شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر به تازگی کسب وکاری را راه اندازی کرده اید و نخستین گام ها برای تبلیغات محصول یا خدمات خود را بر می دارید، این مقاله مخصوص شما است. عکس مهم ترین عنصر در تبلیغات است و کیفیت آن در موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات شما تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل باید برای پروژه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به دنبال فردی باشید که بتواند شما را به اهداف تبلیغاتی مدنظرتان برساند.

در این مقاله قرار است شما را با مهم ترین نکات در انتخاب یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای آشنا کنیم؛ اما اول از همه بیایید با مفهوم عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با رزرو آنلاین عکاس و ادیتور، همراه با مدل با عکستو

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

اگر بخواهیم به این موضوع حرفه ای نگاه کنیم، باید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را از یکدیگر مجزا بدانیم.

عکاسی صنعتی حرفه ای یکی از سبک های عکاسی است که سوژه های اصلی آن شامل محصولات، ماشین آلات، خط تولید و پرسنل کارخانه یا کارگاه می شوند. می توانید از خروجی های این سبک عکاسی در وب سایت شرکت، طراحی کاتالوگ محصول، بسته بندی، هدایای تبلیغاتی (مثل سررسید) و تبلیغاتی مجازی و کاغذی استفاده کنید. عکاسی صنعتی می تواند مهم ترین ابزار شما در برندینگ و تعریف هویت برای برندتان باشد.

تعریف عکاسی تبلیغاتی کمی گسترده تر است و شامل معرفی خدمات هم می شود. هدف عکاسی تبلیغاتی، تبلیغ یا افزایش فروش یک محصول یا خدمت است. گاهی اوقات عکاس تبلیغاتی توسط خود تولیدکننده یا ارائه کننده خدمات و در جهت رسیدن به همین اهداف استخدام می شود و کاهی اوقات هم کسی که می خواهد محصول یا خدمات کارفرمای اصلی را در قالب واسطه عرضه کند، به دنبال عکاس تبلیغاتی حرفه ای می گردد.

عکاسی تبلیغاتی زیرشاخه های متعددی دارد و شامل عکاسی پرتره (پرسونال برندینگ)، عکاسی محصول، عکاسی از غذا، عکاسی معماری و ... می شود.

ازآنجایی که این 2 مفهوم به یکدیگر نزدیک هستند، از این به بعد از اصلاح عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای هر دو استفاده می کنیم.

 

برای انتخاب عکاس تبلیغاتی خوب باید حواستان به چه نکاتی باشد؟

افرادی که در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به صورت حرفه ای کار می کنند یا بر تمامی حوزه های بالا تسلط دارند یا تخصصشان تنها در زمینه عکاسی صنعتی حرفه ای و یکی از حوزه های بالا است.

برای انتخاب یک عکاس تبلیغاتی حرفه ای و سپردن پروژه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی خود به او، تنها به دستمزد این فرد نگاه نکنید و نکات زیر را هم در انتخاب او در نظر بگیرید:

 

1.    توجه به جزئیات

پیش از هر کاری، از عکاس تبلیغاتی مدنظرتان نمونه کار (پورتفولیو) بخواهید و اگر نمونه کارهای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند، آدرس صفحات مجازی او را بگیرید و آن ها را با دقت بررسی کنید. مهم ترین ویژگی یک عکاس که باعث می شود پروژه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به بهترین نحو پیش برود، توجه به جزئیات است. اگر در نمونه کارهای این شخص این نکته را مشاهده کردید، می توانید او را جزء گزینه های احتمالی برای همکاری قرار بدهید.

 

بررسی دقیق نمونه کارهای عکاس، مهم ترین نکته در عکاسی تبلیغاتی با عکستو

 

2.    دید اقتصادی

صرف هزینه برای عکاسی تبلیغاتی، یک بازه مشخص دارد. یک سر بازه استفاده از عکس های استوک و آماده برای تبلیغات است که باعث می شود در هزینه های تبلیغاتی خود به شدت صرفه جویی کنید و سر دیگر آن استخدام یک عکاس حرفه ای  با دستمزد بالا و هزینه های گزاف اضافی مثل اجاره تجهیزات گران قیمت، غیرضروری و ... است.

درحالی که دومی می تواند بازگشت هزینه مناسبی برای شما در بلندمدت داشته باشد؛ اما هزینه اولیه آن برای یک استارت آپ سنگین خواهد بود.

برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با عکاسی همکاری کنید که به کارکردن در وسط این بازه اعتقاد داشته باشد. یعنی دستمزد او نه آن قدر بالا باشد که نتوانید از عهده آن بربیایید و نه نمونه کارهایش آن قدر پیش پاافتاده باشد که همکاری با او منجر به تخریب شخصیت برندتان شود. در عین حال، توجه کنید که این شخص به اهداف تبلیغاتی شما هم اهمیت بدهد و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد.

 

انتخاب عکاس تبلیغاتی با دید اقتصادی و هم سو با اهداف کسب وکار با عکستو

 

3.    هم راستایی سلیقه ها

احتمالاً مهم ترین نکته بعد از توجه به جزئیات، هم راستایی سلیقه شما با عکاس موردنظرتان است. پی بردن به این موضوع نباید زمان زیادی از شما بگیرد؛ چون تا حد زیادی شبیه «عشق در نگاه اول» است و با دیدن اولین نمونه کارها، متوجه می شوید که سلیقه شما با عکاس همخوانی دارد یا خیر.

البته اینجا یک نکته انحرافی هم وجود دارد و آن هم تجربه عکاس در شناخت بازار هدف و توانایی متقاعد کردن شما در مورد تغییر سلیقه تان و در نظر گرفتن سلیقه مشتری است. هر چه باشد برای فروش بیشتر محصول یا خدماتتان اول باید ببینید که مشتریان شما چه چیزی دوست دارند و سلیقه آن ها چیست.

 

4.    داشتن تجهیزات حرفه ای برای عکاسی صنعتی

این نکته تا حدی مکمل «دید اقتصادی» است؛ یعنی عکاس موردنظر شما علاوه بر این که دید اقتصادی دارد و هزینه های غیرضروری نمی تراشد، در عین حال باید تجهیزات موردنیاز متناسب با سبک عکاسی و نیازهای پروژه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شما را داشته باشد.

برای پی بردن به این موضوع، اول ببینید که عکاس با سبک های مختلف عکاسی آشنایی دارد و چه سبکی را برای کار شما پیشنهاد می کند. پس از آن کمی در گوگل جستجو کنید و از افراد آشنا به این حوزه بپرسید که تجهیزات مناسب برای سبک عکاسی پیشنهادی چیست. اگر عکاس موردنظر شما این تجهیزات را داشت یا می توانست آن ها را فراهم کند، یعنی حرفه ای است و می توانید با او کار کنید.

 

داشتن تجهیزات حرفه ای و مناسب از مهم ترین الزامات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با عکستو

 

5.    خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی

درست است که شاید ظاهر عباراتی مثل «عکاسی صنعتی و تبلیغاتی» یا «عکاسی صنعتی حرفه ای» خشک و بدون روح به نظر برسد؛ اما عکاسی در نهایت یک هنر است و هر هنری هم به خلاقیت نیاز دارد. در حقیقت خلاقیت عکاس همان چیزی است که باعث می شود تصاویر تبلیغاتی شما از رقبا متمایز شود و در ذهن مشتریان احتمالی باقی بمانند.

به دنبال عکاسی باشید که کارهای او با دیگران متمایز باشد و برخلاف جهت جریان آب شنا کند و بتوانید امضای او را در کارهایش ببینید.

 

بهترین روش برای انتخاب عکاس تبلیغاتی حرفه ای

رعایت نکات بالا به شما کمک می کند که یک عکاس حرفه ای و کارکشته پیدا کنید؛ اما بر سر راه همکاری با چنین عکاسانی موانع زیادی وجود دارد. گاهی اوقات پیدا کردن چنین فردی و مشاهده نمونه کارهای او به تحقیق، بررسی و زمان زیاد نیاز دارد. گاهی اوقات هم چنین فردی آن قدر سرش شلوغ است که برای همکاری با او باید پروژه تبلیغاتی خود را خیلی دیر استارت بزنید.

عکستو یک پلتفرم آنلاین برای رزرو عکاس و سفارش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است که با متخصصین زیادی همکاری می کند و با استفاده از آن می توانید نمونه کارهای عکاسان مختلفی که در این زمینه کار می کنند را دقیق بررسی کنید و سپس بر سر زمان و مکان عکاسی با آن ها به توافق برسید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZedS6rV3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه