حجم زیادی از روابط عمومی از طریق مطبوعات شکل میگیرد به همین خاطر برخی از مردم بین این دو تفاوتی قائل نمیشوند. بههرحال امکان نوشتن متنی طولانی به شرط آنکه مطلبی مفید برای بازگو کردن داشته باشد وجود دارد. همواره یک خصوصیت توان کافی برای حضور در تبلیغات درازمدت برند یا شرکت شما را ندارد مگر زمانی که ساختارش بهگونهای باشد که سلیقه عموم مردم را در برگیرد.
ایده
کانونی متشکل از وکلا واقع در شهر لندن خواستار افزایش مهارت در حرفه خود بودند، در همین راستا یکی از شرکا مقالهای با مضمون راهکارهای کاهش هزینههای رفتوآمد نوشت. این مقاله موارد تأثیرگذار در این امر را مورد بررسی قرار داده و در آخر راهکارهای خود را برای هر بخش بیان کرد که چندین بار در سرتاسر بریتانیا منتشر شد. اگرچه کانون مستقیما از آن استفاده نمیکرد ولی نام نویسنده که از اعضای کانون بود در آن به وضوح دیده میشد.
هر بار که به نظر میرسید کانون در این زمینه به مشکل برخورده است، مقاله تحت هر شرایطی کارساز بود. اینگونه مقالات تا مدتها راهگشا بوده و همچنین نویسنده خود را فردی متخصص نشان میدهند و تا زمانی که مطالب مفیدی برای ارائه داشته باشند مورد اعتماد خوانندگان خود هستند و آنان نویسنده را دوستی صادق و در عین حال مفید برای خود قلمداد میکنند.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- تا زمانیکه نسبت به عملی بودن نکات مندرج در مقاله اطمینان ندارید و احتمال تغییر یافتنش را میدهید از ذکر نام شرکت خود خودداری کنید.
- مقاله خود را ارزشمند سازید زیرا تنها درصورت مفید و جذاب بودن مورد توجه قرار خواهد گرفت.
- در صورت امکان از تصاویر نیز در آن استفاده کنید. این امر بهخصوص برای مجلات حائز اهمیت است.