شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

داکت اسپیلت نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی بوده که از بخش اصلی هواساز و کندانسور تشکیل شده است. این سیستم قادر است محیط را در فصل گرم تابستان خنک و در فصل سرد زمستان گرم کند. همچنین این نوع سیستم در دو نوع اینورتر (دور متغیر) و معمولی (دور ثابت) تولید و عرضه شده است. این دستگاه به صورت توکار و درون سقف کاذب نصب می شود. همچنین طراحان این محصول را به صورت تک فاز و سه فاز به بازار عرضه می کنند.

مقایسه داکت اسپیلت بهتر یا کولر گازی

بهتر است بدانید به طور قطعی نمی توانیم مشخص کنیم که کدامیک از این دو نوع سیستم بهتر هستند. در واقع انتخاب درست و اصولی سیستم تهویه مطبوع به بررسی های جامع و دقیق نیاز دارد، از این رو نمی توان گفت بین این دو نوع سیستم کدامیک بر دیگری برتری مطلقی دارد. این سیستم ها از نظر قیمت و هزینه مصرف برق تفاوتی با یکدیگر ندارند. در حالت کلی کولرهای گازی بهترین گزینه برای واحدهای مسکونی و یا مغازه های نه چندان بزرگ محسوب می شوند. برای واحدهای بزرگ تر با فضاهای متعدد می توانید از داکت اسپیلت ها استفاده کنید.

برای مقایسه این سیستم ها بهتر است ابتدا به بررسی ساختار و وجود تفاوت های موجود بین آن ها بپردازیم. همچنین کولر گازی و اسپیلت ها از طرز کار مشابهی برای انجام سرمایش برخوردار هستند. در واقع هر دو سیستم از یک الگوی تبرید برای انجام سرمایش محیط پیروی می کنند. این دو دستگاه دارای یکسری تفاوت ها در شکل ظاهری یونیت داخلی، انجام عمل گرمایش محیط و طریقه نصب هستند. در ادامه به بررسی این تفاوت ها و نحوه عملکرد آن ها خواهیم پرداخت.

 

داکت اسپیلت بهتر است یا کولر گازی

تفاوت کولرگازی با داکت اسپیلت از نظر قدرت سرمایش و گرمایش

یکی از تفاوت های بسیار مهم بین این دو نوع سیستم تفاوت از نظر قدرت سرمایش و گرمایش است. داکت اسپیلت ها از قدرت سرمایشی بالاتری برخوردار هستند زیرا این دستگاه ها در یک حجم متمرکز طراحی شده اند. همچنین استهلاک این سیستم ها بیشتر است. در مقابل کولرهای گازی به دلیل مجزا بودن از استهلاک کمتری برخوردار هستند. کمپرسور نقشی در اجرای عملیات گرمایش دستگاه داکت اسپیلت ندارد و از پکیج تغذیه می ‌شود.

این ویژگی موجب می شود تا این دستگاه در زمان استفاده مصرف برق بسیار پایینی داشته باشد. همچنین ظرفیت سرمایش و گرمایش این سیستم نسبت به کولر گازی بیشتر است و فضاهای بزرگتری را می توان با آن تهویه کرد. در مقابل در کولر گازی کمپرسور دستگاه فعال است و در مصرف انرژی آن تفاوتی ایجاد نمی شود. یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از خرید سیستم های تهویه مطبوع توجه خریداران را به خود جلب می کند، هزینه مصرف برق آن ها است. در حالت کلی بین این دو سیستم از نظر برق مصرفی تفاوت قابل ملاحظه ای دیده نمی شود.

تفاوت داکت اسپیلت با کولر گازی از نظر تنظیم دما و شکل ظاهری

از دیگر تفاوت های موجود بین این دو نوع سیستم می توان به تفاوت از نظر تنظیم دما بین آن ها اشاره کرد. در صورتی که در فضای مورد نظر از کولر گازی استفاده کنید به راحتی می توانید دمای بخش های مختلف را تنظیم کنید. از آنجا که در هر قسمت یا اتاق یک اواپراتور و به ازای آن یک کندانسور وجود دارد، می توان دمای هر اتاق را به صورت مستقل تنظیم و یا آن را روشن یا خاموش کرد. در مقابل این امکان برای داکت اسپیلت ها وجود ندارد.

 در واقع تمامی اتاق ها از طریق کانال کشی به یک اواپراتور متصل شده اند، بنابراین این اتاق ها با یکدیگر و با دمای یکسان سرد یا گرم خواهند شد. از دیگر تفاوت های موجود بین این دو نوع سیستم تفاوت در شکل ظاهری آن ها است. کولرهای گازی از دو یونیت خارجی و داخلی تشکیل شده اند. یونیت خارجی کولر گازی با داکت ها مشابه است و تفاوتی ندارد. در مقابل یونیت داخلی این دو نوع سیستم با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. همچنین یونیت داخلی داکت اسپیلت بالای سقف کاذب نصب می شود و توکار است.

برای اطلاعات بیشتر از سیستم های تهویه مطبوع به سایت https://vavcohvac.com/ مراجعه بفرمایید.

داکت اسپیلت بهتر است یا کولر گازی

تفاوت بین دو سیستم از نظر صدای کارکرد دستگاه

دیگر تفاوت موجود بین این دو سیستم مربوط به صدای آن ها در حین کار است. صدای دستگاه های تهویه ارتباط بسیار مستقیمی با دو بخش یونیت بیرونی و داخلی دارد. در صورت نصب یونیت بیرونی در فاصله ای دور همچون پشت بام، صدای آن به طبقات پایین تر نمی رسد. در ساختار داکت اسپیلت ها از فن قوی تری استفاده می شود، زیرا این سیستم برای توزیع پرفشار حجم زیادی از هوا در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 این ساختار به نوعی باعث شده است تا این نوع سیستم نسبت به کولرهای گازی صدای بیشتری در حین عملکرد داشته باشد. در صورتی که در هر دو سیستم بین یونیت داخلی و بیرونی فاصله زیادی وجود داشته باشد، راندمان دستگاه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. برای جلوگیری از این کار بهتر است یونیت بیرونی در مکانی نزدیک تر نصب شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JCFqo5wW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه