پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

موسسه universum فرانسه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن به سلیقه و انگیزه جوانان و انتظارات آنها از شغل رویایی‌شان پرداخته است. روش انجام این نظرسنجی به این صورت بود که universum، حدود 43 هزار دانشجو را از 127 سازمان و موسسه مختلف و در بازه زمانی اکتبر 2015 تا فوریه 2016، مورد پرسش قرار داد. در زیر به برخی از نتایج این مطالعه اشاره می‌کنیم.

23472423562362347634734584583246

براساس رده‌بندی universum‌ کسب‌وکارهای کوچک و حتی استارتاپ‌ها،‌ بیش از پیش علاقه جوانان را برای کار کردن در این سازمان‌ها برمی‌انگیزند. امسال تغییرات بیشتری نسبت به همیشه در قلب لیست 100 شرکت برتری که جوانان رویای کار کردن در آنها را دارند، به وجود آمده است. آخرین گزارشات کابینه universum حاکی از آن است که تحول عمیق و جدی در سلایق، سطح ‌انتظارات و انگیزه دانشجویان مدارس تجارت و مهندسی ایجاد شده است.

نام تجاری شانل می‌درخشد!

برند تجاری شانل، فعال در زمینه مد، برای نخستین‌بار به لیست 100 شرکت مورد علاقه برای کار کردن جوانان وارد شده است. این رده‌بندی ‌حاصل یک همه پرسی وسیع از دانشجویان است و تحلیلگران universum به منظور نظر‌سنجی از دانش آموزان لیستی از 130 شرکت را در اختیار آنها قرار داده است. اما طبیعتا دانشجویان امکان اضافه کردن سه شرکت را به‌صورت اختیاری داشته‌اند.

نتیجه اینکه این دانشجویان نه تنها شانل را به لیست 100 شرکت مورد علاقه جوانان وارد کردند، بلکه آن را مستقیما در رده‌بندی پنج شرکت اول جای دادند. شرکت LVMH،‌ شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌دهنده کالاهای لوکس نزد دانشجویان تجارت و کسب‌و‌کار همیشه در رتبه اول قرار داشته و فاصله آن با رتبه دوم،‌ گوگل،‌ به طرز قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

این رده‌بندی نشان می‌دهد که شرکت‌های انرژی جوانان کمتری را برای کار کردن نزد خود جذب می‌کنند. همچنین از این رده‌بندی یک واقعیت دیگری که استنباط می‌شود این است که دانشجویان برای انتخاب شغل لزوما معیاری غیر‌از جذابیت آن بخش دارند و آن ارزش‌های سازمان مورد نظر است. به گفته مدیرuniversam برای جوانان بیشتر نگرش سازمان دارای اهمیت است.

دانشجویانی که طمع کمتری دارند!

باز هم واقعیتی دیگر: دستمزد پیشنهادی جوانان فارغ‌التحصیل در ازای نخستین شغل آنها نسبت به سری قبل کمتر افزایش داشته است. این سطح دستمزد به سال 2012 بازگشته که شامل کاهش 2درصدی برای دانشجویان تجارت و مدیریت و 2.2درصد برای مهندسین بوده است. شرایط نزد زنان هم یکسان است،‌ انتظار آنها از دستمزد خود از سال 2012 افزایش نداشته است!

منبع: bfmtv

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TN2Mt0ia
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه