در سال 2023 تیک تاک یک طرح درآمدزایی جدید برای تولیدکنندگان محتوا به نام «برنامه خلاقیت» راه اندازی کرد که کاربران در آن باید ویدیوهای طولانی می ساختند. اکنون، این شرکت به طور گسترده این طرح را با نام جدید «برنامه پاداش تولیدکنندگان» راه اندازی کرده که فقط مخصوص ویدیوهای طولانی تر از یک دقیقه خواهد بود. به نظر می رسد تیک تاک می خواهد در این زمینه با یوتوب رقابت جدی تری داشته باشد.
براساس اعلام رسمی تیک تاک، به سازندگان ویدیوهای طولانی تر از یک دقیقه مبالغی پرداخت خواهد شد. البته این ویدیوها باید 4 عامل کلیدی را لحاظ کنند؛ اصالت ویدیو، مدت زمان پخش، ارزش جستجو و میزان تعامل مخاطبان از معیارهای اصلی تیک تاک برای پرداخت پاداش خواهد بود.
درآمدزایی در تیک تاک با ویدیوهای بیشتر از 1 دقیقه
تیک تاک می گوید که در اجرای بتای طرح درآمدزایی از محتواهای طولانی، مجموع درآمد کل سازندگان در 6 ماه گذشته بیش از 250 درصد افزایش داشته است؛ به گفته این شرکت تعداد تولیدکنندگانی که هر ماه 50 هزار دلار درآمد داشته اند، تقریباً دو برابر شده است.
تیک تاک همچنین امکانات بیشتری را در اختیار این تولیدکنندگان قرار خواهد داد. پیش از این، فقط کسانی که لایو می گذاشتند می توانستند به دریافت نشان یا بج و شکلک های شخصی شده دسترسی داشته باشند، اما اکنون این شرکت در حال گسترش این مزایا در دیگر بخش های این پلتفرم است و این امکانات دیگر تنها به پخش لایو محدود نخواهد بود.
اگرچه برخی کاربران از پرداختی های اندک تیک تاک شکایت داشته اند، اما در طرح بتای درآمدزایی از ویدیوهای طولانی، یکی از سازندگان تا نزدیک به 100 هزار دلار در ماه پاداش دریافت کرده است.
بااین حال، کاربران تیک تاک درباره ویدیوهای طولانی تر از یک دقیقه چندان نظر مساعدی ندارند. براساس یک نظرسنجی داخلی در تیک تاک تقریباً 50 درصد از کاربران گفته اند که ویدیوهای بیش از یک دقیقه «استرس زا» هستند و یک سوم کاربران نیز این ویدیوها را با سرعت دوبرابر تماشا می کنند.
درحال حاضر ترغیب کاربران به ساخت ویدیوهای طولانی تنها مسئله تیک تاک نیست. اخیراً گروهی از قانون گذاران آمریکایی لایحه جدیدی را ارائه کردند که براساس آن، بایت دنس مجبور به فروش تیک تاک است تا این اپلیکیشن در ایالات متحده در دسترس باقی بماند.