جشن کریسمس مجالی مناسب برای گسترش روابط عمومی است. در این ایام مردم به یکدیگر کمک کرده و بدون شک از اینگونه اقدامات شرکتها نیز قدردانی خواهند کرد. اقدامات فصلی تاکتیکی مفید در همه زمینهها است که باعث به وجود آمدن فضایی گرم و فانتزی در بین کارمندان میشود و ظاهری انسانی به شرکت میدهد و در آخر اینکه مردم را نیز به وجد میآورد. جدا از همه این مسائل، کریسمس تنها زمانی است که از هر دست بدهیم مستقیم از همان دست خواهیم گرفت. کیفیت اینگونه کارها بسیار بااهمیت است و در این امر بهتر است کارها مرتبط با نوع فعالیت شرکت باشد.
ایده
در سال 1955، فروشگاهی محلی واقع در ایالت کلورادو اسپرینگز آمریکا تصمیم به راهاندازی پلی ارتباطی بین کودکان و بابانوئل گرفت. متأسفانه به دلیل اشتباهی کوچک مستقیم به مدیر بخش عملیات هوایی وزارت دفاع آمریکا که مکانی بهشدت محرمانه بود، متصل شدند. فرمانده به سرعت متوجه اوضاع پیش آمده شد. به نیروهای خود دستور داد تا موقعیت فرد تماس گیرنده را ردیابی کنند. همه این اتفاقات در آخر منجر به پیشنهاد همکاری به نوراد مبنی بر ردیابی موقعیت مکانی بابانوئل و به روزرسانی آن شد. امروزه این اتفاق همه ساله رخ میدهد. نوراد مکانهایی را که بابانوئل از آنها عبور کرده با کمک ماهوارههای خود در سرتاسر زمین به نمایش در میآورد.
نکته قابل ذکر این است که تصاویر دریافتی توسط افراد نوراد تفسیر شده و در هر مرحله از این سفر نیروی هوایی و افراد سرشناس محلی حضور دارند. اگرچه همه این اعمال برای کودکان ترتیب داده شده، اما کاری که نوراد به کمک تجهیزات پیشرفتهاش انجام میدهد در واقع مانور قدرتی برای غربیان نیز محسوب میشود. لینک اتصال به این سامانه در صفحات مختلفی من جمله صفحه رسمی نوراد و واکانین یافت میشود. هزینه انجام سالانه این کار بسیار کم و در عین حال کمکی بزرگ محسوب میشود. در کریسمس سال 2008 میلادی 15 میلیون نفر از سایت نوراد بازدید کردند که این امر به تقویت روابط عمومی این شرکت کمک بسیاری کرد.
آنچه در عمل باید صورت گیرد
- در کریسمس فعالیت خود را به سمت و سو شرکت سوق دهید تا منفعت بیشتری از تبریک گفتن آن برده باشید.
- در انجام کارهای پیش از عید از تمام کارکنان خود استفاده کنید تا حس و حال کریسمس در آنها نیز شکل بگیرد.
- فعالیتهای شرکت را انسانی نشان دهید.