پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه اجتماعی توییتر این روزها حال و روز چندان جالبی ندارد چراکه طبق گزارش‌های رسمی منتشر شده، استقبال از آن در چند وقت اخیر چندان خوب نبوده است. البته داده‌های دیگری نیز وجود دارد که حتی از این گزارش‌ها هم ناامیدکننده‌تر است. براساس گزارش نهادی تحلیلی به نام Park7 Data  آمار کاربران توییتر در کشور آمریکا در دو سال اخیر به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است. این آمار با اعداد و ارقام ارائه شده از سوی خود توییتری‌ها کاملا در تناقض است. طبق اعلام توییتر تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در همین مدت 25درصد افزایش یافته است.

آن‌طور که گزارش Park7 نشان می‌دهد، دومین شبکه اجتماعی توییتر یعنی واین هم سقوط در تعداد کاربر را تجربه کرده و نصب این شبکه اجتماعی از آوریل 2014 تاکنون به کمتر از سه‌پنجم کاهش یافته است.آمارهای آوریل سال 2014 نشان داد که توییتر در آن زمان روی 36/1‌درصد از گوشی‌های همراه در آمریکا و واین نیز روی 5درصد از آنها نصب می‌شد. حال آنکه این آمار امروز برای توییتر سقوطی 25‌درصدی و برای واین کاهشی 2/9‌درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد کاربران فعال هفتگی توییتر، یعنی کسانی که این برنامه را در طول هفته باز می‌کنند، نیز از 15درصد به 10/5‌درصد برای توییتر و از 1/7‌درصد به 0/8‌درصد برای واین کاهش یافته است. داستان برای توییتری‌ها زمانی تلخ‌تر می‌شود که نگاهی به آمار جهانی هم بیندازیم. کاربران توییتر در سراسر دنیا از 30درصد به 22درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

گزارش خود توییتر نشان می‌دهد که 80درصد کاربران فعال این شبکه اجتماعی از راه موبایل به آن دسترسی دارند. این بدان معناست که کاهش تعداد گوشی‌های همراه تاثیر مستقیمی بر استفاده کلی از این شبکه اجتماعی می‌گذارد. این آمار همچنین نشان می‌دهد که 79درصد از افراد دارای حساب کاربری در توییتر خارج از آمریکا هستند.

براساس آماری که خود توییتر منتشر کرده، تعداد کاربران فعال ماهانه این شبکه اجتماعی در همان مدتی که Park7 گزارش کاهش داده، افزایش یافته است. در آوریل سال 2014، توییتر از 225‌میلیون کاربر فعال ماهانه سخن گفته است. توییتر همچنین در تازه‌ترین گزارش فصلی خود در سپتامبر سال 2015 اعلام کرد که آمارش بهبود یافته و به 320‌میلیون نفر رسیده است.

تناقض موجود در آمار توییتر و Park7  را می‌توان به چند صورت توضیح داد. اول اینکه رشد تعداد کاربران ماهانه توییتر که خود این شبکه اجتماعی آن را گزارش کرده می‌تواند به کاربران واقعی برگردد که در میزان نصب برنامه کاهش پیدا کرده‌اند. این کاربران احتمالا در داده‌های Park7 در نظر گرفته‌ نشده‌اند. این کاربران در واقع توافق کرده‌اند که از داده‌های مربوط به استفاده از برنامه به‌صورت مشترک استفاده کنند.یک احتمال دیگر این است که کاربران فعال ماهانه توییتر، از دسته‌ کاربران واقعی نباشند که به‌صورت روتین لاگین می‌کنند بلکه مربوط به حساب‌های کاربری باشند که به‌صورت خودکار لاگین می‌شوند.

این احتمال هم وجود دارد که آمار Park7 کمتر از چیزی باشد که منتشر کرده، چراکه آمار ارائه شده اساسا بستگی به جامعه آماری دارد که قبول کرده‌اند اطلاعات خود را در اختیار نهاد آمارگیر قرار داده و در عوض از امکان استفاده رایگان از این برنامه بهره‌مند شوند. توییتر هنوز واکنش رسمی به این اختلاف در آمار و ارقام نشان نداده است.

بایرن هوبارت، یکی از تحلیلگران ارشد Park7 در این‌باره می‌گوید: «یک دسته از کاربران توییتر هستند که هنوز هم به این شبکه اجتماعی وفادار مانده‌اند، اما تلاش‌های توییتر برای رشد تعداد مخاطبانش، از طریق شبکه‌هایی چون واین و پریسکوپ و البته با استفاده از امکانات تازه‌ای مثل مومنتز چندان اثربخش نبوده است.»

توییتر در بازار سهام بدجور کتک خورده است! عدم محبوبیت سهام توییتر به خاطر آمارهایی است که از چند سال پیش تاکنون دست‌نخورده و در حدود 300‌میلیون نفر باقی مانده است. این آمار بیش از همه برای سرمایه‌گذاران ناامیدکننده است چراکه آنها همواره در انتظار رسیدن سهام توییتر به فیس‌بوک بوده‌اند.در واکنش به این مشکلات، ‌توییتر تلاش کرده تا تمرکز خود را از تعداد بازدیدکنندگانی که بدون لاگین کردن، فقط از طریق لینک‌های موجود خبرهایی درباره افراد مشهور یا تحولات تازه می‌خوانند برداشته و از سرویس‌هایی چون سرویس‌ خبری مومنتز استفاده کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iwvZc4gA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه