:
فروش سازمانی موفق نیاز به استفاده از اصول و تکنیک های خاصی دارد:
در فروش B2B، باید هدف گذاری مخاطبان را به صورت دقیق بررسی کنید. اغلب، بازاریابان در مدل B2B در تعیین هدف گذاری مخاطبان خود دچار اشتباه می شوند که این امر ممکن است منجر به هدر رفتن سرمایه های فروش شود. با انجام هدف گذاری دقیق تر، می توانید جمعیت مخاطبان موردنظر خود را بهبود ببخشید و از ابتدا تا انتهای فرآیند فروش از سرمایه گذاری های خود بهینه ترین بهره را ببرید.
توجه به بازخوردها از اصول اساسی فروش B2B است؛ تحقیق نکردن یا نظرسنجی نکردن از مخاطبان مانند پرواز با چشمان بسته می ماند. گرفتن بازخورد از جمعیت موردنظر یک ضرورت حیاتی است، نه یک انتخاب.
آنچه استراتژی فروش B2B را از استراتژی فروش B2C متمایز می کند، زمان و مراحل طی شده تا وقتی است که یک کاربر به مشتری ثابت تبدیل شود. این فرایند در فروش سازمانی طولانی تر است. روش های اثبات شده ای وجود دارد که به گسترش یک قیف فروش کمک می کنند:
ویدیوهای توضیحی درباره محصولات خود تهیه کنید، زیرا مطالعات نشان می دهند که خریداران فروش سازمانی، ویدیو را یکی از 3 نوع محتوای مفید می دانند. این روش محبوب و موفقی در استراتژی فروش B2B، به شمار می رود.
نقاط عطف اهمیت بیشتری دارند تا اهداف، زیرا به عنوان گام های مهم در مسیر رسیدن به هدف نهایی عمل می کنند. با ارزیابی اهداف فروش و استفاده از مهندسی معکوس، بهترین راه برای دستیابی به اهداف مشخص می شود. نقاط عطف ساده تر و قابل فهم تری تعیین کنید تا تیم شما بتواند به راحتی فرآیند فروش را درک کند و بدون شک و سوالی به اهداف مطلوب برسد. این یکی از اصلی ترین روش های فروش سازمانی است.
فروش B2B برای فروشنده و خریدار مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
فروش سازمانی اوتانا آمادگی همکاری خود با سازمان ها، ادارات دولتی، شرکت ها، مراکز آموزشی و پرورشی و موسسات آموزش عالی و دیگر نهادها، همراه با ارائه فاکتور رسمی را اعلام می دارد.
فروش سازمانی نیازمند دانش تخصصی، اعتبار، سابقه بالا در بازار کامپیوتر و از همه مهمتر تجربه است که اوتانا در کنار همه این خصیصه ها، با احترام و سرعت خدمات زیر را به شما ارائه خواهد کرد:
فروش B2B یک چالش استراتژیک است که به تیم فروشندگان ماهر با توانمندی های ارتباطی عالی نیاز دارد. این تیم باید تصمیمات خود را بر اساس داده ها بگیرد و تحقیقات جامعی درباره نیازها و ایده آل های خریداران انجام دهد. چرخه های فروش در این مدل پیچیده تر از فروش B2C هستند، اما در نهایت منجر به تراکنش های بزرگتر و درآمد ورودی بیشتر می شوند. فروش سازمانی اوتانا با تیم متخصص و ماهر خود آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم است.
فروشگاه اینترنتی اوتانا با ارائه خدمات فروش سازمانی به مشتریان خود، توانسته است نیاز سازمان های محترم را نیز برآورده نماید.