شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

یونان پنجمین کشور فقیر دنیاست

9 سال پیش ( 1393/12/25 )
 

رسانه‌های خبری یونان اعلام کردند در تحقیقات بلومبرگ در زمینه مشکلات مالی کشور‌ها، ونزوئلا، آرژانتین، آفریقای جنوبی و اوکراین به ترتیب رتبه اول تا چهارم را دارند و آتن در سکوی پنجم ایستاده است. یونان از اواسط سال 2009 میلادی با بحران مالی شدیدی روبه‌رو شد و دولت سوسیالیست وقت به رهبری جورج پاپاندرئو در سال 2010 میلادی برای حل مشکلات و بحران مالی کشور 110 میلیارد یورو از بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی موسوم به تروئیکا و در سال 2012 میلادی 240 میلیارد یورو وام دریافت کرد. تروئیکا این مبلغ پول را مشروط بر اجرای سیاست شدید ریاضت اقتصادی و نظارت نمایندگانش بر روند اوضاع اقتصادی یونان، در اختیار آتن قرار داد.

براثر اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و به منظور کاهش هزینه‌های دولت، نرخ بیکاری از 8 به 27 درصد رسید و بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان این کشور بیکار شدند. بیش از 22 هزار مغازه و کسبه و بیش از 500 شرکت تولیدی ورشکسته و تعطیل شدند، فقر و بی‌خانمانی به‌طور بی‌سابقه‌ای در کشور گسترش یافت، به‌طوری‌که سازمان‌های مردم نهاد برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه روزانه بین صد‌ها هزار نفر غذا توزیع می‌کنند.

ادامه سیاست ریاضت اقتصادی نه‌تنها تاکنون باعث بهبود وضع اقتصادی این کشور نشده، بلکه هر روز وضع شهروندان بدتر می‌شود و میلیون‌ها نفر با مشکلات معیشتی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qQpHkGel
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه