رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: کیفیت مدیریت خودرو ایرانی در مقایسه با جهان، فاصله بسیاری دارد؛ بهطوری که میتوان با صراحت گفت ایران از این نظر 100 پله عقبتر از جهان است. به گزارش پرشین خودرو، فرزین انتصاریان با بیان اینکه کیفیت خودرو با کیفیت مدیریت خودرو متفاوت است، اظهار کرد: اگر بخواهیم کیفیت خودرو را مدنظر قرار دهیم در ایران خودروهای متفاوتی با کیفیتهای متفاوت تولید میشوند.
وی افزود: زمانی که بحث مدیریت کیفیت خودرو مطرح میشود، کیفیت خودرو به تنهایی مدنظر قرار نمیگیرد، بلکه تمامی جوانب از مرحله طراحی تا از رده خارج شدن خودرو مورد ارزیابی قرار میگیرد.
رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران اظهار کرد: ممکن است مواردی پیش آید که کیفیت خودرو خوب باشد، اما مدیریت کیفیت خودرو مشکل داشته باشد و این همان مسئلهای است که در کشور ما بسیار موج میزند.
انتصاریان در توضیح مدیریت کیفیت خودرو اظهار کرد: در زمان تولید باید در نظر گرفته شود که این خودرو مورد نیاز مصرفکننده و منطبق با تکنولوژی یا سایر پارامترهای لازم است یا خیر. همچنین باید خودرویی که در ذهن طراحی میشود از تمامی جوانب مورد ارزیابی قرار بگیرد.
رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان اینکه مدیریت کیفیت خودرو یک زنجیره از طراحی تولید تا خدمات پس از فروش و از رده خارج شدن اتومبیل است، گفت: مدیریت کیفیت خودرو در ایران در بخشهای مختلف ضعفهای متفاوتی دارد که باید این امر مورد توجه و اصلاح قرار بگیرد.
وی فعالیت اتومبیلسازان را در مرحله مونتاژ خودرو خوب عنوان و اظهار کرد: در بخش قطعهسازی این کیفیت پایینتر و در مرحله آخر که همان خدمات پس از فروش است کیفیت بسیار پایین است.