معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک گفت: کیفیت قطعات یدکی در سازمان خدمات پس از فروش سایپا دارای تضمین بوده و این قطعات که در بستهبندی اصلی عرضه میشوند فرآیند کنترل کیفیت را گذراندهاند. به گزارش سایپا نیوز، مهدی روزبهانی درباره کیفیت قطعات یدکی قابل استفاده در شبکه نمایندگیها و عاملیتهای فروش، گفت: قبل از تأمین قطعات، فرآیند کنترل نمونه قطعه شامل انجام تستهای آزمایشگاهی و عملکردی مطابق استانداردهای سختگیرانه انجام میپذیرد و جهت اطمینان از کیفیت قطعات تولیدی، قبل از تأیید قطعه نمونه، فرآیند تولید سازندگان مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود قطعات تقلبی و غیراستاندارد در سطح بازار، فرآیند کنترل کیفیت برای محمولههای قطعات یدکی با دقت زیاد در مبادی ورودی به انبارهای سایپایدک مطابق طرح کنترلی توسط کارشناسان خبره و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق، محموله مردود میشود و با توجه به استفاده قطعات در نمایندگیهای مجاز و همچنین عاملان تعمیراتی و فروش شرکت سایپایدک، کلیه قطعات یدکی شامل قطعات قسمتهای مختلف خودرو توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت صدور گواهی مرغوبیت، قطعات قابل ارسال به انبار میشود.
در مورد قطعات بدنه نیز با توجه به وجود قطعات متفرقه و غیراستاندارد در بازار و وجود حساسیت لازم در بالا بودن کیفیت قطعات بدنه، کنترلهای لازم شامل ابعاد، ضخامت ورق، جنس ورق، نوع و کیفیتپوش زیرسازی شده، با استفاده از تجهیزات استاندارد کنترل میشود.
معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک درخصوص رضایت شبکه نمایندگیها از کیفیت قطعات یدکی نیز گفت: فرآیند پایش و مونیتورینگ قطعات و نظرسنجی از کیفیت قطعات ارسالی به شبکه بهطور مستمر انجام میشود و با گرفتن بازخورد نظریات شبکه نمایندگیها و عاملان فروش و تعمیراتی و مصرفکنندگان نهایی، کنترلهای لازم در این زمینه صورت میگیرد. با توجه به تحت کنترل بودن قطعات، کیفیت قطعات یدکی ارائه شده توسط سایپایدک در نمایندگیها و عاملیتهای فروش، دارای بالاترین استانداردهای لازم است.