یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کار تیمی و گروهی

9 سال پیش ( 1393/8/27 )
 

تیم‌های توسعه‌ای، ترکیبی از اعضا هستند که در قالب یک رهبری تکامل یافته حرکت می‌کنند؛ تیم‌هایی که در آنها تک‌تک اعضا رهبریت را عهده‌دار شده و به عبارتی رهبر تیم خواهند شد. در این حالت ساختار ارگانیک و منعطف، جایگزین ساختار سلسه‌مراتبی و غیرمنعطف خواهد شد و روش‌های کارآمد تحول، نیاز حیاتی این تیم‌ها در بقای سازمان به شمار می‌آید. بنابراین تنها داشتن گروه‌های کار تیمی در سایه رهبریت، عامل رشد و توسعه سازمان‌ها نبوده بلکه آنچه مهم است روح تحول و رهبری در فرد فرد اعضای تیم در سازمان است.
کتاب «کار تیمی و گروهی» تالیف دکتر محمد‌علی حقیقی، فرح‌انگیز عبدالله‌زاده و فریبا دهقان به ابعاد مختلف این موضوع می‌پردازد. در این کتاب آمده است که چگونگی به کارگیری موثر همه اعضای تیم در مسیر اهداف سازمان، ارائه الگوهای مناسب به منظور تجمیع جهت‌گیری هریک از اعضا، تیم‌هایی با رویکرد تیم‌محور ‌بودن، در‌گیری در تیم و اهداف تیم به دور از زمان و مکان و رسیدن به اهداف فردی بودن، از جمله برنامه‌های توسعه در سازمان‌های موفق به شمار می‌آید.
این کتاب در دو فصل تدوین شده که هر فصل به چندین بخش تقسیم‌بندی شده است. مولفان در فصل اول به بررسی مبانی و کلیات موضوعاتی مانند: تعریف تیم، تیم‌های خود مدیریتی چگونه کار می‌کنند؟‌‌ راز موفقیت کار تیمی چیست؟‌‌ چگونگی انتخاب اعضای تیم، آفات کار تیمی و کار تیمی و تیم‌سازی برای اثربخشی گروهی پرداخته‌اند. فصل دوم این کتاب به شیوه کار تیمی مانند: توفان ذهنی، تکنیک دلفی، روش سنتی حل مسئله در تیم، تکنیک گروه اسمی، توسعه کار تیمی، کارآمد ساختن تیم‌ها در سازمان‌ها و... پرداخته است. این کتاب در 128 صفحه به همت انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر، در بهار 93 منتشر شده است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FK837PyU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه