وبسایت کسبوکار بازتابی از مدیران، کارکنان، محصولات و به طور کلی کسبوکار است. درست کردن یک وبسایت حرفهای که برای فروش طراحی شده میتواند مقدار زیادی از مسیر رسیدن به اهداف یک شرکت را پیش ببرد اما تلاش و کسب اطلاعات و آگاهی زیادی را نیز میطلبد. این چیزی است که باید در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد.
گوگل قویترین ابزار برای جستوجو است که بسیاری از ورودیهای هر وبلاگ و وبسایت از این ابزار قدرتمند است. مهمترین مسئله برای هر نویسنده تعداد بازدیدکنندهها است هرچند که گرفتن ترافیک فقط نیمی از انجام کار و بالا رفتن میزان فروش در وبسایت است و باید بدانیم که ترافیک وبسایت شرکت ما از کجا و به چه صورتی به وبسایت هدایت میشود و این مورد در آنالیز بسیار مهم است.
همانطور که میدانیم بهترین راه برای افزایش رتبه در گوگل بعد از طراحی سایت خود افزایش محتوای سایت با مطالب مفید و جدید است ولی همین مطالب را باید به چه صورت در سایت انتشار دهیم تا بازدید افراد که مشتریان بالقوه محصولات ما هستند به میزان قابل توجهی افزایش یابد، این امر خود یک مقوله جدا است. با توجه به قدرت الگوریتمهای جدید گوگل و حذف تدریجی کلمات کلیدی و اهمیت یافتن محتوای وبسایتها برای گوگل بعد از طراحی وبسایت ضرورت دارد طراحان سایت و توسعهدهندگان سایت بیش از پیش در بهروزرسانی دانش خود در زمینه طراحی سایت تلاش کنند. در حالت کلی راهکارهای متفاوتی نیز برای بالا بردن رتبه وبسایتها وجود دارد که در اینجا به یکی از این راهکارها اشاره میشود.
با استفاده از گوگل آنالیز میتوان به طور دقیق و شفاف ورودیهای وبسایت فروش خود را بررسی کرده و در این راستا مسائلی از قبیل با چه کلمههای کلیدی وارد وبسایت یا وبلاگ ما شدهاند، با چه آیپیهایی وارد شدهاند و بررسی نموداری میزان بازدید حائز اهمیت است و از این طریق میتوان فهمید که چه موضوعهایی بیشترین ورودی وبسایت یا وبلاگ ما بوده تا به آن موضوعها بیشتر بپردازیم و در انتخاب برچسبها بیشتر دقت کنیم. در واقع دانش و آگاهی در امر بهینهسازی وبسایت همه چیز محسوب میشود.
در ضمن با قرار دادن گوگل آنالیز در وبسایت یا وبلاگ خود به گوگل اجازه میدهیم که اطلاعات ما را بهتر بررسی کند و در جستوجوها ما را بالاتر نمایش دهد. هرچه یک وبسایت یا وبلاگ در جستوجوهای گوگل بالاتر باشد، بازدیدکننده بیشتری به آن وبسایت یا وبلاگ میآید و هر روز باعث پیشرفت این درگاه فروش کمهزینه میشود و معروفیت محصولات شرکت ما را فراهم میکند.
بهتر است مدیران و صاحبان کسبوکار و متخصصان طراحی سایتهای فروش از این نکات در بهینهسازی سایت خود بهترین استفاده را کرده و در طراحی سایت از ابتدا به این نکات نیز توجه شود. بنابراین بهتر است بعد از طراحی سایت خود حتما از این تکنیک برای ارتقای سایت خود استفاده کنیم. این تکنیک، روشی است که به راحتی و بدون صرف هزینه امکانپذیر بوده و میتواند مانند یک بازاریاب رایگان در اختیار ما قرار گیرد و مشتریان ما را افزایش دهد.