راه یافتن به رسانههای بزرگی نظیر مطبوعات ملی و تلویزیون سراسری بسیار دشوار است. جدا از باقی چیزها بمبارانهای رسانهای عاملی است که به محدود شدن علایق آنها میانجامد. یافتن جایگاهی در رسانههای محلی مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات که یک منطقه را پوشش میدهند امری بهمراتب آسانتر است و برای مجلات نهچندان بزرگ تجاری تا زمانی که اقدام به تخصصیتر شدن و محدود کردن منابع خبری خود نکنند، وضعیت به همین منوال است.
ایده
موسس خبرگزاری سیلیکون الی (مجله کوچک تخصصی برای علاقهمندان دنیای وب) جیسون کالاکانیس، بیان کرد که رسانههای بزرگ معمولاً نسبت به شرکت خود کمتوجه هستند. توصیه وی کار با رسانههای کوچکتر بود. در دست گرفتن رسانهای کوچک آسانتر بوده و موفقیت بیشتری را نیز دربردارد. درست برعکس رسانههای بزرگ که وقت گیر هستند، رسانههای کوچک زمان بیشتری را در اختیارتان قرار میدهند. رسانههای بزرگتر بهطور متداول در هر سوژه به دنبال داستانهای آن از طریق خرده مجلات هستند و این امر القاگر این مسئله است که داستان شما در هر حال بسیار خوب به رشته تحریر درخواهد آمد.
علاوه براین یک روزنامه یا مجله کوچک محلی به انتشار اخبار و داستانهای مورد علاقه مردم مربوط به همان منطقه میپردازد، بنابراین آنها سختگیری کمتری نسبت به تأیید مقاله شما خواهند داشت. آنها منابع کمتری برای جمعآوری اخبار دارند و بالطبع اخبار منتشره کمتری نیز دارند. کالاکانیس همچین توصیه کرده به وبلاگها روی بیاوریم در عین حال میتوانید لینک وبسایت را برای رسانههایی که میخواهید با آنان در ارتباط باشید ارسال کنید.
آنچه در عمل باید انجام دهید
- رسانه مدنظر خود را با دقت عمل زیادی برگزینید.
- به خاطر داشته باشید که مطلب منتشره شما ممکن است توسط رسانههای بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد پس نسبت به آنچه مینویسید آگاه باشید.
- مجلات تخصصی کوچک به همکاری با صنایع میپردازند بنابراین آماده مواجهه با رویدادهای احتمالی باشید.