جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از مهمترین بخش های سازنده دستگاه یو پی اس، باتری یو پی اس است که تاثیرات زیادی بر نحوه عملکرد و اثر بخشی دستگاه یو پی اس خواهد گذاشت. همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید دستگاه یو پی اس یک دستگاه الکتریکی می باشد که وظیفه اصلی آن ذخیره انرژی الکتریکی است. در واقع از دستگاه یو پی اس برای ایجاد ثبات در جریان الکتریسیته مصرفی تجهیزات استفاده می شود. با توجه به نوسانات برق شهری معمولا مراکز ارائه دهنده خدمات از این دستگاه استفاده می کنند.

مقایسه انواع باتری یو پی اس ایرانی و خارجی توسط مهندسی و بازرگانی هانیکا

این دستگاه از اجزای مختلفی ساخته شده که از جمله آن ها می توان به باتری یو پی اس، یک سو کننده شارژ و شارژر اشاره کرد. سیستم برق شهری می تواند مشکلاتی نظیر تغییر ولتاژ و یا تغییر فرکانس داشته باشد که با توجه به این که دستگاه های برقی نیاز به جریان برق پایدار دارند، دستگاه های یو پی اس این امکان را فراهم می کنند.

سیستم برق اضطراری به شدت وایسطه به طراحی تاسیسات الکتریکی است. در بسیاری از اوقات اشتباهات رایج طراحی و یا محاسبات و یا مجری طرح باعت کاهش راندمان دستگاه ups و نهایتا کاهش طول عمر باطری یو پی اس می شود.

این دستگاه ها در صورت قطع برق نیز این امکان را فراهم می کنند تا به مدت 10 تا 15 دقیقه از وجود برق پایدار بهره برد تا در این زمان به بستن برنامه ها و خاموش کردن دستگاه ها پرداخت. باتری یو پی اس یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه می باشد که وظیفه اصلی در عملکرد دستگاه یو پی اس را به دوش می کشد. این باتری ها انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

مقایسه انواع باتری یو پی اس

در بازار ایران باتری یو پی اس داخلی و خارجی در دسترس است. به طور کلی این باتری ها در انواع مختلفی وجود دارند. اسید سرب ، نیکل کادمیوم، لیتیوم و سیلور آلکانین از انواع این باتری ها هستند. هر یک از این باتری ها مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی بر اساس اطلاعات به دست آمده باتری های سرب اسید یکی از بهترین نمونه های موجود است. جهت دریافت راهنمای خرید باتری یو پی اس ups می توانید با مجموعه مهندسی و بازرگانی هانیکا در ارتباط باشید.

021-44001200

09900100987

09900100988

09900100989

  • باتری اسید سرب

باتری اسید سرب تقریبا طول عمری در محدوده 5 تا 10 سال دارد. این دسته از باتری ها به دو دسته تر و خشک تقسیم می شوند. باتری های تر را لید اسید و باتری های خشک را سیلد اسید می نامند. باتری های لید اسید معمولا برای یو پی اس هایی با توان کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا این باتری ها نیاز به تعمیر و سرویس هایی جهت نگهداری دارند. در سمت مقابل برای نگهداری های طولانی مدت از باتری های خشک و یا همان سیلد اسید استفاده می شود.

باتری های سیلد اسید را باتری VRAL نیز می نامند. در این دسته از باتری ها به آب اسید داخل باتری دسترسی نداشته و به همین دلیل بر خلاف دسته دیگر به نگهداری و سرویس در طول دوره نگهداری نیاز ندارند.

  • باتری نیکل کادمیوم

این دسته از باتری ها نسبت به باتری های سیلد سرب اسید پیشرفته تر هستند اما قیمت بالاتری هم دارند. این باتری از ترکیب و کنار هم قرار گرفتن فلز نیکل با مایع الکترولیت پتاسیم ایجاد می شود. طول عمر این باتری یو پی اس بر اساس نوع و مقدار اسیدی بودن، میزان ولتاژ و تغییرات دمایی تعیین می شود. ویژگی اصلی این باتری سرعت شارژ بالای آن است.

  • باتری لیتیوم

این دسته از باتری ها که چگالی پایینی هم دارند به شدت در حال توسعه و رشد هستند. در این دسته از باتری ها کاتد از یک اکسید فلزی و آند از گرافیت متخلخل می باشد. این دسته از باتری ها به انواع مختلفی که شامل اکسید کبالت لیتیوم، اکسید منگنر لیتیوم، اکسید آهن لیتیوم و... می شوند تقسیم می گردند.

  • سیلور آلکانین

این دسته از باتری ها که در کنار وسایل الکتریکی وصل می شوند برق را در خود ذخیره می کنند. باتری یو پی اس سیلور آلکانین در اندازه ها و توان های مختلفی ساخته می شود. این دسته از باتری ها از باتری های معمولی قوی تر هستند و قدرت آن ها 3 تا 4 برابر باتری های معمولی می باشد.

همانطور که اشاره شد این نوع باتری ها هم در داخل و هم در خارج تولید شده که هر دو دسته در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. باتری تولید داخل و وارداتی بازار ایران شامل موارد زیر هستند.

مقایسه انواع باتری یو پی اس خارجی

باتری های یو پی اس خارجی انواع مختلفی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • باتری لانگ

باتری یو پی اس لانگ ساخت شرکت کونگ لانگ ویتنام می باشد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. از مهم ترین و اصلی ترین باتری های تولید شده توسط این شرکت می توان به باتری سرب اسیدی اشاره کرد. عمر طولانی و تضمین شده این باتری ها ویژگی بارز آن ها می باشد.

مقایسه انواع باتری یو پی اس ایرانی و خارجی توسط مهندسی و بازرگانی هانیکا

  • باتری هیتاکو

شرکت هیتاکو در سال 2002 در چین تاسیس شد و با توجه به تولیدات با کیفیت و هم چنین فضای رقابتی ایجاد شده توانست پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشد. این شرکت به یکی از معروف ترین و بزرگترین تولید کننده های باتری سیلد اسید تبدیل شده است. باتری هیتاکو با توجه به کیفیت و قیمت آن توانسته سهم بسیار خوبی از بازارهای جهانی و بازار داخلی ایران را به دست آورد.

  • باتری ولتا مکس

باتری یو پی اس شرکت ولتا مکس بسیار پرکاربرد بوده و نیاز به تعمیر و سرویس دوره ای نیز ندارد. این شرکت که عمدتا باتری هایی از نوع سرب اسیدی تولید می کند هم در ایران و هم در بازار های جهانی سهم خوبی از فروش را در اختیار دارد. این باتری ها ساخت کشور تایوان بوده و با بهترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

معرفی برترین برند های باتری یو پی اس ایرانی

علاوه بر نمونه های وارداتی شرکت هایی در داخل نیز به تولید باتری های یو پی اس روی آورده اند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از جمله این باتری ها می توان موارد زیر را نام برد.

  • باتری یوفو ufo

باتری یوفو ساخته شده توسط شرکت اشجع واقع در اردبیل است. این باتری از نوع شارژی سیلد اسیدی است که در سال های اخیر از نظر کیفیت و پایداری شرایط بسیاری خوبی داشته و جوایزی نیز در جشنواره ها و همایش های مختلف دریافت کرده است. این محصول ولتاژ، مقاومت درونی و جریان دهی بسیار خوبی دارد. از همین رو برای سیستم های استند بای قابلیت استفاده را دارند.

مقایسه انواع باتری یو پی اس ایرانی و خارجی توسط مهندسی و بازرگانی هانیکا

  • باتری سپاهان اوربیتال

این باتری یکی از چندین محصول متنوع شرکت صنعتی سپاهان است. این باتری از نوع سیلد اسیدی بوده و بیشتر به عنوان دستگاه برق اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. باتری های سیلد اسید را برای جلوگیری از نشتی اسید کاملا بسته ساخته اند.

شرکت صنعت رایان در تولید باتری یو پی اس از نوع سیلد اسید سابقه ای در حدود 25 سال دارد. شرکت صنعت در سال های اخیر توانسته سهم بسیار زیادی از این بازار را نصیب خود کند. از این باتری می توان در صنایع و بخش های مختلفی مانند انواع دزدگیر ها، سیستم های مخابراتی، وسایل شارژی مانند موتور و ماشین، صنایع خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر استفاده کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4fAbpEzR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه