مدیرکل سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه تمامی ۴۴۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تا پایان دیماه به سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا) متصل میشوند از همسانسازی و استانداردسازی این سامانهها در کشور طی سال جاری خبر داد. به گزارش فارس، امیر جعفرپور با بیان مطلب فوق آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه را تشریح کرد و گفت: در جلسه هفته گذشته مدیران ستادهای معاینه فنی کلانشهرها در خصوص اهم موضوعات مطرح در این حوزه، بهویژه اتصال تمامی مراکز معاینه فنی خودرو به سامانه سیمفا، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد برخی نظرات پنج کلانشهری که هنوز به این سامانه متصل نشدهاند، لحاظ شود و اقدامات لازم برای ارتقای سطح این حوزه به عمل آید.
وی افزود: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، امکاناتی در سامانه سیمفا ایجاد شده که امکان گزارشگیری مدیریتی از طریق ستادهای معاینه فنی خودرو در کلانشهرها را فراهم کرده است. جعفرپور در ادامه اظهار داشت: پیش از این، برخی خطوط معاینه فنی خودروی تعدادی از کلانشهرها به علت قدیمی بودن تجهیزات، فاقد زیرساختهای لازم برای اتصال به سامانه سیمفا بودند که قرار شد خطوط قدیمی و دستگاههای غیرقابل اتصال به سامانه تعویض شود.
وی همچنین عنوان کرد: واسطه توزیع برچسب و برگ معاینه فنی تاکنون ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در وزارت کشور بوده که مجوز چاپ و استفاده از آن را صادر میکرد. از این پس مقرر است که با هماهنگیهای صورت گرفته توزیع و ارائه برچسبها از طریق ستادهای معاینه فنی خودروی کلانشهرها در ذیل سامانه سیمفا انجام شود.
جعفرپور در ادامه اعلام کرد: با توجه به انجام اقداماتی که به آن اشاره شد، مقرر شد تا هفته پایانی دی ماه امسال مراکز معاینه فنی خودروی پنج کلانشهر تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز نیز به سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا) متصل شوند.وی افزود: به این ترتیب 550 خط معاینه فنی خودرو در 440مرکز شهرداریها به سامانه سیمفا متصل میشوند که این امر پایان فاز نخست معاینه فنی خودروها در کشور است. مدیرکل دفتر حملونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه به آغاز فاز دوم معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: در این فاز باید همسانسازی و استانداردسازی این مراکز انجام شود.
جعفرپور در تشریح این فاز گفت: در حال حاضر شاهد معاینه فنی خودروها توسط دستگاههایی با برندهای مختلف هستیم که برخی تستهای خودروها را با سیستم متریک و مابقی را با سایر سیستمها اندازهگیری میکنند که معاینه فنی خودرو را با مشکلاتی مواجه میسازد که برای رفع این مشکل مراکز معاینه فنی خودرو باید به نرمافزارهایی مجهز شوند که خروجی آنها با یکسانسازی واحدها همراه باشد تا حالت یکپارچهای در خروجیها و دادههای کل کشور وجود داشته باشد.