پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سازمان ملل متحد دوم ماه می ‌اعلام کرد که هزینه گرم شدن کره زمین سالانه 2هزار میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش سازمان ملل متحد، افزایش دمای کره‌زمین روی بهره‌وری کشور‌ها تاثیر می‌گذارد و ضرر ناشی از کاهش بهره‌وری مرتبط با گرم شدن کره زمین تا سال 2030 سالانه 2 هزار میلیارد دلار خواهد بود. در حال حاضر در نواحی که بیشتر از نقاط دیگر تحت تاثیر این پدیده هستند، ساعت کاری مفید کاهش داشته است.

بنا به این گزارش که با همکاری سازمان ملل متحد و اتحادیه‌های بین‌المللی انجام شده، افزایش دمای کره زمین باعث گرم شدن محیط کار می‌شود. بیش از یک میلیارد نفر نیروی کار از افزایش دمای شدید در این مناطق رنج می‌برند. طبق این گزارش اثر‌گرم شدن کره‌زمین در نواحی آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، مرکزی و شمالی و آفریقای شمالی که در مجموع 4 میلیارد نفر جمعیت دارد از سایر نقاط جهان بیشتر است.

The effects of global warming

افرادی که در این مناطق کار می‌کنند مجبور به تحمل گرمای شدید حین کار هستند. استراحت‌های بین کار برای کسانی که در این نواحی کار می‌کنند نسبت به نقاط دیگر طولانی‌تر است. همچنین این افراد مجبور هستند به دنبال شغلی جدید در فضایی با آب و هوای مطلوب‌تر باشند و همین موضوع کارایی مفید شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس فدراسیون اتحادیه جهانی درباره تاثیر گرما و کار می‌گوید: «تا زمانی که کارمندان و کارگران تحت تاثیر گرما باشند، از میزان کارایی و عملکرد آنها کاسته می‌شود.» رئیس مرکز بین‌المللی تغییرات آب و هوا و توسعه از نگاه دیگری می‌گوید: «کسانی که در این نواحی خطرپذیر کار می‌کنند سلامتی خود را برای گذراندن زندگی به مخاطره می‌اندازند.»

براساس مطالعه‌ای که در مجله بریتانیایی The Lancet منتشر شد، افزایش دمای کره زمین علاوه بر کاهش راندمان و بهره‌وری،‌ موجب مرگ 500 هزار نفر تا پایان سال 2050 می‌شود. حدود 4 میلیارد نفر جمعیت در مناطقی که بیشتر از سایر نقاط تحت تاثیر گرم شدن کره زمین قرار می‌گیرند، زندگی می‌کنند. به‌خصوص در آسیای جنوبی،‌ جنوب آمریکا، آفریقای مرکزی، کارائیب، شمال آمریکای لاتین و آفریقای شمالی و غربی.

بنا بر این گزارش، در غرب آفریقا تعداد روز‌ها با تابش شدید آفتاب از سال‌های 1960 تاکنون دو برابر شده است. در شهر کلکته کشور هند، هر 10سال، 10روز گرم با زاویه تابش بیشتر از 29 درجه به سال اضافه می‌شود. کشور هند هم‌اکنون 3درصد از ساعت کاری خود کاسته و اگر به همین منوال پیش برود تا پایان سال 2085 مجبور است 8درصد از ساعت کاری خود را از دست بدهد.

اکتبر گذشته گزارشی در مجله Nature درباره ارتباط آب و هوا و فعالیت‌های اقتصادی به چاپ رسید. در این گزارش آمده که گرم‌ترین کشورها، معمولا فقیر‌ترین کشور‌ها و نخستین قربانیان گرم شدن دما در کره زمین هستند. همچنین دمای مناسب برای عملکرد و بهره‌وری ایده‌آل را 13 درجه سانتیگراد تعیین کرده است.

منبع : Lefigaro
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mfKPSMky
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه